BCR + BCF = handige sequencer?

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Ik zat me af te vragen hoe je een leuke sequencer kan bouwen zonder te veel in menu te klooien en visueel ten alle tijden een aardig overzicht te bewaren.

De Lauchpads leken mij daar prachtig voor maar helaas hebben die geen MIDI input.
De BCR is tegenwoordig als sequencer te gebruiken. Iemand al geprobeerd?

Zou het mogelijk zijn daar een BCF in te verwerken zodat je ook gelijk je volume onder faders kan gooien?

Hier een videotje van de BCR sequencer in standalone MIDI mode: https://www.youtube.com/watch?v=EuwrqdzXwcY&spfreload=10

Interessant verhaal! Ik kende die zaquencer software nog niet. Heb ook geen BCR (nog) maar het
lijkt een heel aardig idee, vooral als je krap bij kas zit.

Over die volumes, geen idee eigenlijk. Ik denk dat je dan wel een soort midi-merger kastje moet hebben
om met een ander doosje met schuiven de volumes per kanaal te kunnen regelen..

Monome met midi in/out oplossing heb ik ook fftjes naar gezocht maar gaat ook niet zo 123 begreep ik.

original.jpg

Oelala. Helaas slechts een render.

Zaquencer en een mixertje. Wat outboard fx naar believen. Klaar.
Zie t nut niet echt van een bcf.

Voor de bcf en bcr bestaan onofficiële development libs. Daar kun je dus je eigen firmware mee bakken. Ik denk dat zaquencer daar ook mee gemaakt is. De midibox sequencer licht is ook heel erg leuk, goedkoop maar wel diy

Dat is het probleem, ik heb die kennis nog niet om dat zelf te bakken.

Wat ik zoek is voor elk sound een aparte sequence laten lopen. Om ze allemaal te (her)triggeren en sync te laten lopen is er een midi input nodig en ik vind nergens iets launchpad,monome achtigs met simpelweg midi out en midi input.

Back