JD-990

Status
Please reply by conversation.
De periode dat ie voor 350 ging is voorgoed voorbij. En da's terecht ook.

Je bedoeld dat 100 euro ook goed betaald is voor zo'n, van a tot z, achterhaalde
rompler met zijn wollige oubollige sounds met fluitende resonance ?

Je bedoeld dat 100 euro ook goed betaald is voor zo'n, van a tot z, achterhaalde
rompler met zijn wollige oubollige sounds met fluitende resonance ?

Is heel duidelijk dat je helemaal niet weet waarover je praat. Omschrijf oubollig ? Dat is een heel subjectieve term die vooral in jouw hoofd zit. En wollig ? Yeah sure...hahaha

Mike Philco verkoopt hier op SF een JD990 voor 500€ incl. Vintage. Die prijs heb ik afgelopen weekend zonder veel tegensputteren ook gekregen voor 1 van mijn 3 JD's. De andere 2 blijven. Voorgoed.
Kan best zijn dat het een Rompler is, maar uit mijn Virus TI en vele andere synths die ik heb haal ik onmogelijk die sounds. Ik heb ook Omnispere. Wat is dat dan ? Juist, een beetje soft met heel veel samples van JD...LOL
De prijs van de JD's zit in de lift, dat is op vele sites wel duidelijk.

Hier staat een JD-800 én een JD-990 die NOOIT nog weggaan, oubollig of niet, laat dat nu net de sound zijn waar ik het meest van hou. De "nieuw"bollige zijn veelal gewoon goed gecamoufleerde oubollige met wat andere effecten, in een hippe doos (liefst kleurrijk), met weer andere knopjes, USB of wifi maar verder weinig vernieuwend. O ja, ik heb de 990 nog voor 250,- kunnen kopen, elke euro dubbel en dik waard dus. De 800 heb ik zijn nummer in euros betaald: 800 euro dus maar die was wel in zeer goede staat en kwam van een toetsenist die in Vlaanderen goed gekend is, voor mij geeft dat een meerwaarde. Maar wellicht ben ik ook oubollig ? Ik koop enkel "oubollige" synths ;)

Had er ook ooit 3.. allen met vintage uitbreiding maar heb er wegens wat ruimte creëren 2 verkocht.
Was wel te gek samen met een JD800.. (die dan als controller dient.)

Wat betreft de prijzen heb ik dan iets te laag gezeten.. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=178975
En vooral.. een beetje jammer om te zien dat de koper em meteen weer een aanbiedt á 475,-
Maar goed.. een hoge vraagprijs is niet altijd een graadmeter voor de verkoopprijs natuurlijk...

Een JD990 heeft wel ballen in het laag en goede geluidskwaliteit.. maar volgens mij is 300 á 350 euro toch wel de max voor een module als dit.. De vintageuitbreiding moet je ook niet meer als 100 euro aan uit willen geven.. leuk maar heeft niets van doen met het organische geluid van de originelen natuurlijk :)
Het enige wat de vintageuitbreiding in een JD meer biedt tov van een andere JV module was een aantal presets geloof ik.. nie echt heel spannend dus. :)

Tja... ook al meegemaakt dat een zogenaamde "koper" gewoon een "doorverkoper" was, niet enkel met synths maar ook met fotomateriaal :( zo'n mensen komen bij mij op een zwarte lijst. Helaas weet je het nooit zeker aan wie je verkoopt maar als ik iets verkoop volg ik nadien nauwgezet de bewegingen van die koper en van zodra mijn "ex-materiaal" daar te koop aangeboden worden binnen de week dan weet ik het wel hoor.
Pas op, ik heb ook al zaken gekocht waarvan na een tijd gebleken is dat het toch niet mijn ding is en de plaats voor nuttiger zaken wil gebruiken, dan verkoop ik ook weer maar sowieso is dan nooit na er minstens een maand mee "gespeeld" te hebben. sommige toestellen hebben een lange leercurve ;)
Maar de JD-800 en 990, die gaan alvast nooit meer weg !
350 euro vindt ik zelf trouwens ook de max dat de 990 mag gaan hoor
Het Vintage kaartje heb ik 80 euro betaald, onlangs nog een M-VS1 module gekocht, klinkt weer anders dan de expansion card dus ideaal om te layeren :)

De "nieuw"bollige zijn veelal gewoon goed gecamoufleerde oubollige met wat andere effecten, in een hippe doos (liefst kleurrijk), met weer andere knopjes, USB of wifi maar verder weinig vernieuwend.

