Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Voedingen zelf label ik niet vanzelfsprekend meer hoor. Gekleurde verfstift, fijne punt, polariteit en voltage er op, en het originele doel. Eventueel een label aan de stekker naar t toestel. Als je dat schrijft met n stift kan je zonder bril zien of de voeding ook in n ander bakje te prikken valt. Handig hier. Misschien een goeie yt video tip in de planning

Nice, en die kan al dat gewicht hebben?
Omhoog gaat inderdaad moeizamer dan mijn werk zit/sta bureau met enkel laptops en schermen. Maar het gaat.
Het is nu ook niet dat dit continue verzet wordt.
Wat leuk om een Roland GAIA SH-01 in jouw studio terug te zien. Die staat hier ook.:)
Ik ben nog maar beginnende, maar het lijkt me een goede synth om het te leren, zonder in menu's te moeten duiken.

Dit was 1986. Links een Korg Poly 800 met daaronder een Korg Poly 61. Middenboven twee Korg MS20's met een SQ10 sequencer. Daaronder een EKO Tiger orgeltje en daaronder mijn Dynachord mengtafel. Rechts daarvan de Yamaha CX5M muziek computer met een oude TV als monitor. en op de grond het cassetterecordertje om de data van de muziek op te slaan. Er was nog geen floppy laat staan een harddisk in die tijd. Rechts een ARP Axxe, Het keyboard bij de CX5M en een Yamaha RX 15 drumcomputer.
19861001 0024 Apparatuur op Bergsingel.JPG

Leuk om eentje uit de oude doos te zien!

Die Yamaha was een soort MSX als ik heb goed heb? Met cartridges voor een sequencer, om dx7 patches te maken etc?

Er was nog geen floppy laat staan een harddisk in die tijd.
In 1986 waren die er echt al een behoorlijke tijd. Ik had zelfs al een floppy drive bij mijn Commodore 64 toen. Synclaviers en Fairlights hadden ze geloof ik eind jaren 70/begin jaren 80 al. Al zal het destijds ver buiten het budget van de thuishobbyist zijn geweest

In 1982 hadden we een klaslokaal vol met deze -Nederlandse- computers in een netwerk. Dat was ook de tijd dat ik voor t eerst in Basic geluidjes programmeerde. :D

Jaja, Nederlandse computers, ze bestonden..

In 1986 waren die er echt al een behoorlijke tijd. Ik had zelfs al een floppy drive bij mijn Commodore 64 toen. Synclaviers en Fairlights hadden ze geloof ik eind jaren 70/begin jaren 80 al. Al zal het destijds ver buiten het budget van de thuishobbyist zijn geweest
Of minder exotisch: een Ensoniq Mirage had in 1984 al een 3.5" diskettedrive. De "moderne" kleine diskettes dus.

Ik heb net geleerd dat Ensoniq uit Commodore voort kwam.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
@ Rrrobb heb je nog steeds Korg spul ? Prachtig iemand met meerdere MS-20 ;-)

​

Yep, de E-mu Emulator had in ‘81 al een floppydrive.

Ja idd effe uit de doos een voeding vissen en gaan.
Meestal heb ik zoiezo mijn looper met wat pedalen aangesloten.
Ik had eerst al die pedalen in 1 grote kist. Dat kan echt niet. Dan beschadigd de boel zo.

Ik heb het inderdaad iets te algemeen beschreven. Ik bedoelde dat ik in die tijd bij de CX5M geen floppy of diskdrive had. Een jaar later of zo ben ik over gegaan op de Atari, die ik toen tweedehands heb gekocht. En die had ook een diskdrive. Zo'n cassetterecordertje was waardeloos en erg gebruiksonvriendelijk. Je moest zelf de meterstand van je cassette bijhouden om te weten dat je de goede versie van het nummer waar je aan gewerkt had weer kon inladen om verder aan te werken. De korg poly 800 werkte ook met een cassette interface en de poly 61 ook als ik me goed herinner. Dus voor alle apparaten had ik ook nog aparte cassettebandjes.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
@ Rrrobb heb je nog steeds Korg spul ? Prachtig iemand met meerdere MS-20 ;-)
Die Poly 61 en Poly 800 heb ik verkocht. De Poly 61 werd een Roland D50. Die was veel interessanter. De Poly 800 heb ik nooit echt geweldig gevonden. Was ook maar 4 voice. Ik heb één MS20 ook verkocht. Dat is mijn enige synthesizer waar ik ooit spijt van gehad heb. Juist die combinatie van twee met de SQ10 was een hele leuke.

Die Yamaha was een soort MSX als ik heb goed heb? Met cartridges voor een sequencer, om dx7 patches te maken etc?
Inderdaad. Hij had een ingebouwde soundmodule de FB01. Die klonk inderdaad als een goedkope DX7. En verder had ik er een sequencer Cartridge bij. Dat werkte met notenschrift. En niet muis gestuurd. Dus als je een sequencer lijntje wilde maken moest je met de cursor naar de juiste plaats op de notenbalk gaan en dan een code intypen voor welke noot je wilde hebben. Héél véél werk. Je kon niet live inspelen. De Atari was daarna echt een verademing voor me met cubase. En de yamaha muziek computer had ook maar een geheugen van 32kb!!! Dat was dus de helft van de commodore. En toch kon je er nog verrassend veel mee doen. Geheugen werd toen aanzienlijk efficiënter gebruikt. 32k is tegenwoordig helemaal niets meer.

Had hem lang geleden ook, die Yamaha MSX met klavier erbij. Was zeker een leuk ding, maar toch snel weer weggedaan. Was in de periode dat ik heel snel van alles en nog wat kocht en weer wegdeed.

Back