Roland Dimension D - SDD 320

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
:peukie:

Jij vind hem tegenvallen, en nu??

Zelf heb ik er nooit 1 gehad maar als het echt zo rot klinkt als jij suggereert zou die nooit zo prijzig zijn geweest deze dagen. Dus leuk dat je je mening komt geven maar echt onderbouwend is het niet.

Niet doen, ik vond hem net zo als de Lexicon 200 zwaar tegenvallen, echter daar kwam ik pas achter na de aankoop!

Ik heb hem al eens gehad, en ik vond hem zalig klinken. Ik had alleen geldnood. :)

Het is de studio uitvoering van de beroemde Roland chorus...klinkt super doch wel een beetje herkenbaar.

Ik vind 'm geweldig.
Zo'n effect dat niet opvalt maar je mist zodra je 'm uitzet.

Ik vind 'm geweldig.
Zo'n effect dat niet opvalt maar je mist zodra je 'm uitzet.

Helemaal mee eens, geweldig ding.

Ik heb er een te leen, en in eerste instantie was ik verbaasd hoe subtiel het effect hoorbaar is (voor zoveel geld ! :P) Mijn eigen chorussen zwiep ik meestal een eind open zodat effect nadrukkelijk hoorbaar is. Vorige week was ik wat sequences aan het afspelen en alles klonk opeens veel levenlozer dan de dag ervoor. De SDD-320 bleek nog uit te staan :dubbel: Ik hoop dat hier een hele goede, en betaalbaarder, re-make van komt, want dit exemplaar zal op een gegeven dag terug gaan naar zijn baas =( en ik kan er eigenlijk al niet meer buiten.

Helemaal mee eens, geweldig ding.

Ik heb er een te leen, en in eerste instantie was ik verbaasd hoe subtiel het effect hoorbaar is (voor zoveel geld ! :P) Mijn eigen chorussen zwiep ik meestal een eind open zodat effect nadrukkelijk hoorbaar is. Vorige week was ik wat sequences aan het afspelen en alles klonk opeens veel levenlozer dan de dag ervoor. De SDD-320 bleek nog uit te staan :dubbel: Ik hoop dat hier een hele goede, en betaalbaarder, re-make van komt, want dit exemplaar zal op een gegeven dag terug gaan naar zijn baas =( en ik kan er eigenlijk al niet meer buiten.

Je hebt de Boss Dimension C nog. Een eighties analoog pedaaltje die heel dicht in de buurt komt van de Dimension D, alleen net niet.

Jij vind hem tegenvallen, en nu?
Leuk dat je je mening komt geven maar echt onderbouwend is het niet.

Hierbij alsnog MIJN onderbouwing :

De nuance verschillen tussen de voorkeur instellingen zijn dermate klein dat ik BIJNA geen verschil kon waarmerken :?
Geen RATE mogelijkheid, m.a.w. je kunt de snelheid van de chorus niet beïnvloeden.
En wat is duur, ik zie ze nu voor dezelfde bedragen gaan als die ik er zo'n 5 jaar geleden voor betaald heb en ook gekregen heb bij verkoop en dat was zo'n 700 euro.

Tja.

Ik heb weer eens een TC SCF pedaal teruggehaald. Had een soort van heimwee naar 't ding.
Blijft toch ook een heel fijne oplossing voor Dimension D achtige doeleinden (mega subtiele chorus met stereo functie).

De nuance verschillen tussen de voorkeur instellingen zijn dermate klein dat ik BIJNA geen verschil kon waarmerken :?
Geen RATE mogelijkheid, m.a.w. je kunt de snelheid van de chorus niet beïnvloeden.

Er zijn sowieso 2 snelheden beschikbaar, en het verschil is echt wel hoorbaar, vooral tussen modes 4 & 5... Maar mode 5 is met minimaal 2 knoppen, dus zou het best kunnen zijn dat je dat niet wist?

Dat gezegd, de Dimension-D is zo speciaal precies omdat het zo subtiel kan zijn. Als je vette overduidelijke chorus modulatie wil, dan is dit inderdaad niet de goede bak om dat mee te doen.

image.png

Mvg.

CoolRunning

Er zijn sowieso 2 snelheden beschikbaar, en het verschil is echt wel hoorbaar, vooral tussen modes 4 & 5... Maar mode 5 is met minimaal 2 knoppen, dus zou het best kunnen zijn dat je dat niet wist?

Dat gezegd, de Dimension-D is zo speciaal precies omdat het zo subtiel kan zijn. Als je vette overduidelijke chorus modulatie wil, dan is dit inderdaad niet de goede bak om dat mee te doen.

Bekijk bijlage 100675

Mvg.

CoolRunning

Nee ik wist niet dat je meerdere knoppen teglijktijdig kon indrukken voor meerdere funties, helaas kon ik het niet meer uitproberen omdat ik hem jaren geleden al verkocht heb!

Voor wat het waard is.. heb 'n Space-C van Behringer om de Rhodes wat smeuiger te maken.. het kastje waar de door Behringer geclownde BDD chips in zitten.. :) Ik moest iets van 20 euro voor betalen 8D

Even wat toetsen ingedrukt met een paar combi's.. je hoort: dry > effect >effect +1 > effect+1+2. effect+1+2+3+ > effect+1+2+3+4

Attachments

• Space-C.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 57
Als je dan geen verschil hoort moet je even je oren laten uitboren... :D

Nou nou..

Je hebt de Boss Dimension C nog. Een eighties analoog pedaaltje die heel dicht in de buurt komt van de Dimension D, alleen net niet.

Dus.. voor wat het waard (........)

Maar gelukkig hoor je dat allemaal toch niet meer terug in die beats die ik voor de lol bak. :P
Opname hieronder zit op de bas en rhodes de behrigner chorus :)

Attachments

• chorus breibeat.mp3
    1 MB · Bekeken: 58
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Bedoel verschil tussen dry en wet - niet tussen origineel en Behringer clone, dat zal allemaal wel... :D

Ah.. :D naja zal mijn minderwaardigheidscomplex wel zijn.. dat krijg je er dus ook nog gratis bij als je 'n Behringer koopt. :mega:

Status
Please reply by conversation.
Back