Jo mensen.. Ik zou graag nog een vette analoge filter in mijn studio willen.
Nu zat ik te twijfelen tussen de Ebbe Und Flut MK II (die nog maar zeer beperkt in oplage wordt verkocht, dacht nog een 2 tal) en de Niio Iotone Core 2.
Best wel 2 zeldzame maar kwalitetsvolle filters..
Een sherman filterbank heb ik al. Wat ik zoek is eigenlijk een filter die wat zachter is en niet direct over zijn nek gaat..
De eerste dingen waar ik op kan komen is dat de Iotone dual mono is (zeg ik het juist?)
De ebbe und flut is mono, heeft veel meel modulairs aan te bieden. Maar ik zie me in de korte tijd niet ermee beginnen..
Het jammere dan aan de Iotone is dat hij enkel maar enkel LP,BP,HP 12dB/oct gaat.. daar waar de Ebbe und flut echt wel bijna alle soorten filters aan boord heeft (zelfs notch).
De iotone core heeft 6 verschillende distortions routings voor elk chanel.. de ebbe und flut 1 ..
De iotone filters gaan enkel parallel maar je kan de Out1 terug routen naar de In 2 filter als ik het zo bekijk dan wordt ie serieel. die van ebbe und flut serieel..
Iotone: 1390 euro
Ebbe und flut: 1700euro
Ik vind het echt walgelijk dat ik tussen deze twee filters moet beslissen
het liefst van al zou ik ze beide willen hebben ..
Zijn er soundtechnisch aanbevelingen?
Als er mensen weten wat de verschillen zijn met hun voorgaande MK I versies hoor ik het ook graag.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de NIIO wel..
In actie https://www.youtube.com/watch?v=WU0k08fGBdk
Grtz
Nu zat ik te twijfelen tussen de Ebbe Und Flut MK II (die nog maar zeer beperkt in oplage wordt verkocht, dacht nog een 2 tal) en de Niio Iotone Core 2.
Best wel 2 zeldzame maar kwalitetsvolle filters..
Een sherman filterbank heb ik al. Wat ik zoek is eigenlijk een filter die wat zachter is en niet direct over zijn nek gaat..
De eerste dingen waar ik op kan komen is dat de Iotone dual mono is (zeg ik het juist?)
De ebbe und flut is mono, heeft veel meel modulairs aan te bieden. Maar ik zie me in de korte tijd niet ermee beginnen..
Het jammere dan aan de Iotone is dat hij enkel maar enkel LP,BP,HP 12dB/oct gaat.. daar waar de Ebbe und flut echt wel bijna alle soorten filters aan boord heeft (zelfs notch).
De iotone core heeft 6 verschillende distortions routings voor elk chanel.. de ebbe und flut 1 ..
De iotone filters gaan enkel parallel maar je kan de Out1 terug routen naar de In 2 filter als ik het zo bekijk dan wordt ie serieel. die van ebbe und flut serieel..
Iotone: 1390 euro
Ebbe und flut: 1700euro
Ik vind het echt walgelijk dat ik tussen deze twee filters moet beslissen
het liefst van al zou ik ze beide willen hebben ..Zijn er soundtechnisch aanbevelingen?
Als er mensen weten wat de verschillen zijn met hun voorgaande MK I versies hoor ik het ook graag.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de NIIO wel..
In actie https://www.youtube.com/watch?v=WU0k08fGBdk
Grtz
Laatst gewijzigd:
. Track Thickener van hun is trouwens ook een bijzonder vet ding maar is uit productie. Ik laat even weten wanneer ik hem heb en zal wat audio erdoor halen (hij is momenteel niet leverbaar).
!