Gloomer - Such Exists (wip)

leuk, maar waar heb je die trance arp loop vandaan? die doet het wel goed.

Maar meer een soundscape dan muziek, knap gedaan.
Een hoorspel zonder tekst om zelf iets bij te verzinnen ;)
(Luisterd verder)
Oh naja, tot 2:26 dan.. Ik vond 'm zelf eigenlijk storend, die tekst. Hij knalt er ook nogal hard in.
(Luisterd nog steeds verder)
3:06.. Ohkee, dat zag ik niet aankomen :D
Ik ben niet zo heel kapot van de beat (met name de hihat tss tss tss tss), maar wel heel mooi verder.
Ik vind het hoog in het algemeen (vanaf het trance gedeelte) ook erg schel.
Hier zitten volgens mij heel wat uurtjes werk in.

Hey Skies !!! Huge thanks man !! ;)

Ja, die tekst moét er luid inknallen, dan wordt er mss geluisterd naar de inhoud..
Tot nu toe zitten hier een kleine 6 uur werk in.. niet veel dus ;)
Het hoog erg schel, daar zal ik eens naar kijken..

Bedankt man !! :okdan:

Misschien wel mooi als er al wat meer elementen van helft 2 door helft 1 heen zouden schemeren

Dat is kwasi onmogelijk, zo lijkt me.. hoe zie jij dat ? Ik kan toch moeilijk een melodie door die soundscapes heen flikkeren ?

THANKS Tragma ;)

Ik persoonlijk zou als ik jou was mijn volgende muziek hierop laten volgen en je eigenlijk 1 lang nummer maakt met allerlei nieuwe variaties erop.

Hey PSR8000, dank je wel voor je super uitgebreide feedback.. heel fijn van je !
Wat bedoel je hiermee ? Met bovenstaande ?

Thanks man !! :halleluja

op 3:54 zou ik iets meer rust pakken om de piano er lekker uit te laten komen, gewoon alleen kick, piano en nog 1 synth ofzo, daarna lekker opbouwen, knallen en nog een keer naar echte rust en nog 1 keer gaan. De white noise mag wel een stukkie zachter, misschien in de track de noise lekker sidechainen met de kick.

Hey Elkuefo, dank je wel man.. 8~

Die tip van die whitenoise te sidechainen heb ik meegenomen.. Wat betreft je voorstel op 3.54, dat lukt me niet, en dat werkt niet.

Zo, mijn track klinkt dankzij jou nog eens stukje beter, dank je wel hiervoor !! :)

leuk, maar waar heb je die trance arp loop vandaan? die doet het wel goed.

Ik weet niet precies welk loopje je bedoelt, maar ik heb gebruikt :

Massive
Harmor
Predator
drummax
Bazille
Z3ta

Dank je voor te luisteren en de feed Raphie ;)

Hey PSR8000, dank je wel voor je super uitgebreide feedback.. heel fijn van je !
Wat bedoel je hiermee ? Met bovenstaande ?

Thanks man !! :halleluja

Nou wat ik bij mijn Orion heb gedaan is laatste anderhalve minuut ingevoegd van vorige deel als Audio in het begin en ben daar dan weer met andere klanken en beetje op dat einde een nieuw begin maken en dat inspireerd mij om het volgende deel meer passend te maken op het voorgaande.
Nu wilde ik wel een verhaal vertellen uiteraard en was meer synthesizer project.
Dat bedoelde ik er zeg maar mee te zeggen..je zou dan een album kunnen maken zonder pauze maar gewoon dat het steeds blijft doorgaan en veranderen.
Denk maar aan albums van Jarre Oxygene bijvoorbeeld.

Geweldig Jan! :okdan: Totaal niet wat ik van je verwacht had, zee geslaagd! Eerste deel wil ik meer van. Nuchter trippen. Tweede deel wil ik ook meer van. Nu herinner ik me weer hoe het ook kon.

Over dat pianootje, je wil er niet meer galm op gooien. Probleem lijkt me eigenlijk eer in de decay te zitten dan in de reverb. Mix van het weede deel zou wellicht wat ruimtelijker mogen. Voor jouw doen is dit natuurlijk een vrij lege track :), dus moet ie in de mix iets extra's krijgen. Ik hoor nog (te)veel hoge frequenties en te weinig ruimtelijkheid.

Maar qua compositie is ie gewoon ge-wel-dig! Klopt helemaal. :okdan:

Ga je vaker dit soort dingen doen? Please??

Ik ben geen trancefan, maar ik moet je toch echt even complimenteren. Erg tof gedaan, ik zou de stem sample eerder voorbij laten komen. binnen de minuut zeg maar, omdat het je meer in de sfeer van het nummer trekt zeg maar.
Eerste deel vind ik ook erg mooi gedaan, waarbij ik dan als opbouwend commentaar nog wil zeggen dat er op een aantal momenten bv. een wat meer dramatisch effect zou mogen plaatsvinden. Iets meer 'durf' wellicht in de dynamiek van de gebruikte klanken.
Nog 1 dingetje, de piano klinkt erg droog, doe mij maar een natte piano :) Of zelfs de piano vervangen door een wat meer exotisch geluid.
Nou je ziet maar :)

Over het geheel genomen supertrack !

Geweldig Jan! :okdan: Totaal niet wat ik van je verwacht had, zee geslaagd! Eerste deel wil ik meer van. Nuchter trippen. Tweede deel wil ik ook meer van. Nu herinner ik me weer hoe het ook kon.

Over dat pianootje, je wil er niet meer galm op gooien. Probleem lijkt me eigenlijk eer in de decay te zitten dan in de reverb. Mix van het weede deel zou wellicht wat ruimtelijker mogen. Voor jouw doen is dit natuurlijk een vrij lege track :), dus moet ie in de mix iets extra's krijgen. Ik hoor nog (te)veel hoge frequenties en te weinig ruimtelijkheid.

Maar qua compositie is ie gewoon ge-wel-dig! Klopt helemaal. :okdan:

Ga je vaker dit soort dingen doen? Please??

Ja hoor, ik ben nu bezig aan een nummer dat uitsluitend gemaakt is met synths, 17 in het totaal.. Geen enkele sample, behalve de vocal.. Ik zal het even uploaden zodadelijk..

Dank je wel Bob, van harte !! :okdan:

Nou je ziet maar :)

Over het geheel genomen supertrack !

Ik zal zien wat ik daaraan nog kan doen, dank je wel man, van harte !! ;)

Back