updaten OS MS2000????

stijn

TaMaHaTa
heeft er iemand ervaring met het updaten van een MS2000?
nieuwe OS lost namelijk enkele van de problemen die ik heb op . Ik heb dus geen midi aan me computer hangen, maar er is me verteld dat het ook via de joystick poort kan. Wil alleen wel eerst al men zelf geprogrammeerde geluiden dumpen, dan updaten en ze weer terug zetten.
Als iemand me betreffende dit wat tips zou kunnen geven.....graag

OS update van de MS2000 gaat inderdaad alleen via een directe MIDI poort zoals de joystick poort
Ik heb het eerst geprobeerd met een AMT8 ertussen, maar dat werkte niet
Het programmaatje herkende de MS2000 niet

Update gaat dus met een bijgeleverd programma, het is helaas geen aparte MIDI file
Erg jammer als je een Mac hebt
http://www.korg.co.uk/downloads/os/ms2kos107.zip

Je hoeft je geluiden niet te backuppen, die worden gewoon bewaard, evenals al je instellingen
Er zit een text bestandje bij met instructies
Je moet namelijk een bepaalde toetsencombinatie indrukken tijdens het aanzetten van de MS2000 om te kunnen updaten

Bij mij ging het in ieder geval vlekkeloos (nadat ik de AMT8 ertussenuit had gehaald)
En de update bevat inderdaad een aantal belangrijke fixes

Ik gebruikte een AMT8 interface en dat lukte dus niet.
Hij werd alleen herkend wanneer ik hem op een directe MIDI poort aansloot.

Best wel ruk eigenlijk, stel dat je geen PC hebt, kun je dus niet updaten

He shit, ken ik de zooi weer uitpluggen.
Geen wonder dat ie de ms2kos 107 niet kon vinden.

Dat is nog geen ramp als je geen computer hebt.
plug hem bij de eerste de beste PC en hij is geupdate.
;)

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Synic
OS update van de MS2000 gaat inderdaad alleen via een directe MIDI poort zoals de joystick poort
Je hoeft je geluiden niet te backuppen, die worden gewoon bewaard, evenals al je instellingen

weet je 10000000% zeker dat ik men geluiden nog steeds heb ??? ben namelijk als de dood dat ik alles kwijt ben, en een dump lukt me ook niet echt, ben nl. een ontzettende computerdummy.
Dat dumpster werkt ook al niet dus...???

Ik weet het 10000001% zeker.
Al mijn eigen geluiden bleven bewaard.

ok maar volgens mij werkt of men midi poort niet of het kabeltje niet. ik heb een sb64 kaart , en gewoon zo'n joystick poort naar midi in-out snoertje geleend. is er een simpele snelle mannier om dit te testen, ik gebruik nl nooit midi alleen als klok. is dus de eerste keer dat ik iets vanaf men comp probeer te doen met midi
HEEEEEEEELP!!!!

Sequencer openen, nootjes sturen en kijken of ze aankomen :W

Of anders even "nieuwe" drivers downloaden voor de AWE64 en opnieuw installeren

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:) :) :) :)
eindelijk na 2 avonden kutten is het gelukt en jawel met behoud van al men instellingen.......tnx
weet je wat het nou was, ik had dus zo'n kakeltje geleend waar heel groot opstond midi in en midi out, wat bleek midi in was midi in helemaal niet maar midi out en midi out was midi in dus toen ik midi in in midi in deed en midi out in midi out deed midi in en midi out het niet het niet :stupid

Laatst gewijzigd:
en hoe kom ik van dat dubbelzinnige vers lid onder me naam af?????

ehhh de midi in moet doorgaans in de midi out en andersom mannetje vrouwtje weet je wel

en bij je "leden CP" daarboven in dat menuutjes kun je volgens mij je status verzetten

Origineel geplaatst door stijn
weet je wat het nou was, ik had dus zo'n kakeltje geleend waar heel groot opstond midi in en midi out, wat bleek midi in was midi in helemaal niet maar midi out en midi out was midi in dus toen ik midi in in midi in deed en midi out in midi out deed midi in en midi out het niet het niet :stupid
Stom, dat heb ik ook gehad met die kabel
Was het alweer helemaal vergeten :stupid

In ieder geval gefeliciteerd, je eerste MIDI daad met de PC ;)

Ey allow mensjes....

Sorry dat ik dit draadje weer omhoog schop maar mijn MS2000r wil niet updaten :(

Ik heb een AWE64 en zo'n joystick->midi kabel.
Kabeltje (van de gameport->midi) genaamd "midi-in" stop ik in de "midi-out" van mijn MS2000r en de MS2000r "midi-in" stop ik in het kabeltje genaamt "midi-out".

Als ik nu ga updaten zie ik de eerste vier lampjes van mijn MS2000r rood op lichten en daarna stopt het het geeft het programmaatje "error (time out)" aan.

"Midi-out" van de joystick->midi converter werkt wel in cubase. Ik heb er dus al wel een keer mijn synths mee aangestuurd.

Back