Dit weekend was ik wat aan het friemelen met zo een andere 'oubollige' synth en volgens mij de dikst klinkende digitale synth, de D50.
'Toevallig' haal ik er de brass sound uit van de hit 'Walking with elephants' ... 1op1
Vermoedelijk werd die sound dan ook gemaakt met de D50.
Wat een 'oubollige' doos allemaal niet kan. Ik ga in een deuk. :D

Ik heb het vele jaren geleden hier op SF al eens gezegd : de JD 990 / 800 is de MKS80 van de toekomst. En hij is stilaan bezig aan die opmars.
Voor de liefhebbers kan ik maar 1 ding zeggen : kopen, NU !!

De "oubollige" D-50 :) heb ik nog niet in huis, ik blijf maar twijfelen of hij nog een meerwaarde zou hebben naast de Rolands die hier nu staan. Naast de U-110, U-220, D-70, JV-880, JV-2080, JD-800 en JD-990 zou hij toch totaal andere klanken moeten kunnen voorbrengen dan wat in de voorgaande zit.
De JV's en JD's zijn tenslotte na de D-50 gekomen. Ik had enkele jaren geleden al een D-50 maar toen kon hij me niet echt bekoren, wellicht omdat ik toen de tijd neit genomen heb om hem te doorgronden. Het was uren friemelen om tot een leuk geluid te komen. Met al de schuivers van de JD-800 is het een makkie en heb je sneller resultaat. Komt er bij dat veel D-50 of 550 serieus overprijsd zijn, de D-50 keyboardproblemen kan hebben en de 550 displayproblemen :( Kosten heb je er meestal wel aan om ze in orde te hebben.

Ik heb het vele jaren geleden hier op SF al eens gezegd : de JD 990 / 800 is de MKS80 van de toekomst. En hij is stilaan bezig aan die opmars.
Voor de liefhebbers kan ik maar 1 ding zeggen : kopen, NU !!

mks80 is toch ook maar een soort jup6 .. heeft zeker niet de status van een 1 voice sh-101 omg 1 voice 850 / 900 euro..

ik vind de meeste sounds uit een jd metalig .. met veel programmeren kan je het er uit halen maar zo haal je die status niet .. een VEEL beter keus is een DX7 .. dat is pas een super synth. misschien ook vaak metalig , maar het kost ook niets.

Ik kom op een dx7 geen meter vooruit war soundsesign betreft, de jd800 is daarentegen gesneden koek, gewoon substractief, voor alle funties een schuifje, gaanmet de banaan
De stringcard en zo is leuk, maar vooral voor onvervalste electrosounds vind ik hem erg lekker, niet vet , niet echt , maar pure stroom, dun en zenuwachtig
Of hij echt ooit topprijzen wegsleept vraag ikme af, maar ja zie inmiddels ook de roland samplers hun dieptepunt voorbij zijn dus wie weet

zou die topic starter nu bij elke nieuwe post denken dat iemand een jd990 voor m heeft?

zou die topic starter nu bij elke nieuwe post denken dat iemand een jd990 voor m heeft?
Denk het niet, in het begin stonden er twee links en van zodra er iemand weet van heeft zal de link wel doorgegeven worden. Maar zoals enkele reacties al duidelijk maakten zullen er minder en minder JD's te koop aangeboden worden vrees ik, tenzij voor veel te hoge prijzen :(

Status
Please reply by conversation.
Back