wat te kopen? hr624 of 1030a

propellerhead

Ingeburgerd
Welke is het meest geschikt voor akoestische muziek?

De mackie hr624's kan ik op dit moment voor weinig krijgen (439 euro per stuk, nieuw setje).

Kopen of gaan voor de genelec's?

Is al een thread over, hoewel het daar meer gaat om dance- muziek.

Beide zijn topmonitors (in hun prijsklasse). De Genelec heeft de naam iets 'vleiend' te zijn, de mackie is dan wat eerlijker.

Voor 439 per stuk zou ik absoluut gelijk die Mackies in huis halen. Begrijp ik goed dat het om één setje gaat? Als het gaat om 'n winkel die 'n maffe stunt doet kom ik ook gelijk 'n setje halen!

hmmm....ik meen zelf gehoord te hebben dat de genelec's juist eerlijker klonken, maar minder bass hadden en de mackie's juist een kleine 'lift' in het mid had. Ben zelf ook nog op zoek naar een ander leuk monitor setje

Wat ik zowel van de 624 als de 824 vond is dat ze erg 'Mackie' klinken. Beetje bruin en toch een tikje kleurend. Ik heb daarom gekozen voor Hafler TRM8.1. Hafler heeft ook de TRM6.1 welke een leuk alternatief zijn voor zowel de Mackies als de Genelecs.

Het blijft persoonlijk, maar ik denk niet dat je aan de 634 of de 1030 een verkeerde koop hebt. Het zijn gewoon alletwee goede monitoren. Het handigste is toch om ze te gaan beluisteren met wat referentiemateriaal.

Overigens is het een leuke prijs die je daar hebt voor die 624's. Ik wil ook. Best leuk om een 2de setje monitoren te hebben :D

Origineel geplaatst door lo-fi
Is al een thread over, hoewel het daar meer gaat om dance- muziek.

Beide zijn topmonitors (in hun prijsklasse). De Genelec heeft de naam iets 'vleiend' te zijn, de mackie is dan wat eerlijker.

Voor 439 per stuk zou ik absoluut gelijk die Mackies in huis halen. Begrijp ik goed dat het om één setje gaat? Als het gaat om 'n winkel die 'n maffe stunt doet kom ik ook gelijk 'n setje halen!

Ja het is dus 880 euro voor één setje, en ik koop het dan via een studio die 6 van die setjes goedkoop had gekocht.
Ze hebben trouwens nog meer leuke aanbiedingen... 8o)

Mackies zijn goed jong! echt waar.

Want ik zal eens iets zeggen ivm met die testen:

Iemand of diegenen die zo'n testen doen moeten altijd iets kunnen aanmerken zo van "er zit een klein liftje in het hoogmidden" en tattatie en tattataa... en si en laa..

Ik zal je zeggen hè, die Mackie monitors hè, die zijn zo flat als men nichtje haar pre-pubertijdsborstjes.
Er zit een certifikaat bij en ze zijn getest met meetapparatuur. Dwnz dat het gehoor niet anders oordeelt over spec's qua dynamiek etc etc
Er zijn misschien zeer "minieme" verschillen merkbaar tussen verschillende vergelijkbare sets. Maar zijn ook vaak fout beoordeelt wegens het vergissen van diegene(n) die ze test(en) op het gehoor.

een VB:

Ikzelf heb ook soms (het is een fenomeen) het verkeerde knopje vast om iets bij te stellen, om achteraf te concluderen dat ik een andere stand prefereerde maar eigelijk in wezen NIETS had gedaan en toch was er verdorie precies verschil.
En soms na een tijdje hè! Kan ik mijn eigen zo voor de kop slaan. Weinigen zullen dit toegeven. (het gaat hier dus ook over minimale bijstellingen hè ;) )

Als we dit fenomeen op de beoordeling van monitors van dezelfde kaliber (grootte) gaan vergelijken, gaan ze absoluut niet zoveel verschillen dat je in wezen een miskoop zou doen.
Een test overtuigd jezelf natuurlijk, geeft een duidelijk beeld van bepaalde setjes hun POWER vs de ruimte waar ze moeten in dienst doen etc etc....

Voor een middelmatige ruimte zijn de 624 goed en de 1030's ook, maar de 824 kan je ook zeer goed instellen voor middelgrote ruimtes maar ook voor iets grotere, etc etc... Ik denk dat dat nog de belangrijkste keuze is bij aanschaf.
De stijl van muziek ivm een keuze van monitors, daar heb ik nu wel is ongeloofelijk veel twijfels over.

Voor de rest, laat ons iets weten hoe lekker ze klinken hè!

Shol !

:biertje: :biertje: :biertje:

Origineel geplaatst door Prophet
Mackies zijn goed jong! echt waar.

Want ik zal eens iets zeggen ivm met die testen:

Iemand of diegenen die zo'n testen doen moeten altijd iets kunnen aanmerken zo van "er zit een klein liftje in het hoogmidden" en tattatie en tattataa... en si en laa..

Ik zal je zeggen hè, die Mackie monitors hè, die zijn zo flat als men nichtje haar pre-pubertijdsborstjes.
Er zit een certifikaat bij en ze zijn getest met meetapparatuur. Dwnz dat het gehoor niet anders oordeelt over spec's qua dynamiek etc etc
Er zijn misschien zeer "minieme" verschillen merkbaar tussen verschillende vergelijkbare sets. Maar zijn ook vaak fout beoordeelt wegens het vergissen van diegene(n) die ze test(en) op het gehoor.

een VB:

Ikzelf heb ook soms (het is een fenomeen) het verkeerde knopje vast om iets bij te stellen, om achteraf te concluderen dat ik een andere stand prefereerde maar eigelijk in wezen NIETS had gedaan en toch was er verdorie precies verschil.
En soms na een tijdje hè! Kan ik mijn eigen zo voor de kop slaan. Weinigen zullen dit toegeven. (het gaat hier dus ook over minimale bijstellingen hè ;) )

Als we dit fenomeen op de beoordeling van monitors van dezelfde kaliber (grootte) gaan vergelijken, gaan ze absoluut niet zoveel verschillen dat je in wezen een miskoop zou doen.
Een test overtuigd jezelf natuurlijk, geeft een duidelijk beeld van bepaalde setjes hun POWER vs de ruimte waar ze moeten in dienst doen etc etc....

Voor een middelmatige ruimte zijn de 624 goed en de 1030's ook, maar de 824 kan je ook zeer goed instellen voor middelgrote ruimtes maar ook voor iets grotere, etc etc... Ik denk dat dat nog de belangrijkste keuze is bij aanschaf.
De stijl van muziek ivm een keuze van monitors, daar heb ik nu wel is ongeloofelijk veel twijfels over.

En zo is het!!!

Origineel geplaatst door Prophet

Kijk hier heb ik wat aan! ;)

Zondag ga ik ze halen en helaas is dit het laatste setje zeiden ze... :erm:
Verder hebben ze wel, 'goedkope' neumann's, akg c414, mackie sdr en nog wat.

Alleen... is het in Friesland 8o)

Back