BCR-2000 presets verzameltopic

Ophidian

Ouwe rot
Hallo SF-ers,

Ik heb sinds kort toch weer een BCR-2000 gekocht, en toen ben ik eens begonnen aan het maken van presets. Dat blijkt toch behoorlijk wat werk te zijn met de muis, dus toen ben ik online wat rond gaan kijken naar voorgemaakte presets van andere gebruikers. Helaas blijken veel sites sterk verouderd te zijn of zelfs offline.

Mijn voorstel is dus, laten we op SF zelf een verzameltopic maken voor onze setups. BCF-2000 uiteraard ook welkom.

Mijn wenslijst is voorlopig:
- Roland MKS-50
- Jomox M.Brane 1_1
- Oberheim Matrix 1000
- Waldorf Pulse (1)

Werkende sites die ik gevonden heb:
- Burnie
- Yahoo Group
- Oud topic op KVR

Als dit een dubbel topic is dan mijn excuses, ik heb er geen gezien in de waslijst die ik kreeg toen ik erop ging zoeken.

Zal vanavond ofzo een kijken, iig voor de Pulse en Juno heb ik een preset.

Ik zou ook wel graag die van de matrix willen hebben :)

Als ik het goed heb heeft iemand op dit forum daar eentje voor gemaakt. Stond zelfs in z'n handtekening volgens mij. Maar wie was het?

Voor Airbase-99 zou ook leuk zijn! Niemand die presets voor dat ding heeft?

Heb Korg DW8000 gemaakt, zal snel oploaden

Ik heb de matrix template hier en weet vrij veel van de structuur van de BCR sysex files. Waar uploaden jullie zoiets? Hij stond ooit op een server maar die is inmiddels offline.

Ah gevonden je kan m downloaden vanaf de matrix yahoo group (lid worden)!! Nog veel meer toffe patches en een sysex upgrade voor de M1000 OS. :

https://groups.yahoo.com/neo/groups/oberheim/files

Hij is trouwens gemaakt voor de Matrix 6 R maar zou ook moeten werken op de M1000. Enige wat niet werkt is de modulatie matrix, en de processor van de 6R moest soms ff "nadenken" bij flink tweaken. Maar die unit was ook niet meer helemaal tiptop. Dus wellicht dat de M1000 zelfs nog beter werkt vooral met die "sysex OS upgrade" die je daar ook kunt downloaden ;)

Voor vragen over hoe je hardcore de text files van de BCR kan hacken kun je mij ook raadplegen. Pffffffff.

let we: de 1e versie atc kan de tweaks niet opslaan!

Hier de preset van de Waldorf Pulse:

Bekijk bijlage BCR2000WaldorfPulse.syx

bcrsheetPulse2.jpg

Bekijk bijlage BCR2000_Waldorf_Pulse.txt

je kan em hier gewoon als bijlage uploaden via je account

Da's een goeie idd

Back