Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Haha, ja als ik destijds had geweten wat het voordeel was geweest van een patchbay, dan had ik met m'n setup van destijds ook nooit hoeven na te denken hoe ik alles op een 16 ch. mixer had moeten aansluiten tegelijkertijd. Het was daarom altijd een soort van compromis welke outputs je wel gebruikt en welke niet. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee wat een low budget patchbay destijds (tweede helft 90's) had moeten kosten en of die überhaupt beschikbaar waren.

Haha, ja als ik destijds had geweten wat het voordeel was geweest van een patchbay, dan had ik met m'n setup van destijds ook nooit hoeven na te denken hoe ik alles op een 16 ch. mixer had moeten aansluiten tegelijkertijd. Het was daarom altijd een soort van compromis welke outputs je wel gebruikt en welke niet. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee wat een low budget patchbay destijds (tweede helft 90's) had moeten kosten en of die überhaupt beschikbaar waren.
Patchbays bestaat al bijna 150 jaar, sedert de opkomst van de telefoon.

Zullen we het hebben over Behringer of laten we het zo... :D
Image_BE_0804-AAB_PX1000_Front_XL.png

Deze wilde ik toen aanschaffen...

Eurorack module doosje dat uit de achteruitgang van een klein 5U rackje loert

Attachments

• IMG_3357.png
    IMG_3357.png
    504,4 KB · Bekeken: 89
Patchbays bestaat al bijna 150 jaar, sedert de opkomst van de telefoon.
Ja maar als je het niet weet op dat moment dan houdt het op. Informatie was vroeger wat minder makkelijk toegankelijk. Je moest maar net iets tegenkomen in een boek op een foto of in een magazine. Als je dat kon vinden.

Ja maar als je het niet weet op dat moment dan houdt het op. Informatie was vroeger wat minder makkelijk toegankelijk. Je moest maar net iets tegenkomen in een boek op een foto of in een magazine. Als je dat kon vinden.
Dat is precies wat het is inderdaad.

In werkelijkheid zijn ze wel recht. Maar anders kreeg ik ze met 180 graden er niet op.
Om met twee handen te spelen gebruik ik kanaal 1 en kanaal 2. Want zowel op de toetsenborden als op de synth zit niet een keysplit die af te bakenen is. Het liefst had ik het allemaal nog iets kleiner omdat het bijelkaar nogal wat ruimte in beslag neemt. M-AUDIO veel octaven / TARGET makkelijk af te stellen chanel, transpose, octave / SH-32 Roland.

synth bewerkt3.jpg

In werkelijkheid zijn ze wel recht. Maar anders kreeg ik ze met 180 graden er niet op.
Om met twee handen te spelen gebruik ik kanaal 1 en kanaal 2. Want zowel op de toetsenborden als op de synth zit niet een keysplit die af te bakenen is. Het liefst had ik het allemaal nog iets kleiner omdat het bijelkaar nogal wat ruimte in beslag neemt. M-AUDIO veel octaven / TARGET makkelijk af te stellen chanel, transpose, octave / SH-32 Roland.

Bekijk bijlage 3871650
Ik dacht even dat je het keyboard van Lady Gaga gekocht had :)

Bekijk bijlage 3871650
Omdat je aangeeft dat je het compacter zou willen. Is dat helemaal geen onhaalbare gedachten. Dingetjes die je kunt overwegen zijn:

- houten plank op keyboardstandaar (SH-32 kan naast midi keyboard) (valt mooi onder de 88 board)
- Sipario Midi router: keysplits mogelijk voor de SH-32

Qua compactheid (zie posts hierboven): ik ben heel blij met m'n Blackpanther-systeem. Heb 'm gister ietsje anders ingericht zodat ik goed bij de BCR2000 (rechts midden) kan, die ik heb geconfigureerd om de JX-10 (onder) te programmeren.

De 19" Superbass (midden), een clone van een 303-clone, heb ik van een forumlid overgenomen.

Het MXR Chorus-pedaaltje maakt m'n Minilogue (nog altijd m'n favo synth) stereo. Soms prik ik 'm om naar m'n Filterlancet (boven) als ik wil bandpassen of highpassen.

Attachments

• DSCF1868.JPG
    DSCF1868.JPG
    183,1 KB · Bekeken: 141
Ik dacht even dat je het keyboard van Lady Gaga gekocht had :) 😀
Wat deed de lady er voor die tijd dan mee? 😀

Omdat je aangeeft dat je het compacter zou willen. Is dat helemaal geen onhaalbare gedachten. Dingetjes die je kunt overwegen zijn:

- houten plank op keyboardstandaar (SH-32 kan naast midi keyboard) (valt mooi onder de 88 board)
- Sipario Midi router: keysplits mogelijk voor de SH-32
Deze gebruik ik om van 2 midi snoeren naar 1 enkele te komen. Een beetje een klein ding nog net zichtbaar rechts onder het bovenst keyboard. Ander merken zullen het ook wel doen. Het werkt goed zonder vertaging. Met de computer krijg ik het ook voor elkaar met de Sonic-pi. (traag) Maar nu moet ik nog even uittesten op een snellere computer.
Wat is een 88 ? . . . . (valt mooi onder de 88 board)
Zo betrap ik mezelf wel eens op `nerderig`gedrag. Alles tot en met uitproberen zodat ik de techniek onder-de-knie-heb. Het is wel goed om te structureren en netjes klaar te maken / op te ruimen. Maar dan niet vergeten muziek maken op het laatst als alles klaar stond.

rees.jpg

Laatst gewijzigd:
Qua compactheid (zie posts hierboven): ik ben heel blij met m'n Blackpanther-systeem. Heb 'm gister ietsje anders ingericht zodat ik goed bij de BCR2000 (rechts midden) kan, die ik heb geconfigureerd om de JX-10 (onder) te programmeren.

De 19" Superbass (midden), een clone van een 303-clone, heb ik van een forumlid overgenomen.

Het MXR Chorus-pedaaltje maakt m'n Minilogue (nog altijd m'n favo synth) stereo. Soms prik ik 'm om naar m'n Filterlancet (boven) als ik wil bandpassen of highpassen.
Gezellig hoekje zo en mooi dicht bij de koelkast :mega:

Wat is een 88 ? . . . . (valt mooi onder de 88 board)
Och mijn excuses, ik bedoelde daar het bovenste keyboard mee met de 88 toetsen.

En alleen maar goed dat je een oplossing hebt gevonden die voor je werkt, das het allerbelangrijkste! :koffie:

Ook weer eens een plaatje van mn setup.

Van links naar rechts:
- OTO Biscuit
- Akai MPC X
- Mackie 8bus 24 channel
- Elektron RYTM
- Elektron Monomachine mk2+
- BassBot TT-303 (verstopt onder de koptelefoon en z'n dekentje
- Yamah EX-7

Verder nog een novation zero SL controller uit het jaar nul, een paar aftandse firewire interfaces voor audio naar en van Ardour en krk RP5 candy apple red.

Ik gebruik Ardour voorlopig als een FX rack naar de mixer voor inserts, aux en subgroepen. Soort van reverse DAW, totdat ik weer eens echte outboard kan betalen :-)

1774504940580.png

-C-

Mijn huiskamer setup bestaande uit: IDanceDJ2, Yamaha PSS-F30, Yamaha B5BR, Casio CTK491. En links op tafel een mondharp, kalimba en kazoo.

Attachments

• DSCF0017.JPG
    DSCF0017.JPG
    319,6 KB · Bekeken: 139
Back