Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Beetje gehusseld en wat nieuwe dingen erbij.
@cream , wat voor pedaaltjes heb je staan? Ik heb de ziekelijke neiging pedaaltjes (Polymoon, Blackhole) aan m'n synths te hangen om ze dan uiteindelijk te bypassen om droog op te nemen in Ableton :) M'n MXR Chorus uitgezonderd.

@cream , wat voor pedaaltjes heb je staan? Ik heb de ziekelijke neiging pedaaltjes (Polymoon, Blackhole) aan m'n synths te hangen om ze dan uiteindelijk te bypassen om droog op te nemen in Ableton :) M'n MXR Chorus uitgezonderd.
Lovetone pedalen, ik heb ze aangesloten aan mijn Joyo PXL8. Daar heb ik als bronnen gitaar,rhodes,synth en pc en die kan ik dan los van elkaar schakelen naar mijn pedalen en space echo en vanaf daar naar mijn gitaarversterker of pc.De space echo is parallel geschakeld dus als ik die activeer dan neemt hij droog en wet op als ik dat zou willen. Bij mijn pedalen is dat niet. Die neem ik niet parallel op. Ik heb een tijdje met een patchbay proberen te werken voor pedalen maar dat heb ik op de een of andere manier nooit helemaal werkend gekregen zonder hum.

Work in progress,
Die Osmose gaat op een stand onder het buro.
De hoek met Buchla Easel en 2600m ga ik nog wat plankjes voor maken zodat je deze kan pakken wanneer nodig.
Mijn kat heeft netje je Quantum in een fijne hoek gezet :-)

Devil is in de details, moet nog een hoop dingetjes doen. Eurorack vco's calibreren, midi routen, patching voor de fx, Dynacord bbd;s calibreren etc etc etc. Ga daar maar een lijstje voor maken.

Enige wat ik mis en wat blijft knagen is een piano of rhodes.
Heb wel een Roland P330 die cool klinkt door de amps maar een OG Rhodes zie ik wel zitten.

PXL_20260417_102243797.jpg

Die lynxen worden zo heet dus die heb ik maar zo aangesloten.

PXL_20260417_102153077.jpg
PXL_20260417_102120809.jpg
PXL_20260417_102139523.jpg

Work in progress,
Die Osmose gaat op een stand onder het buro.
De hoek met Buchla Easel en 2600m ga ik nog wat plankjes voor maken zodat je deze kan pakken wanneer nodig.
Mijn kat heeft netje je Quantum in een fijne hoek gezet :-)

Devil is in de details, moet nog een hoop dingetjes doen. Eurorack vco's calibreren, midi routen, patching voor de fx, Dynacord bbd;s calibreren etc etc etc. Ga daar maar een lijstje voor maken.

Enige wat ik mis en wat blijft knagen is een piano of rhodes.
Heb wel een Roland P330 die cool klinkt door de amps maar een OG Rhodes zie ik wel zitten.

Die lynxen worden zo heet dus die heb ik maar zo aangesloten.
Sfeervolle en dikke studio! Welke convertors had je voor de Lynx Aurora's?

Thanks, hiervoor had ik de Motu Ultralite mk3.
Die klinken als een distortion pedaal ivg met de Aurora's.
T*ring, serieus?! Wauw.
Ik heb ook de Motu Ultralite mk3 en hoewel op leeftijd, vind ik toch al dikke prima klinken.

T*ring, serieus?! Wauw.
Ik heb ook de Motu Ultralite mk3 en hoewel op leeftijd, vind ik toch al dikke prima klinken.
Ja de line inputs zijn wellicht ok. Maar ok at best.
Maar de mic en instrument inputs zijn echt slecht.

Maar dat merk je pas als je betere converters hoort.
Die Aurora's zit niets in aan electronica. Geen mic pre's, headphone amps.
Alleen converters en wat relais en controls.
Samen met een dikke psu en class a geshakelde opamps laat zoiets het signaal goed in takt.
Daar komt ook bij dat je ze voor weinig kunt vinden. Alleen de Thunderbolt versie die ik heb zie je vrij weinig.

Voordat ik high end pre amps en converters had dacht ik dat dat helemaal niet zo een verschil zou maken.

Zo alle audio en midi aangesloten en getest.
Alles staat lekker in bereik en is aangesloten.
Als ik audio in nodig heb kan ik dat via de patchbay doen. Daar print ik nog labels voor

Ik heb nog wel een todo lijstje de Dla2a moet gecalibreerd worden en dan moet ik nadenken hoe ik de outboard ga patchen.
Die fx en eq en compressors gebruik ik vooral waneer ik dingen over de amps opneem of met mixen.

Maar goed daar denken we nog over na.
Ben hier wel echt een week bezig mee geweest. Denk zo een 30 uur werk.
En het is eigenlijk voor het eerst dat ik het zo perfect heb gekregen. Als iets niet werkt doorgaan tot het gefixt is.
Ook de details waren er een hoop.

De Osmose is mijn master keyboard en boven op de modular staat een haken cv converter om zo 4 voice poly modular patches te maken.
De ms20, MS1 sh101 cloon, Buchla 208c easel, Arp2600, syntrx en Eurorack hebben allemaal een spring reverb.

PXL_20260426_180142541.jpg
PXL_20260426_180157666.jpg
PXL_20260426_180209901.jpg
PXL_20260426_180222175.jpg

lekker schuin idd.
Die moet ik nog terug zetten.
En daarna de Dla2a erbij.

Zoals je ziet is het niet gelukt om mijn buro helemaal leeg te houden.
Maar iig leeg genoeg.
Ben beniewd hoe lang ik dat volhoud.

massa plek hier zoals je ziet (die schuif - lade is 40 cm diep, echt n gerief, vet breed ook, alle onzin die er anders op staat, er onder, muis klavier en masterkeyboard, lege muis, boek, reep chocola, kabels o en n circklon

die lade is zo geweldig dat ik ng zo'n 3e desk wil, ...

je hebt je matrix 6 wel flink verstopt, heb je er een stereoping voor? Goh je hebt er 2 zie k :D

IMG_5950.jpeg

je hebt je matrix 6 wel flink verstopt, heb je er een stereoping voor? Goh je hebt er 2 zie k :D
Viel mij ook op. Alles wat onder deskhoogte wordt geplaatst wordt uitgenodigd om zelden tot nooit te worden gebruikt is mijn ervaring. Of het moet iets zijn wat je via software of een hardware controller kunt bedienen, maar ergonomisch is het verder natuurlijk alles behalve van optimaal.

Voor de auteur van de 'Less is More' draad heb je toch nog wel een heleboel zooi staan daar
Hahaha practice what i preach doe ik wel in mijn kist :-)

Die eurorack heb ik al lang trouwens. 16 jaar of zo. Die geef ik water en groeit telkens.

Back