Geluid vs herrie vs productietechnieken, etc. Grappig artikeltje

Het heerlijke geraaskal van een purist die tegen beter weten in toch z'n verhaal het internet op spugt.

Ik vind wel dat de persoon het vanuit een negatief aspect heeft geschreven. Hij had bijv. ook kunnen schrijven: "hoe komt het dat sommige bands zo goed klinken? nou dat komt omdat ze 'een' opleiding hebben gevolgt bij ...." dat klinkt al een stuk positiever.

desalniettermin heeft-ie wel gelijk dat het slecht gesteld is met de geluidstechnici. =(

toch heeft ie gelijk....

ik hoor te vaak slecht geluid uit de speakers knallen.....naar maar waar....

Tsja, het is ook de manier waarop je je boodschap (blijde?) brengt. En dit met het aloude calvinistische wijzende vingertje. Maar en passant ook massa's goede artiesten over een kam scheert met anderen.

Alleen vraag ik me af hoe de cursussen van kwaliteit zijn die hier aangeboden worden. Want je kunt nog wel zoveel clinics en masterclasses en weet ik het gevolgd hebben. Eerst zien en dan zien zal ik maar zeggen.

En tsja, het slecht kunnen mixen mag dan wel zijn maar kom je er dan ook niet door autodidactisch aan de slag te gaan? Niet te lui bezig zijn en zelf aktief dingen aanleren. Zoals bijv het geluid bij het lokale mannenkoor doen bijv? Misschien minder je ding maar wel handig voor die praktijkervaring.
Ben ooit ook nog een blauw maandag met zoiets bezig geweest en ook al was de muziek totaal niet m'n smaak heb ik toch ea geleerd. Maar ik zou niet precies uit kunnen leggen wat voor soorten mic je voor een akoustische gitaar kunt gebruiken en hoe je dat ding voor die gitaar moet plaatsen.
Als je snoeiharde beukmuziek maakt misschien niet nodig, maar net zo vreemd als te weten dat je bij NT4 installeren 13x op return moet drukken om de installatie af te kunnen maken.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, het is ook de manier waarop je je boodschap (blijde?) brengt. En dit met het aloude calvinistische wijzende vingertje. Maar en passant ook massa's goede artiesten over een kam scheert met anderen.

Da's waar...

Als je snoeiharde beukmuziek maakt misschien niet nodig, maar net zo vreemd als te weten dat je bij NT4 installeren 13x op return moet drukken om de installatie af te kunnen maken.

Ook snoeiharde muziek moet goed klinken....is misschien nog wel moeilijker om hard en zuiver te laten klinken...

Origineel geplaatst door dione
toch heeft ie gelijk....

ik hoor te vaak slecht geluid uit de speakers knallen.....naar maar waar....

Waar, maar dan hoor ik de bezoekers vervolgens zeggen dat het lekker hard stond, en het enigste wat ik hoorde waren overstuurde middentonen.

Hmmm..

Als het geluid hard staat, is het nog niet goed..

Als het geluid goed is, hoeft het niet hard te staan...

Chemical Brothers in 013, 1999 :
Het geluid stond als een huis en was best hard, maar na afloop had ik geen last van mn oren....zo hoort het.

Grappig, was ik toen ook.

Was idd hard, wel vet. Wel plugz ingedaan hoor.

Maar als je je al aan slecht geluid van (toch al zo zwaar irritante) liftmuziek gaat ergeren dan weet ik het niet meer hoor. ;)

Back