Gloomer - Such Exists (wip)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld

Hey luitjes, ik heb me laten inspireren door enkele forumleden waaronder Roland. De eerste minuten (intro) is pure sounddesign, het tweede deel is trance..

Kan er wat beter ? Vast wel ;)

Dank jullie wel voor te luisteren alvast..

Ik log even vlug in om te zeggen dat ie te gek is :okdan:

Paar puntjes:

@ 2:24 "We can see... "sample, als er nog ruimte voor zit, een fade in maken.. je hoort em nu qua ruis nogal met de deur in huis vallen..
Als de stem uitgesproken is ruist ie ook nog een stuk door.. hier misschien ook een fade out op zetten.

Misschien ook een idee om op de punten waar ie qua ruis opvalt iets van een fx of percussie geluid met veel hoog programmeren om het zo een beetje te maskeren.

@ 3:06 komt er kick met een chord erop in, gevolgd door een morse code geluid.
Dit geheel klinkt mono en vooral nogal droog, en steekt daardoor nogal af met de rest die heel ruimtelijk klinkt.
Misschien wat meer effectsaus geven (doubler, reverb.. ,met automation fx geluidelijk indraaien) om het meer te laten versmelten in het geheel.

@: 6:45 zou je het geleidelijk met een lage sub-baslijn nog meer diepte kunnen geven qua compositie..

Take care :)

Laatst gewijzigd:
Ik log even vlug in om te zeggen dat ie te gek is :okdan:

Hey MacGyverGear, thanks a lot man, is echt toppie van je. Vind het leuk dat je 'm goed vindt.
Ik heb al wat gedaan met je commentaren.

@2.24 : Die ruis die je hoort is een lichte "explosion" die daartussen stond.. Maar ik heb die explosion wat vervroegd nu.. nu klinkt het beter. Ik heb ook uitgefade zoals je zei.

@3.06 heb ik reverbs opgezet, klinkt idd veel beter..

@6.45 die lage sub is nu een feit ;)

THANKS MAN :P

:okdan: Gloomer meets FSOL en Du Monde :)

*kleine opmerking, de zee sample in het begin mag imo ook wel een fade out hebben, op 0.19 is hij in een keer weg namelijk :)

Leuke opzet :W

Ik zit te zoeken op je soundcloud maar zie hem er niet tussen staan, denk ik. Heb je misschien een iPad vriendelijk linkje? :)

*kleine opmerking, de zee sample in het begin mag imo ook wel een fade out hebben

Done ! Daar heb ik overheen gekeken, je had gelijk.. Thanks man !! ;)

Ik vond het gewoon jammer dat het afgelopen was, lekker begin en terwijl je daarop zit weg te dromen krijg je een trap in je gezicht en begin je te bewegen. Je mag dat pianomomentje op het eind nog wel iets rekken van mij. :)

Ik typ terwijl ik luister. Lekkere baslijn en beat, mooie akkoordjes en synth-lijntjes. De piano staat wat hard en daar mag wel wat rerverb op. De baslijn blijft ook wel heel lang op dezelfde hoogte, die mag op een gegeven wel gaan lopen. Voor de rest een prettig sfeertje en lekkere energie. Wel done :okdan:

P.S. Eigenlijk vind ik dit soort trance veel prettige leuker dan die aalgladde meuk die er tegenwoordig wordt gemaakt. Energie is wat mij betreft belangrijker dan een perfecte mix zonder hart.

Ik vond het gewoon jammer dat het afgelopen was, lekker begin en terwijl je daarop zit weg te dromen krijg je een trap in je gezicht en begin je te bewegen. Je mag dat pianomomentje op het eind nog wel iets rekken van mij. :)

Hey Document1, thanks voor je heerlijke feedback man.. "bewegen", mooi !!

Dat pianomomentje is bij deze gerekt, en uitgefade..

Thanks voor de tip ! :luv:

Ik typ terwijl ik luister. Lekkere baslijn en beat, mooie akkoordjes en synth-lijntjes. De piano staat wat hard en daar mag wel wat rerverb op. De baslijn blijft ook wel heel lang op dezelfde hoogte, die mag op een gegeven wel gaan lopen. Voor de rest een prettig sfeertje en lekkere energie. Wel done :okdan:

P.S. Eigenlijk vind ik dit soort trance veel prettige leuker dan die aalgladde meuk die er tegenwoordig wordt gemaakt. Energie is wat mij betreft belangrijker dan een perfecte mix zonder hart.

