Casio SA-1 met ruis

Nielzsche

Nieuwkomer
Ik heb hier een Casio SA-1 die last heeft van achtergrond ruis.
Ik weet dat die ruis niet aanwezig hoort te zijn, in dit filmpje bijv hoor je er niks van.

Nu heb ik hem al open geschroefd om te kijken of er wellicht wat met de speaker was ofzo.
Dat was op het eerste oog niet het geval, maar goed ik heb er dan ook de ballen verstand van.
Hier is een foto van de achterkant van de open geschroefde SA-1.

Nu weet ik inmiddels wel dat het niet aan de build-in speaker ligt want met een externe speaker heb ik hetzelfde probleem.

Iemand een idee waar het aan ligt en/of een oplossing?

In het filmpje hoor ik ook ruis en een noisegate...
De ruis op het filmpje is niks vergeleken met wat ik bij mijn SA-1 hoor. Ik zal anders even kijken of ik straks zelf wat kan opnemen.

Overigens dat klikken wat je hoort is het geluidje wat je krijgt als je van instrument switcht in de tonebank. Of wat bedoel je met noisegate?

Een noise gate is een apparaat die je volume naar nul draaid bij geen of weinig input signaal, zoek maar is op google oid.
Ah oké nu snap ik het idd. Wellicht dat de ruis standaard is dan en dat die noisegate het bij hem wegneemt dus.

https://soundcloud.com/nielzsche/saruis/
Dit komt van mijn SA-1. Mag er dus vanuit gaan dat het erbij hoort? Kan je ms ook wel verwachten van zo'n goedkoop ding.

mischien werkt dit:

nieuwe batterijen erin
volume op : Full

Back