Gebruiken jullie stofhoezen voor het keyboard?

Nee, maar zou wel helpen, maar veel te omslachtig.
Soms werp ik zo een heel groot wit laken over al men gear :)

Zeker wel aan te raden. Zoveel stof wat overal tussen gaat zitten. Ipv per apparaat een hoes, kan je ook gewoon een plastic zeil of van dat bobbeltjes plastic over alles leggen.

Op m'n duurdere toestellen ja,op m'n midi keyboard nee,en na jaren heb ik totaal geen problemen,alleen wat meer afstoffen.Hoeft niet denk ik,alleen dat het psychisch is ,maar technisch geen probleem,volgens mij meer hoeveel speel je op je instrument per dag dat echt een gevolg is van slijtage in plaats van stof!

Ja, op vrijwel alles.

Kosten geen drol, ziet er netter uit en die paar seconden om de hoes er weer op te doen is te verwaarlozen.

Zo, bedankt voor alle reacties. Dan ga ik maar een stofhoes aanschaffen. Onregelmatig heb ik kraakjes als ik de toets indruk. Maar of dat nou door stof ontstaan is? Het is ook niet een heel erg kwalitatief keyboard hoor.
Compu-cap.nl biedt ze inderdaad goedkoop aan. € 10,- die blijkbaar speciaal op maat van het keyboard is. :okdan:

Hier ook altijd alles met stofhoezen. En van dezelfde makelarij als Freelander. Kost maar weinig tijd (ook al heb je veel gear) om de hoezen te plaatsen en weg te nemen.

Ik heb net 3 stofhoezen besteld bij compu cap. Zo plezant was het niet om mijn juno 2 zijn keys terug te doen werken!
Ik heb er trouwens al een twintig tal van hem.

Oke, dus het is niet zo dat het keyboard dan veel meer kans op 'schade' heeft?

Hoe je het interpreteert. Ik heb het over m'n MIDI keyboard natuurlijk.. als je een synth met keys hebt zou ik er echt over nadenken om toch een stofhoes erbij te nemen.

Goh, ik heb via de mail een bestelling voor de stofhoes bij Compu-cap aangevraagd, omdat m'n type niet op de website voorkomt. De administratie pakt die niet zeggen ze. Ze vroegen m'n adres en heb verder niks gehoord.
Toen lag er vandaag ineens een stofhof in de brievenbus met de factuur.
Het is van goede kwaliteit, maar helaas niet zwart. Dat dacht ik toen ik dat voorbeeldje op de website zag. Het is wel een enorm handige hoes, die je er zo oplegt.

(Mail)communicatie laat af en toe te wensen over, maar snelheid van leveren, prijs en kwaliteit maken dat redelijk goed, vind ik :D

Grijs is zo'n beetje de standaard/enige(?) kleur geloof ik.. :erm: niet 't mooiste, maar ach: 't zijn maar hoezen! (beter dan roze, ofzo! :D )

heb voor bijna alles een hoes laten maken door compu cap. Echt super, goed passend en een behoud voor de potmeters, sliders en andere contacten! Wat je per synth voor 10 euro aan stofhoes spendeert rendeert over 5 jaar in verdienste dat je 100+ euro aan servicekosten bespaart.
Doen dus in mijn opinie.

Ik hoop dat mijn bestelling deze week aankomt… Juno 2 is toe aan zijn stofhoes.

Ik heb altijd een soort hoes van makette papier over mn mixer. Werkt perfect. Ken ook mensen die er een handdoek overleggen oid. Z,n ding zit vol met stof.

Back