Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ja ik vind jaspers ook mha... Maar goed kan er zo wel bij.

Ik heb mijn keyboards dan zo staan:
IMG_1988.jpg

Maar eigenlijk is niets helemaal optimaal zo:
  • Moog One: Keyboard op perfecte positie voor zittend spelen, bedieningspaneel goed te bedienen maar zichtbaarheid scherm niet optimaal (helpt niet dat het vrij diep in de synth ligt waardoor het nog eens een stukje wegvalt achter de rand vanuit deze kijkhoek). Ook de labels van de bovenste knoppen zijn moeilijk te lezen, maar die weet ik inmiddels uit mijn hoofd dus niet echt een issue.
  • OB-X8: Prima hoogte om zittend te editen, knoppen zijn vanuit die positie goed te zien en bedienen. Maar keyboard staat te hoog om lekker zittend te spelen, en als je gaat staan kun je de knoppen niet meer zien.
  • Quantum Mk2: Prima staand te bespelen en bedienen, maar ik zit liever :D
Ik zou eigenlijk het liefst 2x 2-tiers hebben (en dan nog de optie voor een extra keyboard-synth), maar dat krijg ik er op dit moment niet ingepast. Of eentje wegdoen, maar ja, dat is ook niet echt leuk.

Laatst gewijzigd:
Inderdaad een mooie set, maar ik snap nog steeds niet hoe mensen het fijn vinden om die synthstapelbedden te gebruiken met synths van 10cm van de grond tot bijna twee meter de lucht in met 5 lagen ofzo. Lijkt me dat er dan geen enkele synth echt lekker toegankelijk of speelbaar is. Ik vind mijn 3-tier stand al verre van optimaal, voor lekker spelen is twee lagen eigenlijk wel de max voor mij. Het is dat ik de drie die ik er nu op heb staan echt niet kwijt wil :D
ik doe het zo dit is als opslag , alles is onder hoezen.. als ik iets nodig heb ,pak ik dat uit het rek en zet ik dat bij de neko neer voor opnames.

ik doe het zo dit is als opslag , alles is onder hoezen.. als ik iets nodig heb ,pak ik dat uit het rek en zet ik dat bij de neko neer voor opnames.
Ah OK, op de foto's zagen een aantal 'stacks' er aangesloten uit.

@Nap je kan ook extra gaatjes boren in die holders. Dan kan een synth meer naar voren of iets naar achter

ik heb altijd het idee dat ik omkom in de zooi.
Dan is het altijd goed om hier op SF rond te neuzen en te concluderen dat ik nog niet zo een erge patient ben :-)

Nou nu nog een flinke lade voor mijn controller en keyboard.

@Nap ja dat staan doe ik ook niet heel veel :-)
Anyhow het fijnste vind ik nog altijd 1 synth op tafel of op een stand en dan met de koptelefoon sounds maken.

Ik zie niet echt hoe dat zou moeten werken, het is allemaal metaal en plastic en ik denk als ik daar in ga lopen boren dat het een bloedbad wordt.
Denk dat @marcuuu bedoelt dat je extra gaatjes in het metaal kan maken om zo de drager meer naar achter of voren te positioneren.

Ik hou het ook bij max twee lagen hoog, omdat ik alles zittend willen kunnen bedienen, en zo kan ik nog uit het raam naar het groen kijken. De Quantum blijft sowieso mijn centrale werkpaard, dus daarvoor is maximale ergonomie gewenst. Dit is een K&M Omega 18810 statief met een laag stackers erbovenop en een los voorzet-tafeltje ervoor.

Het is een beetje ongebruikelijk, maar voor mij werkt het superfijn om twee modules vóór mijn keyboard te zetten (en die met de keys van de Quantum te bedienen). Die staan op het voorzetblad dat net iets lager staat dan het keyboard-blad, zodat de kabels er netjes onderdoor lopen. De bovenste laag is in deze opstelling ook nog prima te bedienen zo, zonder rugklachten.

IMG_8314.jpg

Laatst gewijzigd:
Inderdaad een mooie set, maar ik snap nog steeds niet hoe mensen het fijn vinden om die synthstapelbedden te gebruiken met synths van 10cm van de grond tot bijna twee meter de lucht in met 5 lagen ofzo. Lijkt me dat er dan geen enkele synth echt lekker toegankelijk of speelbaar is. Ik vind mijn 3-tier stand al verre van optimaal, voor lekker spelen is twee lagen eigenlijk wel de max voor mij. Het is dat ik de drie die ik er nu op heb staan echt niet kwijt wil :D
Wat ik me dan voorstel is dat de synths daar bij wijze van 'module' staan opgesteld, vanaf een masterklavier bespeeld.
Maar inderdaad, mijn rack was oorspronkelijk voor 3 synths, waar ik een extra buis tussen heb gezet... bespelen lukt nog wel, maar zeker niet alles is even goed leesbaar.

Het bespelen op afstand geloof ik inderdaad wel (dat doe ik zelf ook veel), het gaat mij vooral om het sounds bouwen, bewerken en tweaken, dat is het leukste van een hardwaresynth. Maar dan moet je er wel lekker bij kunnen en zien wat je doet.

Mjah, zelf ben ik niet zo'n soundbouwer, maar áls ik dat ga doen, trek ik de synth uit het rek en gaat hij op m'n bureau c.q. in de 'focushoek'.

Ik zie niet echt hoe dat zou moeten werken, het is allemaal metaal en plastic en ik denk als ik daar in ga lopen boren dat het een bloedbad wordt.
Gewoon in het aluminium.

Back