SCSI Harddisk

Wappie909

Aanhangels van de Lies
Hallo, ik wil graag een harddisk hebben voor m'n MPC, maar hoe werkt dat nou precies, waar kan je zo'n SCSI kastje kopen om je Harddisk in te bouwen. en kan je bijvoorbeeld ook 2 samplers en een harddisk recorder op een Harddisk aansluiten???

Yow

SCSI kastje bij een computerboer, bijvoorbeeld www.alternate.nl

Hoe het werkt...sjeez...

Even in het geval van een MPC, dat is een oude scsi standaard die niet zo heel kritisch is.

in het kort:
- 8 devices maximaal in 1 keten.
- eerste en laatste apparaat moeten een termination hebben.
(dat is of een speciale stekker of de termination zit in je device, bijvoorbeeld sampler, harddisk, scsi kaart, whatever.)
- het is wel mogelijk om bijvoorbeeld 2 samplers en een harddiskrecorder of wat dan ook in een keten te hebben, maar ze mogen nooit tegelijk data over de bus sturen, anders gaat het heel erg mis.
- ook moet je uitkijken of de verschillende apparaten niet elkaars medium proberen te formatteren voor eigen gebruik.
- het kan dus niet dat je 1 HD op 3 apparaten gebruikt tenzij het een removable drive is die voor ieder apparaat een verschillend medium heeft dat voor dat specifieke apparaat geformatteerd is.

Beetje warrig uitgelegd. maar als het niet duidelijk is hoor ik het wel...
Als je iets specifieks wil doen moet je dat anders nog even aangeven..

mmmm, okay

Stel, ik koop bij alternate voor 69 euro de 4-drive Tower Elite, SCSI, 5.25", en ik gooi daar bijvoorbeeld 2 harddisks en 2 zipdrive's in. Heb ik verder nog wat nodig? Alleen 4 SCSI kabels dan. Maakt het nog uit welke scsi ik koop je hebt namelijk u160 en u320 SCSI. Dus dan is het alleen een kwestie van aansluiten en gaan. oja Hoe zit het met de overdrachtssnelheid, ik hoef dan toch niet minuten te wachten om wat te laden of bewaren??

Attachments

• t5st02.jpg
    t5st02.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 109
Hee Wap!

Ik heb toch nog wat meer info nodig ben ik bang.

MPC heb je waar je daa van op wil slaan, maar wat is je andere device?
Sampler of zo?

Ik hoor het wel, anders PB je maar ff...

:)

Vraag anders bij de importeur FOKA in Rotterdam (of via de site van AKAI) op welke SCSI schijven goed werken met een MPC. Toen ik dit vroeg van geteste cd-rom spelers gaven ze mij direkt een lijstje van apparaten die goed werken met de sampler.

Ik heb voor mijn EMU ook wat harddisken aangeschaft. Op Marktplaats worden ze echt gedumpt.

Wat ik heb voor mijn EMU. Ik heb daar een interne harddisk in. Daarnaast gebruik ik een Zip drive en heb bij een externe SCSI cd rom de speler verwijderd en daar een SCSI harddisk in geplaatst voor Back-up. 9 Gigabyte schijven zijn niet duur meer en je kunt er veel in opslaan. Zeker als het drumklanken betreft, want die gebruiken niet veel Mbyte. Is een goedkope oplossing. Desnoods koop je 2 externe SCSI cd-romspelers voor de externe behuizing.

Groet Erik

Als ik jouw was zou ik een scsi zipdrive nemen. Met een 250 mb kun je jaren vooruit en als t'ie vol is, schuif je er zo, hopla, een nieuwe schijf in. Ze kosten tegenwoordig geen drol meer en worden regelmatig 2ehands aangeboden...

Back