Mooie woorden Bombario, dank je wel makker.
Oké, ik heb de piano zachter gezet.. Meer reverb doe ik niet, want er staat al veel reverb op.
Mmm, maar de bass variëren, daar ben ik zo geen held in.. Zien wat ik kan doen.

Fijn van je man, dank je wel !! ;)

goed gemaakt Gloomer ! vooral het eerste deel, met de duimpiano spreekt me aan :okdan:

Soul C, thanks a heap man.. ik apprecieer het van harte. :D

Maar meer een soundscape dan muziek, knap gedaan.
Een hoorspel zonder tekst om zelf iets bij te verzinnen ;)
(Luisterd verder)
Oh naja, tot 2:26 dan.. Ik vond 'm zelf eigenlijk storend, die tekst. Hij knalt er ook nogal hard in.
(Luisterd nog steeds verder)
3:06.. Ohkee, dat zag ik niet aankomen :D
Ik ben niet zo heel kapot van de beat (met name de hihat tss tss tss tss), maar wel heel mooi verder.
Ik vind het hoog in het algemeen (vanaf het trance gedeelte) ook erg schel.
Hier zitten volgens mij heel wat uurtjes werk in.

Stom dat ik eerst las en toen pas luisterde, nu schrok ik niet en dat moest juist.
Maar de verassing bleek toch aangenaam en inderdaad het soort trance van voor toen het mis ging
kortom: buonissimo!
Misschien wel mooi als er al wat meer elementen van helft 2 door helft 1 heen zouden schemeren
voor het in de toekomst kijk effect ... ;)

Hi Gloomer,
Ja je hebt hier behoorlijk wat werk ingestoken..ik vind er een mooie flow inzitten.
(geen hakerige overgangen, samples lopen goed op het ritme..)
Opbouw van het totale nummer en ook de vloeiende overgangen vind ik goed klinken.
Ondanks dat ik helemaal niet zo van trance hou kon dit mij zeker blijven boeien en dat is toch goed als je een luisteraar vast weet te houden.
Zoals tragmadat zeker terecht opmerkt zou het nummer zeker veel meer diepgang krijgen als je beetje op het einde van het trance gedeelte beetje het begin weer laat doorschermeren...of vica versa zeg maar.
Misschien een idee als je een sample wilt gebruiken wat ooit van band is afgehaald en nogal ruisig en beetje schel klinkt is om de band en fase ruis om de sample weg te halen..dan klinkt deze al wat zachter en meer passend in de meer digitale muzikale omgeving.
Een fade in zou je echt heel kort moeten houden wbt de sample zeg maar, anders dan hoor je niet meer zo goed wat de sample zoal zegt....
Vond het jammer dat de sample in het latere deel beetje wegsloeg tegen het trance gedeelte.
Aan de andere kant had het ook wel weer zijn charme.

Maar de basis klinkt zeker meer dan goed en heb het helemaal uitgeluisterd dus het kon mij persoonlijk zeker boeien maar dat was ook omdat ik goed kon horen dat je best wat sleutelwerk eraan hebt gedaan en als ik dat al vrij snel hoor dan blijf ik wel luisteren.

Complimenten hiervoor en omdat je vroeg om eventuele verbeteringen mijn positieve kritiek of misschien nieuwe ideeën erbij vermeld.

Ik persoonlijk zou als ik jou was mijn volgende muziek hierop laten volgen en je eigenlijk 1 lang nummer maakt met allerlei nieuwe variaties erop.
Daar leent het zich zeker voor althans in mijn oren dan :)

Het eerste deel deed me denken aan de droomvlucht (Efteling), mooie sfeer! Het trance deel is niet zo mijn smaak, maar ik ga het proberen:

op 3:54 zou ik iets meer rust pakken om de piano er lekker uit te laten komen, gewoon alleen kick, piano en nog 1 synth ofzo, daarna lekker opbouwen, knallen en nog een keer naar echte rust en nog 1 keer gaan. De white noise mag wel een stukkie zachter, misschien in de track de noise lekker sidechainen met de kick.

Back