korg dw-8000 issues

andreas

Nieuwe School
net super Nice dw 8000 gekocht werkend n all.

in ene doen alles behalve de oscillators het niet meer

hulp
:(

Blijkbaar werkt je toetsenbord ook niet meer al te best...

Meneer r5 kan ik ook wel weer bijdehand op reageren. maar ik probeer dit forum in 1e instantie te benutten voor hulp met een broken.synth.

Dus als u geen constructieve bijdrage kan geven, gaarne niet bijdehand doen over een caps lock, soms staat ie gewoon aan.

Hoi,
Hoe weet je dat de oscillatoren kapot zijn maar de rest niet? Je moet tenslotte eerste een osc golfvorm kiezen en daarna alles verder in de keten er op los laten? Krijg je helemaal geen geluid?
Je zou de fabriekspatches er in kunnen laden en kijken of je dan wel geluid hebt.

En dit:
Q: Is there a procedure for erasing the memory on the DW-8000?
A: There is, but you should only do this if you've replaced the battery and still can't get the synth to accept a tape load. This procedure will ERASE ALL 64 PATCHES from the DW-8000s memory and reset its MIDI channel to 1.

Turn off the DW-8000
Press and hold the "5" and "8" buttons in the Programmer section
Turn on the DW-8000
The DW-8000's patch memory has been erased

En meer mensen met klachten:
http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=71958
Succes!

hoi VL7, well, omdat de noise generator nog wel geluid maakt, en die door de filter gaat (die dus ook regaeerd) en de delaY ah einde ook

de midi presets heb ik al ge-erased en relouded

De batterij is houdt alleen de presets in het geheugen als de korg uit staat.

tnx iig

Heel goed, dat met die noise generator als test dat het filter/vca board nog werkt.

Ik heb net (een uur geleden) een DW8000 afgeleverd. Daar was een van de twee 7805 Vreg kapot. Meet eens alle voedingsspanningen na.

De DW 8000 heeft digitale DCO's dus het kan ook een kapotte waveform chip zijn of de interfacing met de CPU er van.

Die gefixte DW is van mij en werkt idd weer zoals het hoort! Thanks nog Marc :)
Ben je er al uit wat er mis is met jouw DW?

Back