Volgens mijn eigen ervaring, als iemand een bod vraagt zal hij altijd iets als "niet genoeg voor mij" of "ik heb een hogere bod" enz... antwoorden.
Zelfs (of nog meer soms) als de bod genereus is.
Soms zelfs na een prijs overeenstemming.
Nogmaals als het bod hoger moet voor de verkoper is dat meestal omdat je bod te laag is (onder de marktwaarde) of omdat de persoon zoals ik reeds al vermeld heb niet echt het toestel weg wil tenzij hij een bod kan krijgen 'dat niet te wijgeren is' ttz hoger dan de marktwaarde.
Als je per definitie geen bod wil brengen met het gedacht er minder dan de martwaarde voor te betalen dan kan je idd heel lang wachten.
Als je gewoon de marktwaarde wil betalen dan moet je geduld hebben tot als er 1 te koop staat met de prijs erbij (!)
Echter nu vraag je aandacht van mogelijke bezitters,in dat geval geld de bovenstaande regel ,je bod moet hoger zijn dan de marktwaarde om de bezitter aan te zetten tot verkoop (hij wil er niet vanaf,maar jij zoekt er een,het is dus niet jij die iets te beslissen hebt om het zo te zeggen)
Maar het is dat zelfs als de bezitter meer wil vangen dan de marktwaarde zet hem dat in sommige gevallen aan het denken of hij centen kan gebruiken om iets anders aan te schaffen,als je dan de eerste procedure toepast die ik geschreven heb in een voorige post (dus fotos vragen eerst,etc) kan de som lager uitkomen dan eerst gedacht door beide partijen.
Veel geluk naar je zoektocht.
Exel,een redelijke prijs geeft iemand als hij iets wil verkopen,als iemand een persoon vraagt iets te verkopen dat zijn de regels anders,ik denk niet dat Papz dat goed onder de knie heeft.