HELP !!!!!!!!!!!!!!

TonL

Ingeburgerd
Nou hier ben ik dan weer,
Heb een Raven gekocht , de Perf. Banken enz .kom ik wel uit ,maar ik kan de demo song nog niet eens starten, of de button start moet out of order zijn, maar het lukt me niet om ook maar enig, drum begeleiding af te spelen , mij Engels is zeer goed , maar uit de handleiding ...pffffffffffffff.
Is er iemand in de buurt van Rotterdam, die er verstand van heeft en een beetje tijd om mij te helpen een beetje wegwijs te worden in dit app.
Anders staat ie dalijk weer te koop, cq te ruil ,zonde want er zitten mooie sounds in, is persoonlijk natuurlijk, maar okay toch.
Ik woon op Zuid In Lombardijen ....
Mvg Ton.;{

heeft ie toch die raven gekocht ;)

als jij de geluiden mooi vindt, is dat natuurlijk prima - maar zet m niet naast een xp30 of, inderdaad, trinity.

maar goed.
voor de demo song moet de 2 rechtse knopjes tegelijk indrukken, fx en exit, dacht ik. dan begint ie vanzelf.

ik weet niet of er verder patterns in staan en zo, het is voor mij ook lang geleden, maar je moet sowieso naar seq mode schakelen om de sequencer te kunnen starten. (je hebt seq of perf dacht ik, 2 knopjes die een beetje apart links staan.)

het is een poepsimpel ding, als je een par keer op song edit drukt heb je al een nieuw nummer gemaakt. bij wijze van spreken dan....

ik krijg gelijk alweer zin in een raven, terwijl ik m de laatste 3 keer dat ik m weer had gekocht al binnen een dag of 2 weer wegdeed vanwege die sounds, die ook nog s door 2 outputs gedrukt worden.

maar het is een kei van een keyboard en sequencer, er moeten een paar midi modules aanhangen, zoals macbeth m3x, se atc-1 en wat je tegenwoordig al niet hebt....

succes en als er iets niet duidelijk is, ik zal me weer s verdiepen...

Nou hier ben ik dan weer

Tip: "HELP" heb je niks aan. 90% van de mensen hier op het forum die een topic starten willen geholpen worden. Zet in je topic dan liever "Wie kan mij een middag helpen met m'n Quasimidi Raven?" - want als je elk topic met "HELP!!!" is het net zoals het sprookje van Peter en de wolf; op een gegeven moment klikken mensen niet meer op je topic.

Raven

Raven

heeft ie toch die raven gekocht ;)

als jij de geluiden mooi vindt, is dat natuurlijk prima - maar zet m niet naast een xp30 of, inderdaad, trinity.

maar goed.
voor de demo song moet de 2 rechtse knopjes tegelijk indrukken, fx en exit, dacht ik. dan begint ie vanzelf.

ik weet niet of er verder patterns in staan en zo, het is voor mij ook lang geleden, maar je moet sowieso naar seq mode schakelen om de sequencer te kunnen starten. (je hebt seq of perf dacht ik, 2 knopjes die een beetje apart links staan.)

het is een poepsimpel ding, als je een par keer op song edit drukt heb je al een nieuw nummer gemaakt. bij wijze van spreken dan....

ik krijg gelijk alweer zin in een raven, terwijl ik m de laatste 3 keer dat ik m weer had gekocht al binnen een dag of 2 weer wegdeed vanwege die sounds, die ook nog s door 2 outputs gedrukt worden.

maar het is een kei van een keyboard en sequencer, er moeten een paar midi modules aanhangen, zoals macbeth m3x, se atc-1 en wat je tegenwoordig al niet hebt....

succes en als er iets niet duidelijk is, ik zal me weer s verdiepen...

