Back-lit LCD Displays

KNARPH

Stamgast
Ik maak al ruim 20 jaar met veel plezier gebruik van klassieke modules zoals de Yamaha TX-7 en de Roland U-220.
Helaas hebben bij met name bij de laatste de meeste LED's die het display verlichten inmiddels hun lichtjes gedoofd waardoor het display alleen nog met een zaklamp enigszins leesbaar is.

Mijn vraag is dan ook:
Heeft iemand een tip over waar ik nieuwe LED-printjes ter vervanging van de oude kan bestellen?
Hetzelfde geld ook voor de hoogspanning backlite (blauw) voor m'n geliefde Elka MK-88

Groetels uit Utreg

In de roos meneer D! Absoluut! Echt onverwacht! Was alles in het leven maar zo simpel.
Maar nu even iets belangrijkers.
Ummeh..., mag ik hopen dat Grolsch, Guinness en wellicht zelfs een zeldzame Jack Daniels slechts stimularia tot een hoger doel zijn? Ladan's wat horen.
Die link in je profiel is namelijk ter ziele vrees ik.
Ik ben echt benieuwd.

Groeten uit de Domstad, Marcel!

Hallo,
Ik heb net mijn Display verlichting gemaakt met de folie van Conrad veel kleuren en maten, maar zoals je wel weet kun je ze gewoon op maat knippen het monteren is een 123 tje.

Hoi Ton, bedankt voor je reactie. Het is jammer dat je geen artikel nummer hebt vermeld want ik zit nu al een tijdje enthousiast te zoeken bij onze Duitse vriend maar ík kan niets vinden wat erop lijkt.
Kun je alsjeblieft wat specifieker zijn? Niet dat ik niet gevonden heb wat ik zocht maar lichtfolie dat je op maat kunt knippen? Ik maak zo nu en dan wel eens mijn eigen apparaatjes en schep er altijd veel genoegen in om het e.e.a. een wat professioneel uiterlijk te geven en ik zie wel voor me hoe ik hiermee een flitsend frontje in elkaar kan timmeren zeg!

Dus graag een artikelnummer, pagina URL of catalogus-paginanummer (+jaargang)
Enne, doe de Nieuwe Waterweg de groeten van me. Hij kent me nog wel...

Het is meestal een beter (en goedkoper) idee van heel het backlight circuit weg te gooien en (indien mogelijk) het display te vervangen door een LED backlight display (van ebay china)
onlangs scherm van lexicon mrc vervangen door led variant

Zo'n led backlight is ook een stuk mooier:
tx7_lcd.jpg

Bedankt jongens!

Ik heb voor m'n Elka een achterlichtje in Duitsland gekocht en voor de U220 heb ik een LED-kerstverlichting gesloopt.
Hiervan heb ik zo'n 20 LED's met m'n dremel afgeschuurd tot 2mm dikte waarna ik ze parallel aan elkaar geknoopt en vastgelijmt heb.
Dit alles heb ik op een sticker vastgelijmt die ik even daarvoor op de print geplakt had zodat ik, mocht het tòch mislukken, de hele boel in één keer schoon los kon trekken.
Maar dat bleek gelukkig dus niet nodig...

Het is meestal een beter (en goedkoper) idee van heel het backlight circuit weg te gooien en (indien mogelijk) het display te vervangen door een LED backlight display (van ebay china)
onlangs scherm van lexicon mrc vervangen door led variant

Zo'n led backlight is ook een stuk mooier:
tx7_lcd.jpg

Ah... dit inspireert me.
Gelijk even display in China besteld voor m'n TX7. (Geen geld: Een groene en een blauwe incl verzenden nog geen 7 euro)

Laatst gewijzigd:
Back