Matrix 1000 cpu mod!!! OMG

Jaaaa, da's goed nieuws!

Mvg.

CoolRunning

Ik heb via-via... geen idee meer hoe ik dat gevonden heb... maar net een geupgrade cpu binnen van iemand uit america... zal wel dezelfde zijn... super cheap en hopelijk een OS dat af is nu :)

Als het die van Gligli is (zou goed kunnen van niet, hij is Frans) dan zal ik niet rekenen op een volledig werkende CPU:

Matrix 1000 ROM only upgrade v116
It seems like my CPU upgrade for the Matrix 1000 doesn't work quite right except on my own hardware, plus it may have a design flaw so I decided to work on a ROM only upgrade until I can get something that works fine everywhere.

So you just have to burn that file on whatever 27C256 32KB EPROM flavor you have, plug it into the Matrix 1000 U804 ROM socket in place of the old one and all should be working fine, hopefully.

narfman96 heet die van mij :) Fran voor intimie

En ik heb eprom v1.14 volgens zijn nummering. Fixed de envelop instelling die niet benaderbaar was, en fixed de snelheid van de filter cut-of enzo... en enabled nrpm dinges-dinges... moet er nog even voor gaan zitten.

Ik las vandaag over de OS upgrade op de AH mailing en dacht zoek ff op synthforum maar stond er natuurlijk al op.
Moet wel bekennen dat ik de Matrix altijd als preset bak gebruikt heb. Geen doen een synth zonder knoppen. Dan is de OS update ook niet zo zinvol :)

Ik heb een Matrix 6 met drehbank om patches te editen maar in de praktijk is het hopeloos doordat ie voortdurend vastloopt. Ik zou er heel wat voor over hebben om zo'n mod goed werkend op die synth te krijgen!

Voor mij is dat langzame niet zo een probleem alleen de parameters die ook negatief kunnen daar stikt die wel in.

Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar de GliGli rom (1.16) en heb dit weekend maar even een EPROM brandertje en wat EEPROMS in het verre oosten besteld. Leuk klusje om de vrije dagen rond de kerst mee te vullen ;-)

euh.. dit heb ik allemaal gemist. en? al gelukt?

ik ben benieuwd of ze de hoorbare binnenkomende midiCC data hebben kunnen fixen. Als ik een "lever" map naar filter cutoff hoor ik de data.

Yep, gelukt! Hij blijft niet meer hangen op midi data. Joepie! Echt smooth is is overigens nog steeds niet maar alles reageert vlot. Als je vanuit een editor snel aan schuifjes gaat zitten dan hoor je nog steed wel artifacts en/of stepping. De belangrijkste, VCF cutoff en resonance zijn overigens nog het best wel smooth. Aan stepping ontkom je je uiteraard nooit helemaal met 6 of 7 bits resolutie.

Wat ook gaaf is is de detune (cc94) in unison (werkt trouwens ook in poly mode, maar dan moet je erg spaarzaam zijn anders wordt het snel vals).

Wat is gelukt? Heb je de CPU en firmware update gedaan? Of alleen firmware?
Ik zit nog te wachten op een patch voor de Matrix 6

Wat is gelukt? Heb je de CPU en firmware update gedaan? Of alleen firmware?

Alleen een nieuwe Eprom met firmware 1.1.6. De CPU mod komt wellicht nog wel een keer maar volgens gligli zijn daar nog wat issues mee waardoor het wellicht niet werkt in elke Matrix1000. Dat wacht ik mooi even af. Voor nu ben ik al heel tevreden met een Matrix 1000 die zich laat editen zoals het hoort :halleluja

Heb je extra EEPROMS besteld? ik zou graag een tweetal kopen nml.

Heb je extra EEPROMS besteld? ik zou graag een tweetal kopen nml.

Aha, je bent nummer 2 :D
Wat ik in huis heb (EPROM) en onderweg (EEPROM) is niet veel was eigenlijk bedoeld om iets op de plank te hebben voor andere projectjes.

Wie zijn er nog meer geinteresseerd in een 1.1.6 EPROM? Dan kijk ik of ik nog ergens een rijtje IC's kan bestellen. Afhankelijk van de inkoopprijs van de IC's en er vanuitgaande dat ze in een bubbeltjesenvelop verstuurd kunnen worden denk ik dat ik het voor ongeveer een tientje kan doen.

Weet iemand trouwens of een 27C512 te gebruiken zou zijn ipv een 27C256? Die 256 is lastig te vinden en pakketjes uit hongkong doen me er iets te lang over. Ik bestel liever bij conrad of zo.

Back