Memorymoog LAMM mod: coole dure extra, of bittere noodzaak?

exel

Ouwe rot
Ik hoor altijd uit veel hoeken hoe geweldig de Lintronics upgrade voor de Memorymoog is, en hoe je zo'n bak eigenlijk niet zonder wil kopen. Is een gewone MM+ echt zo onbruikbaar? Het begrip "iedere 5 minuten op autotune klikken" van vintage analoge poly's is mij al bekend, is er meer dan dat aan de hand?

Volgens mij is de LAMM upgrade vooral nuttig omdat je daarna een MM zonder issues hebt. Road ready als het nodig is. De originele MM's zijn berucht om hun onderhoudsgevoeligheid. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik heb mensen gesproken die een MM hadden met nauwelijks of een slechts enkele aanpassingen en die waren er heel tevreden over.
Ik heb zelf een LAMM gehad en die was fantastisch. Wat een geweld komt er uit dat ding. Dat heb ik bij geen enkele andere synth nog meegemaakt.

Goeie MM+ synths bestaan ook, mijn is nu een half jaar teug van bij artefacts.
Ben nog aan bijbouwen dus ik zet hem maar en om de 4 weken aan. Instant 6 voices tuned.
Heel eerlijk wou ik ook een LAMM, maar wachttijd en prijs en aanraden van een ander forumlid
Heeft me anders doen denken. Er blijven CEM's in dus hoeveel kan het schelen kwa sound.
Who care's for THE tunig, ik auto tune regelmatig als hij nog niet warm is maar eens 30 min verder blijft hij superstrak. Autotune duurt geen minute dus? Je hebt wel meer opties veel meer opties voor midi met een LAMM, en modulatie en meer cv output opties als ik me niet vergis.
Hoeveel is het ondertussen 3,5K voor een upgrade? Plus 4,5K aankoop ja dan ga ik niet giggen en zeker pak ik hem heel voorzichtig op.?

Het begrip "iedere 5 minuten op autotune klikken" van vintage analoge poly's is mij al bekend

Heb je met een Roland Super Jupiter geen last van, gewoon 15 minuten warm laten worden en éénmaal de autotune knop drukken en hij BLIJFT stabiel.

Ik heb van de jupi inderdaad niet veel tuning-last. De prophet is wat temperamentvoller, maar dat ook vooral in het eerste half uur.

Heb je met een Roland Super Jupiter geen last van, gewoon 15 minuten warm laten worden en éénmaal de autotune knop drukken en hij BLIJFT stabiel.

Ja mijn supernova tuned ook sneller dan mijn memorymoog.:engel:
Deze gaat over de memorymoog toch?

Ik heb ook geen Lamm. echter heb ik wel heel veel laten vervangen. Sowieso alle ribboncables, hoop ic's (cmos geloof ik)en nog een hoop gevoelige componenten.
weet niet precies meer wat er is gedaan. Echter hij loopt weer als een zonnetje afgelopen 2 jaar.

er blij mee!

Ja mijn supernova tuned ook sneller dan mijn memorymoog.:engel:
Deze gaat over de memorymoog toch?

Dat had ik wel in de gaten hoor :engel:
Je supernova met een MM vergelijken is geheel iets anders dan een Jupiter met een MM vergelijken :?
Het ging mij even om VCO tuning problemen in 't algemeen, Moog staat erom bekend tuning problemen te hebben :eureka:

mwah heb heel wat moogs gehad in mijn loopbaan, mijn ervaring is dat ze geen tuningproblemen hebben maar dat ze ff moeten opwarmen.
Mijn Minimoog heeft minimaal 30 min nodig voordat hij lekker speelt. mijn Memorymoog moog iets van 10 min. En mijn jupiters inderdaad een stuk minder. één keer tune drukken is vaak al voldoende.

Maar goed lijkt me dat je deze bakken koopt vanwege hun karakter. En niet vanwege hun tuning.

Monsterlijke bak trouwens die Memorymoog en een relatief goedkope analoge polysynth (nog).

Ik heb 2 memorymoogs gehad en ik moest ze om een paar maanden zelf tunen.
Ik heb er 1 laten ombouwen naar lamm (2011) en sinds dien heb ik nul problemen.
Er waren meer dan 1500 onderdelen vervangen.
Wat vet is dat hij nu stereo out heeft en dat hij bij bij akkoorden de voices verdeeld of het stereo beeld.
Alle knobs sturen midi uit en zijn assignable wat ik erg vet vind.

Ik heb zelf uiteindelijk wel een LAMM gekocht. Was ook een beetje wat er op dat moment op de markt was. Ironischerwijs moest hij wel gelijk naar de reparateur, maar dat was uiteindelijk een klein opampje.

Ik ben ook wel een beetje klaar met mijn spree. Ik heb nog wat Moog clone-spul van MOS-Lab in bestelling voor de zomer, voor de rest geen echte plannen om meer aan te schaffen.

Omdat de geselecteerde CEM3340's niet zo echt goed geselecteerd zijn,(er zijn MM met slechte cems ook ,staat gewoon in hun service manual gedrukt dat als er bepaalde serienummers erin zitten je de chips moet vervangen) een MKS80 met cem's kopen dus en die in je MM stoppen als er een voice gek doet,kabeltjes van de autotuning goed bevestigen want dat is maar brak uitgevoerd en voor de rest zal die stemstabiel blijven,jaaaaaaaaaaren tot er een cem weer out of range komt dan stop je er gewoon weer een andere in van de MKS80,de roland selected cems zijn de enige goede op de planeet,de 'slechte' cems kan je gewoon bijhouden voor andere synths.

ik denk vooral dat de lamm mod de onnauwkeurigheid van de cem's 'oplost' door de verouderde componenten te vervangen waardoor het tuning circuit terug iets (of gewoonweg) nauwkeuriger wordt en je hebt er al de rest xtra erbij,gezien je nog steeds selected cem's nodig hebt indien je al die midifeatures niet nodig hebt is het weggegooid geld en ben je beter af met een xtra MKS80 erbij vol spareparts...

@egres, heb jij toevallig die serienummers bij de hand en zou je die kunnen delen hier.

Back