Kraakdoos

Twiki

Stamgast
Ik kwam er 1 tegen bij interessante gear gespot en bedacht me dat ik een tijdje geleden er één op een breadboard heb gebouwd. Het schema staathier. Ik heb het met twee verschillende 709 opamps geprobeerd, maar geen succes. Is hier misschien iemand die over deze dingen wat meer weet en ze misschien wel aan de praat heeft gekregen?

Lijkt me dus leuk om het zelf te bouwen :) .Hij stond nog op m'n breadboard maar doet het nog steeds niet. ziet iemand de fout ?;)

Attachments

• 102_0277.jpg
    102_0277.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 147
dit niet een theremin? antennes daarboven gaan wrijven? lijkt me eerder de beschrijving voor de theremin. daar zijn al genoeg threads over... ff zoeken met zoekmasjien hierzo. veel DIY links erover meen ik me te herinneren.

Origineel geplaatst door Slipperman
dit niet een theremin? antennes daarboven gaan wrijven? lijkt me eerder de beschrijving voor de theremin. daar zijn al genoeg threads over... ff zoeken met zoekmasjien hierzo. veel DIY links erover meen ik me te herinneren.
Nee dit is geen theremin.

Wat een opleving van de KraakDoos, plotseling en op meer lijsten cq forums! Waisvizs zou het eens moeten weten :-)
Maar ja, internet, dan is het overmorgen weer over...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Steim heeft aanstaand weekend open huis, dus een ideaal moment voor wat te vragen!

http://www.steim.org/steim/

Wout
Hebben ze daar ook een zwarte dozen staan? :P

Ik ben 1x naar zo'n Steim-gebeuren geweest. Het was eng, gewoon eng. Donkere zaaltjes.......

bij ons op d'unief heb ik ooit eens een life optreden gezien van iemand met een nest zelfgebouwde (vermoedelijk toch) kraakdozen. klonk totaal wakky.

het is raar dat hij het niet doet. is het contact tussen uw vingers en het ding wel in orde? uw vingers moeten toch wat geleiden he? is het dan niet beter als ze net ietsje bezweet zijn?
enfin, anders zou ik het nog niet weten. zaterdag begint mijn eerste electronica cursus :D

greetz

soldeerwolk

Zo, Rob, da's nog een echte!
As je 'um nie-meer-wil, je-wee-waa-je 'um ken dumpuh. Zit nog steeds niet in de collectie...

Wout

Jaja, en dan zeker met al die andere arme syntjes in een donkere kelder laten
verpieteren totdat de batterij van angst in z'n broek piest? :(

Mooi nie! :kont:

Bij mij thuis krijgt hij tenminste nog wat aandacht en een aai van de visite. :luv:

Begrijpelijk.
Door dat aaien ben ik de mijne kwijtgeraakt. Iemand aaide iets te ruim.
Wat dat donkere betreft: er komt veel meer licht aan het eind van de tunnel :-)

Wout

Hier is mijn kraakdoos... inclusief 'controller'.
Heb ooit met STEIM gemaild maar de schema's willen ze niet geven...
Wie herinnerd zich nog Plus Instruments uit Eindhoven/New York met zo'n kraaksynth? Echt leuke sequensjes kwamen daar uit, en dan had je nog mijn twee vrienden van Vovo Kai (obscuurder kan haast niet... de 6de kolonne enz.. ) die hadden er een zelf gebouwd.
Steim zei dat ze ze weer wilden gaan produceren, maar sindsdien niets meer van gehoord.

Attachments

• kraakdoos.jpg
    kraakdoos.jpg
    78,4 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door senso
what-the-f... is dit ding ???
Kun je daar wat meer over vertellen? :confused:

En Steim heeft inderdaad pas weer een stel originele kraakdozen gemaakt.
Pas nog op de open dag gezien (ze waren aldaar tevens te koop).

Nou, ik zat wat te brainstormen en toen bedacht ik me dat je met 15 schakelaars inclusief 'heavy' pot je ieder contactje met elk ander kunt verbinden, dus, zo gezegd zo gedaan. En dan nog zo'n 1:1 auto-hifi-trafo voor de output en hij kan! met de drukknoppen onderaan kun je 'm dan 'bespelen', en de oude manier van 'bespelen' blijft ook gewoon nog bruikbaar.
Dus. Is een beetje omgekeerd circuit-benden eigenlijk, niet? Een oncontroleerbaar apparaat controleerbaar maken.
Enne wat kosten ze tegenwoordig bij Steim?
De mijne is vintage 1975; 25 guldens...

Back