Best oplossing voor MIDI netwerk voorlopig

bikkel

Everything is on the One
Ik heb de laatste paar weken een redelijk snelle uitbreiding van mijn MIDI netwerkje gehad. Ik heb nu het volgende staan:

- Casio CZ-3000 (ook masterkeyboard for the time being)
- Sequential Six-Trak (ook een keyboard)
- Waldorf Microwave I (module)
- Roland MKS-50 (module)
- Lexicon MPX-100 (FX module die niet perse maar liefst wel met MIDI moet kunnen syncen)

Ik heb een Sek'd Siena / Marc 8 MIDI kaart met MIDI 2x IN 2x UIT. Ik wil de modules ook kunnen editen met SoundDiver, volgens mij moeten ze daarom eigenlijk ook allemaal bidirectionaal kunnen communiceren met MIDI.

Daisy chainen werkt niet goed dmv MIDI Thru volgens mij. Wat is een beetje een betrouwbare en goedkope oplossing voor het moment? Ik kan natuurlijk voor een Midex 8 gaan, ben ik van het hele gezeik af de komende tijd, maar mijn budget is nu even redelijk krap.

Een philip rees V10 kastje zal uitkomst moeten kunnen bieden misschien?
(zie ook de thread van mario over het (on)organiseren van je MIDI setup)

-C-

Als ik MIDI in en out van de meeste apparaten wil gebruiken heb ik zowel een merger als een splitter nodig zo te zien. Dat wordt in totaal +/- 110 euro, nog redelijk aan de prijs.

Tippie:
voor 10 euro meer heb je een 4x4 interface van midisport. dan heb je 4 in en outs.
De effectprocessor kun je op een Thru hangen eventueel of op je geluidskaart.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Tippie:
voor 10 euro meer heb je een 4x4 interface van midisport. dan heb je 4 in en outs.
De effectprocessor kun je op een Thru hangen eventueel of op je geluidskaart.

-C-

Lijkt me idd wel een iets strakkere oplossing, for the time being. Jammer dat het USB is maar goed....

Jammer :confused:

Re: Re: Best oplossing voor MIDI netwerk voorlopig

Re: Re: Best oplossing voor MIDI netwerk voorlopig

Origineel geplaatst door 6 trak
tip: plaats uw midi netwerk schema [hier] voor een beter overzicht :)

Er is geen netwerk, en er is ook geen overzicht :D

Ik had geen zin om dat andere topic te gaan vervuilen.

Back