DigiLoog
Ouwe rot
MKS80 met cem's kopen dus en die in je MM stoppen, de roland selected cems zijn de enige goede op de planeet.
Dat kost je dan nog zo'n 1700 euro, en waarom een goed klinkende betrouwbare module slopen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MKS80 met cem's kopen dus en die in je MM stoppen, de roland selected cems zijn de enige goede op de planeet.

Je weet dat ik blij ben met de MKS80, maar als ik voor de moeilijke keus stond hem op te offeren om de memorymoog te redden zou ik toch niet twijfelen.

Maar er zijn genoeg mensen die het één v/d beste synths ever vinden.
Ja ik weet dat je blij bent met mijn MKS80, een betere had je ook niet kunnen kopen
Maar als er ooit een cem in je LAMM kapot zou gaan kun je elders ook wel aan een paar losse cems komen en is het helemaal niet nodig om die uit de MKS80 te halen.
Nee een MKS80 is geen LAMM, die status zal hij nooit krijgen .
Maar er zijn genoeg mensen die het één v/d beste synths ever vinden.
Daar heeft toch niemand een boodschap aan?
Ik ben de beste synth ook nog niet tegengekomen, maar van wat ik heb staan is de minikorg 700 en de Odyssey toch wel mijn favoriet.
Daar ga je al
Omdat de geselecteerde CEM3340's niet zo echt goed geselecteerd zijn,(er zijn MM met slechte cems ook ,staat gewoon in hun service manual gedrukt dat als er bepaalde serienummers erin zitten je de chips moet vervangen).
Dit verhaal kan ik nergens terugvinden in de service manual: http://www.retrosynth.com/docs/memorymoog/mm_service.pdf
Op pagina 49 staat alleen dat IC 4558 (is een opamp kennelijk) vervangen dient te worden.

@egres, heb jij toevallig die serienummers bij de hand en zou je die kunnen delen hier.
Dit verhaal kan ik nergens terugvinden in de service manual: http://www.retrosynth.com/docs/memorymoog/mm_service.pdf
Op pagina 49 staat alleen dat IC 4558 (is een opamp kennelijk) vervangen dient te worden.
Enkel selecte dotted cems werken de rest is waste of time