Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door paol
het gaat mij om de interne trafo die dus in de synth zit, zou je die kunnen wisselen
(220 ipv 110), of
zijn er andere onderdelen in de synth waardoor het fout zal gaan?
Origineel geplaatst door paol
Stel je hebt 2 dezelfde synths, alleen is de een 110v (usa) en de ander 220v, zou je dan gewoon
de 220 trafo van de ene synth in de synth van 110v kunnen plaatsen?
Of zijn er andere electronica onderdelen die dit onmogelijk maken?
Een zekering heeft niets met spanning te maken, maar met stroom. Als de stroom groter wordt dan de waarde, bijv. door kortsluiting, brand de zekering door.Ook zul je de zekering moeten vervangen in 220 Volt.
Deze schakelaars kom je dus steeds minder vaak tegen. Het schijnt productie technisch goedkoper te zijn om voor elk continent aparte voedingen te bouwen. Om deze reden kan het wel eens niet mogelijk zijn om alleen de trafo te vervangen, zie ook:Op die manier werken ook die spanningskeuzeschakelaartjes aan de achterzijde van verschillende apparaten.
Ik heb 2 juno-60, de 1 is 110V, de ander 220. Powerboard is hetzelfde, maar de bedrading zit op andere punten aangesloten en bij de een zit er geen 1 zekering in en bij de andere een stuk of 4.
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Een zekering heeft niets met spanning te maken, maar met stroom. Als de stroom groter wordt dan de waarde, bijv. door kortsluiting, brand de zekering door.
Er staat 250V op glaszekeringen. Dit heeft niets te maken met de werking, maar met de voorschriften in Nederland. Voor 110V of 230V kun je gewoon dezelfde zekeringen gebruiken, het gaat echt om de stroom!. (Glaszekeringen mogen niet gebruikt worden voor spanningen hoger dan 250V)Ja maar op een zekering staat toch veelal zoveel ampere en 250 Volt. Als je een apparaat hebt die op 110 Volt werkt, zal zijn zekering daar toch op aangepast zijn. Die zekering zal dan toch doorslaan wanneer je hem op het 230 Volt net aansluit, of zie ik dat verkeerd?