• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

marieeddy

Nieuwkomer
te koop de Marion Prosynth van Oberheim
Te Koop
de Marion Prosynth van Oberheim

Karakteristieke analoge syntheziser module met 2 voltage controlled oscillators per voice.
Dit is een vette 8 voice module met
200 ram presets
200 rom presets
100 layers
+ een lege bank voor eigen sounds

Deze synth is volledig analoog en is tegelijkertijd volledig midi aanstuurbaar.

Verder heeft hij een geheel eigen klankkarakter, klinkt absoluut fantastisch
en heeft de typische Oberheim LFO's aan boord.

De klank ligt een beetje tussen de OB8 en de X-pander in en is qua
klankkarakteristiek eigenlijk niet met een andere synth te vergelijken.

De module verkeert verder in nieuwstaat en ook ben ik in bezit van de originele manual.

Prijs 800 euro

Info
marieeddy@wanadoo.nl
tel
020 686 35 89 / 06 242 37 713

:smeris:
Beste Eddy of Marie,

wil je voortaan je spullen die je te koop hebt staan, niet meer plaatsen onder "interessante gear gevonden".
1x is genoeg. Dank u.

Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Origineel geplaatst door marieeddy
[
Prijs 800 euro

[/B]

Verkoop je er twee tegelijk?

Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Origineel geplaatst door marieeddy
te koop de Marion Prosynth van Oberheim
Te Koop
De klank ligt een beetje tussen de OB8 en de X-pander in en is qua
klankkarakteristiek eigenlijk niet met een andere synth te vergelijken.

Yeah right...nice try

Daarom was die Marion zo een waanzinnig succes zeker...?

Het is niet veel meer dan een Matrix 1000 in een ander kleedje.

Je prijs is dan ook veeeeeeels te veel.

Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Het is niet veel meer dan een Matrix 1000 in een ander kleedje.

Je vergist je. Ik heb beide jarenlang in mijn bezit gehad; zet ze 5 seconden naast elkaar en je hoort dat het laag van de Marion veel krachtiger is.
Bovendien is de Marion mulititmbraal en de M-1000/6 niet.

Juist Pim. Het vervelende was dat de MSR-2 en prosynth in eerste instantie veel te duur waren (de MSR-2 was 4000 piek in het begin) en de attack was erg traag. Bovendien is de tweede module voor de MSR-2 er nooit gekomen.

Het geluid is erg mooi als je er wat tijd voor neemt. Je hebt erg veel mogelijkheden om te editten met de twee draaiknoppen. Ik denk ook wel dat hij erg zeldzaam is en op termijn een interessante synth zal zijn. Een nadeel wat mij nog is opgevallen is dat de verf (witte lijnen) erg gauw loslaat en de audio-in is van een raadselachtig type (soort van parallele poort ala 50-pins printer). Dus voorzichtig ermee.

Re: Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Re: Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Origineel geplaatst door Pim
Je vergist je. Ik heb beide jarenlang in mijn bezit gehad; zet ze 5 seconden naast elkaar en je hoort dat het laag van de Marion veel krachtiger is.

Zou dat aan de aan de gebruikte materialen liggen? Zo ja zou dat (redelijk eenvoudig) te vervangen zijn?

Dit is de MSR-2. De prosynth is ongeveer hetzelfde qua looks maar bevat 1 module terwijl in de msr-2 twee modules kunnen zitten (er zit er zo goed als altijd maar 1 in overigens).

Attachments

• marion_msr2.jpeg
    marion_msr2.jpeg
    10 KB · Bekeken: 115
Re: Re: Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Re: Re: Re: Re: Te Koop Marion Prosynth van Oberheim

Origineel geplaatst door bikkel
Zou dat aan de aan de gebruikte materialen liggen? Zo ja zou dat (redelijk eenvoudig) te vervangen zijn?

Forget it. Appels en peren.... Het zijn twee totaal verschillende machines. Alleen het blokschema komt in grote lijnen overeen; vandaar de misvatting dat ze "hetzelfde" zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back