Subpac

Eurynom3

Ouwe rot
Vandaag eindelijk de Subpac binnen gekregen. Wat een vet ding zeg! Levert meer 'power' dan ik had verwacht :D Ook voel je heel goed wat de bass doet En de buren zullen ook wel blij zijn dat de muziek wat minder hard hoeft - om de bass goed te horen.

Dit ding is het dus:

http://thesubpac.com/order/subpac-s1/

Ja ik zal zo nu en dan een update plaatsen. Dat je een clubgevoel ervaart kan ik wel bestempelen als waar. Ook grappig dat je nu elke beweging van de bass voelt :D

Cool! Ben benieuwd of het ook een toevoeging zal zijn bij het mixen van (sub)bass.

Ik ook.
Het is natuurlijk wel iets wezenlijk anders; Geluid wat door een ruimte beweegt met alle reflecties van dien of een trillende mat in je rug.

Ben benieuwd of het een gimmick is of een stuk gereedschap. Maar om er nou een te bestellen..

en voel je dan ook een wezenlijk verschil tussen bijvoorbeeld het gebied 40-50 Hz en 250-300 Hz

of nog preciezer tussen 200 en 300?

@technomauriesje: ik denk het wel. Je voelt namelijk wat de bass doet (en ook of hij krachtig is of niet). Wel denk ik dat je je lichaam moet trainen om te voelen wat goed is en wat niet. Je hebt namelijk een intensiteit knop en als je die vol open draait dan voelt alles krachtig :p Wat wel grappig is: ik kon gister goed het verschil voelen tussen slappe bassen en goed in elkaar zitten bassen.

@chielos: stukje tekst van subpac website:

What is the crossover frequency?
The Subpac is designed to transmit only the tactile frequencies from 5hz to 125hz. The box does not alter the audio, it passes all frequencies directly through to your speakers or headphones.

Je voelt het frequentieverschil idd (alleen niet het bereik waar jij het over hebt - aangezien het bereik 5hz tot 125 hz is).

Zelf ben ik van mening dat je het kan vergelijken met het gevoel van een sub in een club (he dat rijmt!). Daarbij voel je ook het verschil tussen bv 40 en 60 hz. En hetzelfde doet dit ding dus ook. Ook voel je of een bass 'strak' is of er een 'neerwaartse lijn' in zit, etc. Ik voel nu in ieder geval dingen die ik eerder niet hoorde. Of je dat een toegevoegde waarde vind ligt aan jezelf.

ben benieuwd naar je ervaringen, bijvoorbeeld hoe ie in combinatie met headphones (zonder monitoren dus) werkt, zou mooie mobiele oplossing zijn -ik abbonneer even-

ben benieuwd naar je ervaringen, bijvoorbeeld hoe ie in combinatie met headphones (zonder monitoren dus) werkt, zou mooie mobiele oplossing zijn -ik abbonneer even-

Ja daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Ik denk dat het daarvoor heel geschikt is. Alleen durf ik het nu nog niet te zeggen. Misschien dat je geen eerlijk beeld krijgt met alleen een hoofdtelefoon en Subpac.

Wie heeft er een Subpac, en wat is je ervaring hier mee?

Ik was zeer geïnteresseerd in een subwoofer.
Maar ik lees ook dat dit voor veel problemen kan zorgen.

Ik heb er een thuis! De 1e generatie. Gaaf ding en geeft echt wel een duidelijke weergave van je lage frequenties. Zeker of de kick/bass 'strak' zijn etc. De kabels die eraan hangen kunnen soms irritant zijn maarja je hebt het ding ook niet continu afzetten. Alhoewel het af en toe wel gewoon lekker is om tussen het produceren door gewoon even flink te knallen!

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee!

Bedankt voor je reactie :okdan:

Heb je naast de Subpac ook een Subwoofer?
En heb je je mix toevallig ook beluisterd op een subwoofer na het mixen met de Subpac?

met andere woorden: commerciele release helemaal afgemixt met subpac en zonder mastering erover klonk ie goed over een groot soundsystem? dan is dat wel een goed bericht over die subpac!

Back