Als ik de 2 knopjes indruk zou ie moeten gaan spelen , doch dat doet ie niet misschien een reset....
Verder heb ik ook een MM6 staan dus ook mooie natural sounds, denk niet dat een korg trinity daar iets aan toevoegt denk ik hoor????, voor zover in ieder geval bednkt...
Ton....

ik denk t Ton, reset is een goed idee. weet jij hoe het gaat? ik ben het vergeten, was ook een combi van 2 toetsen, met calibreren van wielen en zo... is op het net te vinden, of in de manual

succes.
en als het niks wordt, neem ik de raven wel over ;)

RE:Raven

ik denk t Ton, reset is een goed idee. weet jij hoe het gaat? ik ben het vergeten, was ook een combi van 2 toetsen, met calibreren van wielen en zo... is op het net te vinden, of in de manual

succes.
en als het niks wordt, neem ik de raven wel over ;)

Ja als je bekend bent met synthese, ik niet , maar ik heb hem gekocht omdat ie in zo,n mooie staat was en echt een hoop geluiden bevallen me wel.
Maar jij als kenner een yamaha cnx1 of iets of 2 is dat wat????....
Ik weet het ook niet meer hoor???, deze koste me ook al weer 225,- ruim dus tja.
Gr Ton.:(

225 voor een raven (hopelijk max??) is zo gek niet. tja, het wordt steeds minder waard, maar het blijft een prima toetsenbord. die cs1x was ook wel leuk en zou onder de 100 moeten kunnen, maar is toch wel anders.
met die raven kan je echt instant basis tracks maken. maar de geluiden hebben allemaal dezelfde muffe saus erover. nouja, toen ik m ongehoord en ongezien kocht in duitsland, voor de aanbiedings prijs van 2500 dmark. was ik er heel blij mee.
persoonijk ben ik geen grote roland fan, maar als je veel goede en bruikbare geluiden in 1 ding wil, zou ik voor een roland xp30 gaan, of zoiets. klinkt gewoon beter.

ben je er al uit met de raven? loopt de sequencer nu?

225 voor een raven (hopelijk max??) is zo gek niet. tja, het wordt steeds minder waard, maar het blijft een prima toetsenbord. die cs1x was ook wel leuk en zou onder de 100 moeten kunnen, maar is toch wel anders.
met die raven kan je echt instant basis tracks maken. maar de geluiden hebben allemaal dezelfde muffe saus erover. nouja, toen ik m ongehoord en ongezien kocht in duitsland, voor de aanbiedings prijs van 2500 dmark. was ik er heel blij mee.
persoonijk ben ik geen grote roland fan, maar als je veel goede en bruikbare geluiden in 1 ding wil, zou ik voor een roland xp30 gaan, of zoiets. klinkt gewoon beter.

ben je er al uit met de raven? loopt de sequencer nu?

Nee nog niet ik heb nog geen Fabrieks reset durven geven ben bang dat dan net als in bv de Yamaha DX7 al mijn geluiden weg zijn of er moet een Eeprom in zitten een Eprom is een Bios en de spanning wordt bij een reset van de batterij onderbroken neem ik aan .
En het is geen Max, maar wel als nieuw geen krasje te zien.
Een XP 30 dus okay ga eens kijken.

geen zorgen over geluiden kwijtraken bij reset.
225 is trouwens een scherpe prijs voor een mooie raven. het is dat ie zo groot is. succes.

geen zorgen over geluiden kwijtraken bij reset.
225 is trouwens een scherpe prijs voor een mooie raven. het is dat ie zo groot is. succes.

Nou Leo ik heb hem gereset , hij is weer helemaal okay demo doet het alles weer gewoon.
Verder ja zo,n Roland geeft ie meer als de MM6 die ik ook heb denk jij????
Het is ook weer zo dat ik sinds een jaar pas bezig ben met keyboards en nu dus Syns, speel normaal Bass en Drums , en ik speel Mainstream en dan nog jaren 70 en 80 dus het is moeilijk, een Casio XW-P1 een Juno D een DX7, JV80, heb ik al gehad, maar nu ben ik nooit tevreden hoor .....bijna nooit.
Je hebt ook zoveel keuze...
Maar bedankt voor de hulp Leo...
Mvg Ton......

Back