[Techno] 2 nieuwe tracks..

Heeej, door een rug operatie heb ik een tijd vrijwel niks kunnen doen qua produceren..
Toch geprobeerd om soms wat te maken en af te ronden dus nu na maanden.., hier de resultaten;

Dark Autumn [ BB ] - is een track waarin ik o.a. een soundscape van SF lid 'Sjaak' heb gebruikt.

en..

Drug Pills [ BB ] - een psychedelische track.

Sjaak zijn werk kan je hier vinden;

Grtz!

Mooie duistere tracks. Veel reverb, dat wel.
Alles is super stereo. Ik zou dan bv. sommige reverbs iets minder stereo-width geven. (of op de master met een m/s eq wat stereo intomen.
Vind alle sound erg goed werken. :okdan:

Tja, vind ze gewoon beiden erg lekker. Ben helemaal geen liefhebber van de donkerder sound in het algemeen. Maar dit is toch anders. Heel prettige stukjes muziek. En ja, veel reverb, maar ik vind het hier wel goed werken.

Had "Dark Autumn" al gehoord op je SC.. zit goed in elkaar maar beetje te hard.. niet helemaal mijn stijl.

"Drug Pills" kan ik wel waarderen... lekker.. :) En vooral heerlijk sfeerisch..
Enige minnetje vind ik die meneer die de hele tijd "extacy" fluistert.. too obvious.. 't geeft de titel ook iets te gemakkelijk weg... Verder wel erg dikke track :mega:

Toffe tracks man. Ik houd wel van lekkere duistere techno dus voor mij spreekt vooral de eerste aan. Ik ben het overigens wel eens met de opmerking over de reverb. Er zit net iets teveel op waardoor de sounds net even wat minder krachtig zijn dan ze zouden kunnen zijn.

Als je daar 20-25% vanaf haalt dan heb je volgens mij een track die staat als een huis!

Toffe tracks man. Ik houd wel van lekkere duistere techno dus voor mij spreekt vooral de eerste aan. Ik ben het overigens wel eens met de opmerking over de reverb. Er zit net iets teveel op waardoor de sounds net even wat minder krachtig zijn dan ze zouden kunnen zijn.

Als je daar 20-25% vanaf haalt dan heb je volgens mij een track die staat als een huis!

Mee eens!

Wat ook een punt is is dat als een track in een grote ruimte wordt afgespeeld dan geeft dat al een natuurlijk ruim effect, als je dan in de basis al te ruim/breed klinkt dan klinkt dat minder wat dan gaan dingen idd verzuipen.

Je kunt ook meer elementen in mono doen voor het contrast. De gortdroge maar toch huge sound zullen we maar zeggen :okdan:

Tof! jullie feedback en complimenten, bedankt!! :okdan:

@Dr. van Lansberg
Dank voor het luisteren en reageren, mooi dat je het wel weet te waarderen ook al ben je geen fan van
'donkere' geluid/tracks. Dacht ook dat de reverb wel ok is zo maar er zijn een paar goeie punten genoemd.

@MacGyverGear
Thanks pat dat minnetje kan ik wel begrijpen..
Tijdens het masteren/nalopen viel het me ook op dat het vocale 'ecstasy' gehalte nogal de overhand had.
Daarna de nodige vocals weggehaald, toen weer te véél weggehaald, weer een aantal terug gezet en het zo gelaten.. :D

@egres
Dank je! Ja die sub kwam mooi uit gaf weer een extra drive...

@Acidfever
Bedankt voor je feedback, ik ga checken wat het doet als ik de reverb aanpas.

@nomore
Goed punt, ik denk dan gelijk aan westergasfabriek qua geluid.
Hmm.. in mono zetten is een idee dank je!

@sKeLeTvM
Thanks!!

Back