Het gaat vooral niet om de "looks" topic!

Hahaha.. :D

Die ys heb ik ooit gehad. echt verschrikkelijk die plastic rommel. De sound was wel okee.

idd die latere FM synths, YSen en die Korg 707 wat een design.. die module versie van de YS was wel heel erg erg.. :D

tq5.jpg

Vind 'n Korg PS700s ook ugly maar hij klinkt zo ontzettend lekker, en je kan er best veel verschillende, en vooral snel sounds mee maken ondanks weinig controls :luv:

Univox-K2_Front.jpg

De YS-en en de TQ5 vind ik qua uiterlijk juist mooi. Ieder zijn smaak. Alleen jammer dat ze beperkt waren qua geluid; geen chorus (mi. heel nodig bij FM), geen PCM-drums en maar 8-stemmig polyfoon. De V50 leek de oplossing, alleen zat daar ook geen chorus in.

Ik heb de Korg 700, dan heb je wat meer hout dan de 700s. Niet het meest elegante design (was ook bedoeld om op je orgel te zetten), maar bovenop de 800DV is het wel een mooi paartje. Maar de looks van een 700/800 gaan het nooit halen bij die SOUND. Niet normaal.

Puur qua looks vond ik de Polysix een van de mooiste, die ziet er samen met de Prophet 5 wat mij betreft archetypisch voor de vintage synth uit.

Nou... die vind ik juist erg mooi dus.. :D
ys200-vi.jpg

Ik heb ook een OSCar hoor, echt lelijk vind ik hem niet, maar om hem nou mooi te noemen, mwha.
Nee dan is een SH-5 (die ik ook had) veel mooier.
Trouwend die YS-100/200 van Yamaha zijn pas echt lelijk.

Dit moet de ontwerper zeker in gedachten hebben gehad

Het is niet zozeer de looks die hem lelijk maken imo, maar het echt vreselijk slecht functionerende knopjes enzo.. Het voelt echt aan als Fisher Price. En dan dat enorme grote wiel, echt volslagen bziar.

De YS-100 en 200 zijn ontworpen door Stevie Wonder ;)
Het ontwerp is namelijk bedoeld dat je alle knoppen op de tast kunt vinden.

Back