Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Even opletten met boren kan zeker geen kwaad nee :)

Ik heb gelukkig verder geen echte sloopplannen, de ruimte is al netjes zwevend gemaakt.

Nee, de treatment die hij in de foto's nog tegen de muur had zitten was ook een beetje het gehalte "zo, effe wat schuim ertegen, klaar is kees." Vandaar dat ik er iemand bij inschakel.

Terug bij nul.
BZ9yR6a.jpg

Je moet inderdaad opnieuw beginnen, maar ik denk dat je nu op een betere plek zit dan 3 hoog.
Wat ik zo op de foto kan zien zit je (gedeeltelijk) onder de grond en hebben de buren (als die er zijn) geen last van geluid, zou wel wat doen aan die hoge opstap bij de deur, dat is niet echt ideaal.
Als deze ruimte wat groter is dan je oude kun je weer uitbreiden en komt de JP8 er alsnog, kun je de MKS80 wel weer voor een schappelijk prijsje aan mij retour doen ;)

Da's mooi die 32A/400V stekker (of 16A/400V), kan je 3 of 6 230V/16A groepen van maken met een verdeler.

Los daarvan, nice crib!

Da's mooi die 32A/400V stekker (of 16A/400V), kan je 3 of 6 230V/16A groepen van maken met een verdeler.

Los daarvan, nice crib!

Hoe problematisch is dat gedeeltes van een studio in andere fases zitten trouwens? Ik was inderdaad van plan er een stroomverdeler achter te hangen, maar tegelijkertijd zit ik op het moment met mijn gear probleemloos aan een enkele 16A fase.

@arv: Ik heb wat foto's van de constructie gezien. Is goed geïsoleerd aan alle kanten (muren, plafond, vloer). Het huis is op dit onderdijksniveau sowieso ook nog vrijstaand.

Pas op met meerdere fases in de studio inderdaad!
Er kunnen potentiaal verschillen ontstaan die problemen kunnen geven.

Daarnaast: 1 fase is (meestal) 16 A, dat is echt wel genoeg voor een behoorlijke studio.

Ik heb ook krachtstroom in mijn studio en deze opgesplitst in drie losse fases en hierachter 1 zekering van 16A geplaatst.
Zo zijn ze in gebruik genomen:
1: voor alle audio spullen
2: voor alle andere dingen zoals verlichting
3: ongebruikt

Alle power lines van fase 1 lopen in de vloer/plinten.
Alles lines van fase 2 zijn verwerkt in de hoek van het plafond.
Dit zodat je nooit per ongeluk de verkeerde fase gebruikt als je ergens een stekker in prikt.

Hier nog een linkje naar een pagina uit het boek Recording Studio Design:
https://books.google.nl/books?id=tb...epage&q=different power phases studio&f=false

Doe je nog wat met die Akai sampler, synthiaks, of is het net als mijn S700 decoratief?

Weinig sampling eigenlijk nog,maar de effecten zijn zo goed!

Doe je nog wat met die Akai sampler, synthiaks, of is het net als mijn S700 decoratief?

Dat is een Kurzweil KSP8 met 8 analoge in en uitgangen.

Cat, Odyssey en 101 gaan direct in de ksp en hebben ieder hun eigen stereo out + FX. Complete mix gaat door de laatste stereo in van de kurzweil voor masterbus compressie of elk ander effect. Strymon timeline en Big sky als returns over de auxen. Werkt heerlijk voor mij en aan effecten geen gebrek. :D

Samplen doe ik veel maar alleen met de OP-1

Back