LCD Display vervangen PG1000

matrixxx

Ouwe rot
Ik heb wat LCD displays besteld voor oa mijn PG1000 omdat ik die ElFoil spuug zat ben en de tekst amper te lezen is. Ik heb hem aangesloten en ik heb een mooi blauw display maar nog geen tekst.

Er staat me iets bij dat er wat gemodificeerd moet worden maar ik zou niet meer weten wat precies. Wie kan mij het verlossende antwoord geven :D

Ik heb voor de led verlichting rechtstreeks 5V van de voeding gepakt (C5) en het inverter circuit afgesloten. deze zit aangesloten op pin 15 en 16

De rest van de kabel is aangesloten zoals het over een komt met het schema

wat me niet lekker zit is bij het LED schema staat er rechts onder bij power supply, wat betekend die 10K---20K, moet er een weerstand tussen zodat de tekst leesbaar word?

Attachments

• led.jpg
    led.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 123
ik heb er een weerstand van 8k tussen de 1 en 3 gezet en dat werkt prima. Juno display ook meteen gefixt.

Ik heb de smaak te pakken en wil de MKS80 ook voorzien van een mooi LCD scherm.

Wat mij opvalt is dat de MKS80 Display een 15 pins aansluiting heeft. Ik vraag me af hoe ik deze moet oplossen omdat pin 15 een data pin is maar ik zie niet wat voor functie deze heeft. Ik heb hem er tussen uit geknipt om te kijken wat er gebeurd maar het display blijft goed werken.

Wat houd die Pin 15 in en kan ik deze ook gewoon verwijderen??

vergroot in zip bestand gezien mijn foto's in de bijlage op 1 of andere manier worden verkleind

Attachments

• 2.jpg.zip
    888,4 KB · Bekeken: 127
hey Matrix , op blz 4 en 5 van de MKS80 service notes staat die data pin . Das een uitgang die via een contrast control circuit naar de contrast knop loopt. Is volgens mij iets van een pwm circuit met level shifters ofzo ...om het contrast te regelen ...

http://http://analoghell.com/studio/mks/roland-mks-80/

@Toon, Ik zie het, volgens mij niet iets bijzonder want ik heb pin 15 door geknipt en alles werkt nog prima

Een heel oude thread, ik weet het maar misschien toch een zinvol begin voor mijn queeste:

Ik wil graag de display in mijn MKS100 vervangen.
Het zou met niet verbazen als dit gewoon hetzelfde display is als in een MKS80 en PG1000 zit.
Nu vraag ik me af Matrixxx, of jij misschien nog weet (of hebt opgeschreven) welk type display je destijds gebruikt hebt in jouw MKS80 en PG1000.

Ik zou ook graag een LED verlicht display willen. O.a. omdat mijn huidige display niet mooi meer is, maar ook omdat ik van die inverter af wil want die piept.

Back