Eventueel geld over...beste 808/909 'kloon'?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Aangezien ik niet voor een 2e keer vakantie neem heb ik eventueel wat geld over om iets te kopen.. 8o)

Nu wil ik misschien eindelijk eens een GOEDE 909/808 kloon aanschaffen..

De zoekmachine vermeldt weinig hierover tenzij ik verkeerd gezocht heb...;

Ik wil wel knoppen hebben, een Machinedrum is me te duur, de Xbase09 is me te beperkt en wat is nou het verschil tussen de Drumstation en de D-station ??

Thankxxx...

Mischien een airbase?? D-station en drumstation heeft geen verschilleen alleen z'n looks maar het zou eventueel kunnen dat hij wat minder ruist (waar ik zelf voorheen eigenlijk ook geen last van had!). Nadeel van deze apparaatjes is dat er geen sequencer op zit zodat je alles moet gaan inkloppen.

ik zou voor de novation gaan...en dan evt met een leuke tr-x0x achtige sequencer erbij als je die nog niet had.... bv een rm1x...of zo'n MAM sequencertje

Mark my words Bass,

Het enige wat jij eigenlijk wilt is de ECHTE 808,
al die _vrij dure_ nep bakkies van nu , niet aan beginnen! ! Die gaan allemaal 10000 X
sneller verrot dan die tanks van begin jaren 80.
Gewoon rustig blijven checken op e-bay, marktplaats, of juist zo'n ouderwets
2e hands krantje "via via" op een gegeven moment zult gij vinden wat gij zoekt . .

Ik zou voor de novation gaan of voor een MFB-502. Maar dat is eigenlijk geen echt clone.

Ik heb zelf de Drumstation V1 zonder nieuw OS. Er is nog niks kapot, hij ruist niet, en er komen geen gekke geluiden uit bij polyfone overload. De D-Station heeft nieuwe looks - de ronde Nova/A-Station-knopjes maar is verder gelijk aan een V2.

De XBase09 - tja, die heeft ook een rackformaat broertje - een AiRBase 99. Dat is een wat betere tegenhanger van de drumstation. Die heeft wat rauwere geluiden en is niet per se op het emuleren van 808/909 gericht, maar eerder om kartonversplinterende drums door je speakers te laten beuken.

Er is natuurlijk ook de Soundart Chameleon waar je een 808/909-kloon in kunt laden, krijg je gratis de 303's erbij, maar de dingen schijnen nogal zeldzaam te zijn of je moet ze gelijk van de fabriek bestellen (Dit is een Rebirth-in-een-rack).

Dus dat zijn zo ongeveer je opties. Wil je ubercheap gaan : ga dan voor het kleine drumcomputertje van meneer Fricke. Een hoop klassieke drumsounds in sampleformaat met minor tweaking, maar wel een vet, ietwat ranzig geluid.

Doepfer heeft toch z,n 808 cloon.Weet enkelt niet of dat nog te nieuw krijgen is ?

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Mark my words Bass,

Het enige wat jij eigenlijk wilt is de ECHTE 808,
al die _vrij dure_ nep bakkies van nu , niet aan beginnen! ! Die gaan allemaal 10000 X
sneller verrot dan die tanks van begin jaren 80.
Gewoon rustig blijven checken op e-bay, marktplaats, of juist zo'n ouderwets
2e hands krantje "via via" op een gegeven moment zult gij vinden wat gij zoekt . .

HA!

Tja maar 1tje met MIDI dan wel...beetje ERG prijzig denk ik dan eigenlijk..=(

Origineel geplaatst door marcuuu
Doepfer heeft toch z,n 808 cloon.Weet enkelt niet of dat nog te nieuw krijgen is ?
Bedoel je die ene module voor de A-100 of iets anders? Ik ken dit namelijk niet.

Drumstation is top

Drumstation is top

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een drumstation gewoon top is. Ook de 909 kicks.. prima.. zeker over een grote PA! In je studio'tje kan het wellicht wat mager klinken.. maar er zit echt wel punch in. Mocht het je toch niet getrouw genoeg zijn.. sample dan gewoon een kick.. en gebruik voor de rest je Drumstation.

Ja , Bass, wel veel cash , maar echt gewoon Beterrrr
Weet je wat het is (vind ik in elk geval) al die nieuwe drum bakkies hebben iets gesampleds ,weet ook niet wat dat is . . .

Kan je beter van een echte hele goeie sample c.d. alle drum sounds sampelen ( persoonlijk vind ik die c.d. die jaren geleden uitkwam nog steeds de vetste drum geluiden hebben . . . die heet:"Double Dutch Sam One",kwam uit als module bij Korg workstation . . .was een promo sample c.d.tje dacht ik . . .

Check it out . . .

Roland TR 808

Roland TR 808

Op www.ebay.nl staat er op dit moment een Roland TR 808 te koop met als openingsbod 650 euro. Misschien is dat wel een interessante prijs? 650 euro is ongeveer de prijs van een nieuwe D-Station van Novation. Lock the target!

Nou peter . . .dat vind ik zeer zeker een hele goeie prijs . . . .
Alleen op E-Bay . . . 't blijft trickie . . wedden dat die prijs over een paar uur
hoger is ?

2e hands akai-sampler met een paar goede sampel cd's en klaar is Kees...(en rijmpt nog ook)

gr. Tom:D

De Airbase 99 is wat minder beperkt qua geluiden, je hebt geen sequencer meer alleen.

Tja ik heb al een Akai S2800i met 808 en 909 kits op floppy maar toch mis ik de 'power' en tweakbaarheid van de sounds...

Ik vind trouwens zo'n D Station met +/- 675 Euro best prijzig...=(

akai z4 / z8...

De power ligt niet in je sampler, maar je samples. Effe doorzoeken. Over tweakbaarheid (bestaat dat woord uberhaupt wel) kun je dan gelijk niet meer klagen ;)

Back