Welke harware sequencer voor liveset?

Yamaha RS7000. Heb ik jarenlang gebruikt, en heeft als enorme voordeel dat je meteen een redelijke sampler en rompler hebt. Ik ben geswitched naar de Cirklon, maar moest voor m'n live sets dus wel ineens de sampler en de rompler opvangen en dat valt nog steeds wat tegen.
Rs7000 heeft wel nadelen:

-max 64 mb geheugen,
-standaard geen output expansion (en 2e hands zeer lastig te vinden)
-laden vanaf smart media: zeldzaam media type en gaat traag (ongeveer 6 a 7 mb per minuut)
-laden vanaf scsi (ook niet bepaald snel, schijnt)
-step toetsen geven vaak de geest. Bekend probleem bij de RS7000 en rm1x

Met het meeste valt wel te leven, mijn RS7000 is pas vervangen door de Cirklon toen de toetsen de geest begonnen te geven. Is dus wel nog een jaartje of 7 'on the road' geweest voordat dat gebeurde, en 't is te fixen, liefst met een donor machine.

:)

Ah, de RS7k..

Helemaal eens met je punten maar er is toch nog wat vervelends, dat is de "gap" van de audio (niet midi) als je tussen twee Styles/songs switched. Is live toch beetje vervelend vind ik.
Je kunt het oplossen door slimme trucjes maar het is en blijft gedoe.
Als pluspunten kan je nog aandragen dat er zeer veel live midi knoppen en fx op zitten om alles jus te geven.

Ik heb de RS nog, omdat er nog geen issues met de knoppen is.

Ik heb nu de RM1X en de Cirklon, vroeger ook een Schaltwerk (die in een heel beperkte manier eigenlijk nog meer hands on was). Ik heb wel wat problemen om de Cirklon echt onder de vingers te krijgen, loop een beetje verloren in de structuur soms, terwijl ik dat met de RM1X niet heb, zal me er wel gewoon wat meer mee moeten bezig houden waarschijnlijk maar sommige van de toetsencombinaties om iets te doen zijn niet zo vanzelfsprekend vind ik en dat zit dan wel wat in de weg van gewoon leuk patroontjes knutselen (mijn brein begeeft het misschien al een beetje met de ouderdom ;-) ).
En ik heb hier ook nog wel een behringer of twee liggen dus misschien zou die ZAQ wel leuk zijn om te proberen, maar dan heb ik weer iets nieuws om te leren zonder extra tijd ;-) Of is die echt zo vanzelfsprekend ?

Ik zweer bij de OT (daarvoor heb je 8 midi-tracks)

De zaquencer is een goed(koper) alternatief, alleen kan je zelf niet akkoorden instellen, dat is vooraf ingesteld. Dus geen mooie voice-leading chords die je zelf kan instellen.

Cirklon heb ik gehad, goed ding maar veel te duur.

De Cirklon is vooral momenteel te duur omdat de euro zo laag staat. Een paar jaar geleden stond de pond bijna gelijk aan de euro. Dan zou je hem voor 999€ gekocht kunnen hebben wat vergelijkbaar is met de Elektrons... Nog effe wachten dus tot de euro terug sterker wordt dan het pond.

Met die Yammies heb ik nooit geen "klik" gehad. Kan aan mij liggen maar altijd van die tekortkomingen die de workflow verstoren. Nee, geef mij dan voorlopig maar een Elektron of een MPC (wel weinig handson ervaring met die laatste) maar een Cirklon komt er ook nog ooit in...

Je kan toch maar aan 2 knoppen tegelijk draaien?
Met de Bar knop kan je erg simpel tussen de bars door skippen, hands on genoeg lijkt mij.
Zeker als je ipv 32 steps sequences wat vrijer wilt zijn en 128 steps sequences wilt maken:)
Veel verschil maakt maakt het inderdaad niet. Maar het "aan 2 knoppen tegelijk draaien" vind ik geen argument. Zouden 2 draaiknoppen in totaal dan meer dan genoeg voor je zijn? ;)

In alfabetische volgorde:
Cirklon
Elektron
MPC

Effe een update:
Voeg hier nog de Squarp Pyramid aan toe... Lijkt me super interessant en een correcte prijs... Nu nog effe wachten op de eerste reviews en youtube filmpjes...

Cirklon is momenteel (met de zwakke euro) me wat te duur... Elektron heb ik al.. Yammies heb ik geprobeerd maar helaas geen klik... De enige andere optie voor mij is dus een tweedehands MPC met JJ OS of nog effe afwachten op die nieuwe Pyramid (of op een dalende pond) ;)

Veel verschil maakt maakt het inderdaad niet. Maar het "aan 2 knoppen tegelijk draaien" vind ik geen argument. Zouden 2 draaiknoppen in totaal dan meer dan genoeg voor je zijn? ;)
Nee, twee knoppen is mij te weinig...snap de link even niet zo goed.
Heb je weleens met een Cirklon gewerkt?

Back