IK heb een roland mc 909 aangeschaft en dit vooral om met samples te werken en een zeeeeeerrrrr minimum aan interne geluiden (niet mijn smaak ,maar toestel anders wel).
Mijn werkwijze is :
Loops maken met mijn plugins en ableton op mijn pc en deze omzetten naar wav om deze zo in te laden in de roland. met als resultaat dat ik de laptop niet meer nodig heb eens ik een set heb.
Verder gebruik ik ook drum en percussie samples rond de gemaakte loops (melodieen)
De roland heeft 272mb (16mb +256 uitbreiding) sample geheugen en 16mb user geheugen , Ook heb ik smart kaartje van 128 mb.
Omdat ik geen echte kenner ben van dit toestel roep ik jullie ervaring in !?
Mijn werkwijze:
Samples en loops inladen in de roland via usb
samples omzetten in user patch (intern roland)
Wat is nu het probleem: De roland heeft maar 16mb user geheugen en met een 10 tal loops zit deze al vol!
Genoeg voor een song , maar geen live set!
Is dit nu de enige juiste werkwijze of kan het ook anders zodat ik meer loops en samples kan inladen ?
het is toch niet normaal dat ik 272mb sample geheugen heb en maar 16mb intern geheugen kan gebruiken.
Alvast bedankt
Mijn werkwijze is :
Loops maken met mijn plugins en ableton op mijn pc en deze omzetten naar wav om deze zo in te laden in de roland. met als resultaat dat ik de laptop niet meer nodig heb eens ik een set heb.
Verder gebruik ik ook drum en percussie samples rond de gemaakte loops (melodieen)
De roland heeft 272mb (16mb +256 uitbreiding) sample geheugen en 16mb user geheugen , Ook heb ik smart kaartje van 128 mb.
Omdat ik geen echte kenner ben van dit toestel roep ik jullie ervaring in !?
Mijn werkwijze:
Samples en loops inladen in de roland via usb
samples omzetten in user patch (intern roland)
Wat is nu het probleem: De roland heeft maar 16mb user geheugen en met een 10 tal loops zit deze al vol!
Genoeg voor een song , maar geen live set!
Is dit nu de enige juiste werkwijze of kan het ook anders zodat ik meer loops en samples kan inladen ?
het is toch niet normaal dat ik 272mb sample geheugen heb en maar 16mb intern geheugen kan gebruiken.
Alvast bedankt

Eigenl'k in het tijdperk van scsi...