Cubase Elements 7 op meerdere computers?

Analogue100

Stamgast
Ik ben van plan om binnenkort Cubase Elements 7 aan te schaffen. De vraag is nu of je het vervolgens op meer dan één computer kunt installeren. Op internet vond ik wel iets over een USB eLicenser maar of je die voor Elements nu wel of niet nodig hebt... ik kom er niet uit. Weten jullie hier antwoord op?

Voor alle software van Steinberg heb je naar mijn weten de elicencer nodig. Dat is n soort van usb stick (sleutel) die je in je computer stopt waar gegevens op worden bewaard. Je kunt je cubase wel op verschillende computers installeren maar op een tegelijk gebruiken omdat je daarvoor je elicencer nodig hebt. Of je met twee elicencers met 1 softwareprogramma kunt werken op twee computers weet ik niet.

OK, als dat zo is (je kunt Cubase wel op meerdere computers installeren maar slechts op 1 tegelijk gebruiken) dan is dat voor mij geen probleem. Het gaat mij er om dat wanneer bijvoorbeeld een pc kapot gaat, je je Cubase nog op een andere pc kunt gebruiken. Het zou een beetje raar zijn als je, wanneer je pc de geest geeft, Cubase opnieuw zou moeten aanschaffen... Vandaar.

Voor Cubase Elements heb je geen USB-stick nodig, maar je hebt de virtuele Elicencer. Wanneer je op beide PC's je Cubase hebt geregistreerd, kun je ze beide onbeperkt, volgens mij ook tegelijkertijd, gebruiken.
Ik gebruik Cubase Elements om dezelfde reden als hierboven ook op twee PC's.

Back