[prog trance] Mantis vs Pjotr G - Radiosphere

Pjotr G

funky lid
hallo mensjen,

Iemand langs geweest om muziek te maken met als resultaat deze track. Bassline, detuned zaag-lead, 303-ish lead en een klein padje komen uit nord rack 2, kick en wat hihats en percussie uit sampler, de rest uit MC-307. FX by 2x Zoom RFX-1000 (delay en galm), gemixt op Behringer MX2442, ff denken was t dat? geloof t wel :D

download:
http://home.planet.nl/~gomme000/Mantis_vs_Pjotr_G_-_Radiosphere.mp3

Zeg t maar! Wat vinden jullie ervan? :L :biertje:

good old trance :)

Klinkt wel peterish.. :) Als je nog iets 303 achtigs nodig heb, kom dan gewoon ff de mijne lenen.

Ligt het aan mij of lijkt het alsof ie bij 4:10-4:11 ff wat detuned?

ligt aan jou! :L

nee, dat wat detuned? ik hoor niks?

vet nummer, meestal zie je bij trance achtige dingen dat de percussie verwaardeloost wordt. hier niet.
is dat dan het progressive gedeelte?

ik denk t? zit niet zo in genre afbakeningen. Maar denk ook dat de bassline op 1 toonhoogte houden helpt

klinkt lekker
ook dat 303 gedoe er in :)
ik kan er verder weinig constructiefs over zeggen.
hoewel...
hier en daar een kreet van een vrouw -zoals in veel trance- zou er niet in missstaan.
-een vocaal zoals ze zeggen :D
(zo een dame die ineens "hoeweawea" of iets in dien aard zingt met wat delay... you know what I mean ;) )

anyway, keep up the good work!

greetz

cloudy

:doei:

Origineel geplaatst door Pjotr G
...denk ook dat de bassline op 1 toonhoogte houden helpt

Volgens mij werd dit 'trucje'vooral toegepast in de wat oudere (goa) trance. Ik trek dit nummertje in ieder geval wel. :) Progressief? Ik heb er geen verstand van, het doet mij juist eerder wat retro aan en dat vind ik juist leuk! :D

Die 303 lijn moet je zeker met een echte 303 doen! :kimono:

ja klopt dat maakt het allemaal wat minder "happy", je kan er net ff wat meer kanten mee op dan techno, tenminste ik.

Hee Pjot en Luuk,

klinkt goed hoor (al heb ik tot nu toe pas de eerste minuut gehoord ;)).
Ik begin steeds meer te geloven dat ik ook aan de hardware moet... t klinkt iig veel frisser en helderder dan met mn software..

Of ik moet eens een goeie geluidskaart en monitors kopen :)
Keep up the good work (ik hoop je nog wel te verslaan met de TA contest, maar zal wel nie...:))

Origineel geplaatst door Syntagma
t klinkt iig veel frisser en helderder dan met mn software..

Wat je hoort zijn SKILLS :D :biertje:

mehe

Wat je hoort zijn SKILLS

Hmmm bij nader inzien vind ik het toch niet zo'n goeie track.... beetje eentonig tot nu toe. Liever jouw good old 'bliepjes techno'....

"MEHE"!

de wat van de wat? en wat is dat?

Lekker... alleen vind ik de clap niet helemaal je van het. Het sync-geluidje op de achtergrond is lekker en de 303 is precies overtuigend genoeg. Goede opbouw, lekkere 'drive'.

Thanx, nog één voor mijn Pjotr G collectie, die nummers van jou zijn echt geweldig altijd! :hallejula:

Pjotr G - Constructor
Pjotr G - The Rebel In You
Pjotr G - Addiction
Pjotr G - Wiper
Pjotr G - Radiosphere

:okdan:

(ik hoop je nog wel te verslaan met de TA contest, maar zal wel nie...)

wat is dat voor contest dan? ik kan niet in de zoekmachine zoeken want het zijn maar 2 letters..

en ik druk nu op citaat en krijg nogsteeds niet de naam er bij

Back