Ebbe Und Flut vs Niio Analog Iotone Core 2

bazzie

No pain no gain
Jo mensen.. Ik zou graag nog een vette analoge filter in mijn studio willen.

Nu zat ik te twijfelen tussen de Ebbe Und Flut MK II (die nog maar zeer beperkt in oplage wordt verkocht, dacht nog een 2 tal) en de Niio Iotone Core 2.

Best wel 2 zeldzame maar kwalitetsvolle filters..

Een sherman filterbank heb ik al. Wat ik zoek is eigenlijk een filter die wat zachter is en niet direct over zijn nek gaat..

De eerste dingen waar ik op kan komen is dat de Iotone dual mono is (zeg ik het juist?)
De ebbe und flut is mono, heeft veel meel modulairs aan te bieden. Maar ik zie me in de korte tijd niet ermee beginnen..

Het jammere dan aan de Iotone is dat hij enkel maar enkel LP,BP,HP 12dB/oct gaat.. daar waar de Ebbe und flut echt wel bijna alle soorten filters aan boord heeft (zelfs notch).

De iotone core heeft 6 verschillende distortions routings voor elk chanel.. de ebbe und flut 1 ..
De iotone filters gaan enkel parallel maar je kan de Out1 terug routen naar de In 2 filter als ik het zo bekijk dan wordt ie serieel. die van ebbe und flut serieel..

Iotone: 1390 euro
Ebbe und flut: 1700euro

Ik vind het echt walgelijk dat ik tussen deze twee filters moet beslissen :r het liefst van al zou ik ze beide willen hebben ..

Zijn er soundtechnisch aanbevelingen?
Als er mensen weten wat de verschillen zijn met hun voorgaande MK I versies hoor ik het ook graag.

Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de NIIO wel..
In actie https://www.youtube.com/watch?v=WU0k08fGBdk

Grtz

Laatst gewijzigd:
Up.. de zoekfunctie helpte me ook niet verder toch niet over de Iotone.. 0 resultaten zelfs nog nooit iemand over gesproken.. Niemand die dit ding heeft?

Het gaat de NIIo worden heb even gepolsd ze komen met een aantal nieuwe dingen en met een nieuwe site. Ik ben alvast curieus :). Track Thickener van hun is trouwens ook een bijzonder vet ding maar is uit productie. Ik laat even weten wanneer ik hem heb en zal wat audio erdoor halen (hij is momenteel niet leverbaar).

Inderdaad :) had je nog niet van dit filter gehoord dan, brz?

Dry: 0:06 en dan 2:45 geillll :D !

Heb net een mailtje gehad van de dealer 2-3weken zou het duren. Nuja ik wacht eerst het nieuws van de nieuwe producten af. Misschien is er nog iets interessanter bij wie weet..

En het verschil met de eerste versie volgens de dealer "Version 2 has more presets per channel (ik vermoed dat dit over de verschillende saturatie routings gaat) and it's a bit more advanced sound & algorithmwise."

Haha je laat er ook geen gras over groeien.. Amerika begin ik niet aan. Al eens in 200euro importkosten moeten betalen op een bedrag van 850 euro uit US + de vrees dat er iets beschadigd is... Ik koop hem wel in Europa. Zeker omdat de dollar redelijk hoog staat

Is bij een goed bedrijf....alles netjes geen gerommel.
En import blijf je altijd houden.

Zit net als jij al een poosje te denken wat er nog bij kan in de studio kwa stuk maak filters/dozen....FB 1/2, Culture Vulture, dus deze kwam goed naar voren.
Had hem al een tijd geleden beluisterd en jij kwam er nu mee aan waardoor de aandacht er weer was....waarvoor dank.

Hehe geen probleem. Laat hier even weten als je hem hebt en of je er tevreden mee bent :) Zal ik ook doen!

In de tussentijd hebben ze toch al een fotootje gelekt met hun nieuwe producten. Gissen maar.. De site is ook half offline gehaald.. De launch komt eraan dus.

Attachments

• 1800213_354250381410814_8326691956827157480_n.jpg
    1800213_354250381410814_8326691956827157480_n.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 151
Ik ben benieuwd....FB I en II zijn ook erg anders kwa klank....De eerste is veel bruter, terwijl de tweede meer controlle in geluid heeft.

Ik ook en met bijbehorend rack.. Zet je aan om natuurlijk alles te kopen ^^.
Ik gis zo'n beetje een synth en een high-end saturator en misschien een compressor.

Filter komt als het goed is deze week binnen...
Ben wel bezig met een groot doek schilderen, dus het kan zijn dat een demo wat langer op zich laat wachten........;.terwijl ik dit typ denk ik weer waarom gewoon even een stukje opnemen:)

Leuk leuk :) in spanning afwachten van een leuk pakje
Je bent de eerste synthforumer die zich meldt met dit vette filter wrs :mega:

Ik geloof dat er 2 van die apparaten van iotone eens een keer zijn behandeld in het interface-magazine.

Zon track saturisator en deze dacht ik.

Ik heb een ebbe gehad, erg mooi filter, isschien wel een beetje te mooi, weinig speciaal karakter, maar wel mooie sound, de compressor en distortion maken een hoop goed op de unit. Tevens merkte ik in de praktijk niet veel verschil tussen de verschillende 24, 12 en 6 db filters onderling.

Er is ook een allpassfilter filter die alleen de fase omzet tov het andere filter dacht ik.

De ebbe is een complete modulaire synth minus de OSCs.

Toch heb ik hem verkocht. omdat ik in de praktijk hem alleen op de drumbus gebruikte, daar heb ik nu plugins op staan, minder handson, maar je gaat toch niet heel de tijd zitten draaien aan de knoppen. Al is dat wel vet natuurlijk.

Back