Memorymoog LAMM mod: coole dure extra, of bittere noodzaak?

Je weet dat ik blij ben met de MKS80, maar als ik voor de moeilijke keus stond hem op te offeren om de memorymoog te redden zou ik toch niet twijfelen.

de memorymoog zit vol met trimpots, en ik ben eigenlijk nog nooit een slechte originele tegen gekomen.

ik vind deze uitbreiding een beetje nonsens, en verschrikkelijk duur.

( ik ben er al meerdere tegengekomen, waaronder een paar kapotte, en hij doet eigenlijk niets bijzonders, hier en daar een beetje random wat onderdelen vervangen).
maar goed, ieder zijn ( dure) meug....:D

:mega:

Je weet dat ik blij ben met de MKS80, maar als ik voor de moeilijke keus stond hem op te offeren om de memorymoog te redden zou ik toch niet twijfelen.

Ja ik weet dat je blij bent met mijn MKS80, een betere had je ook niet kunnen kopen :engel:
Maar als er ooit een cem in je LAMM kapot zou gaan kun je elders ook wel aan een paar losse cems komen en is het helemaal niet nodig om die uit de MKS80 te halen.
Nee een MKS80 is geen LAMM, die status zal hij nooit krijgen .
Maar er zijn genoeg mensen die het één v/d beste synths ever vinden.

Ja ik weet dat je blij bent met mijn MKS80, een betere had je ook niet kunnen kopen :engel:
Maar als er ooit een cem in je LAMM kapot zou gaan kun je elders ook wel aan een paar losse cems komen en is het helemaal niet nodig om die uit de MKS80 te halen.
Nee een MKS80 is geen LAMM, die status zal hij nooit krijgen .
Maar er zijn genoeg mensen die het één v/d beste synths ever vinden.

Ja, ik bedoelde het ook zeer hypothetisch. Stel de zombie-apocalyps is uitgebruiken en een CEM in mijn MM geeft het op.

Het is altijd beter om voorbereid te zijn.

Ik ben de beste synth ook nog niet tegengekomen.
De synthex is het voor mij zeker niet.. Misschien toch wel de polykobol maar die heb ik nog nooit in het echt gehoord.
Het blijft altijd een combinatie, de beste synth(s) ooit! Van wat ik heb staan is de minikorg700toch favoriet, en de Odyssey.. Daar ga je al

Ik ben de beste synth ook nog niet tegengekomen, maar van wat ik heb staan is de minikorg 700 en de Odyssey toch wel mijn favoriet.
Daar ga je al

Daar ga ik helemaal NIET, laat ik die 2 toevallig ook hebben staan ( overigens wel de S en geen Arp maar de Korg) en ik vind ze natuurlijk leuk anders had ik ze niet, maar ze staan bij mij niet op de nominatie "best synth ever".!

Attachments

• 20150918_101208.jpg
    20150918_101208.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 67
  • 20150918_101055.jpg
    20150918_101055.jpg
    41,7 KB · Bekeken: 66
Omdat de geselecteerde CEM3340's niet zo echt goed geselecteerd zijn,(er zijn MM met slechte cems ook ,staat gewoon in hun service manual gedrukt dat als er bepaalde serienummers erin zitten je de chips moet vervangen).

Dit verhaal kan ik nergens terugvinden in de service manual: http://www.retrosynth.com/docs/memorymoog/mm_service.pdf

Op pagina 49 staat alleen dat IC 4558 (is een opamp kennelijk) vervangen dient te worden.

Dit verhaal kan ik nergens terugvinden in de service manual: http://www.retrosynth.com/docs/memorymoog/mm_service.pdf

Op pagina 49 staat alleen dat IC 4558 (is een opamp kennelijk) vervangen dient te worden.

Het is zowiezo van de zotte dat een fabrikant min of meer toegeeft dat hij niet zo'n betrouwbaar instrument heeft gemaakt :eureka:
, door een dergelijke tekst in zijn service manual te zetten.
Geen slimme marketing strategie.

@egres, heb jij toevallig die serienummers bij de hand en zou je die kunnen delen hier.

sorry voor laat reply

Van de selecte weet ik niet,dotted rolands 3340's werken perfect

die dat je absoluut moet mijden staat in de service manual zelf,die is wel downloadbaar

idd,kan het ook niet weervinden,mogelijk is het in de owners manual,het stond alvast vast en zeker in mijn MM manual die ik verkocht heb aan wisguy

helemaal onderaan op een pagina als mijn fotografisch geheugen het nog goed doet op een rechtse pagina

pro-logic -> enkel selecte dotted cems werken de rest is waste of time

Enkel selecte dotted cems werken de rest is waste of time

Dus koop je een cem (welk type dan ook) op ebay moet je nog maar afwachten of je een selecte dootted ktijgt.
Staat daar iets anders opgedrukt dan zodat je ze kunt herkennen/onderscheiden :eureka:

van een betrouwbare bron kopen

op een selecte rolands staat er een wit stipje op,maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn,ik heb selecte met en zonder stip

Ik heb nog twee cem 3340 liggen. Van Leo gekocht. Nu hoop ik maar dat ze niet uit een Memorymoog komen. Bizar verhaal zeg.

niks bizar,je moet juist wel hopen (of met zekerheid weten eerder dat het een selected is) die kan je namelijk een pak duurder verkopen

Back