Reason Mixer 14: 2 Vs SSL Mixer

aanilles

Stamgast
Hallo,

Hoe realiseer je in de oude mixer de treble in de nieuwe SSL Mixer?

Ik zet reason 5 tracks om naar de SSL mixer...

Trouwens wanneer je 1 op 1 van oud naar nieuw omzet zit er klein verschil in de fx send...

Ik kom uit op deze setting, welke ik heb gevonden door een white noise te vergelijken op zowel gehoor als spectrum analyzer, switchend tussen SSL EQ en de 14:2 treble.

attachment.php

Attachments

• treble.jpg
    treble.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 116
Oke bedankt. Ik zal het van de week even proberen...
Wanneer je een track vanuit 5 niet de kleinste details overzet KAN de track een verkeerd beeld krijgen...

Vandaar...:)

Deze was wat moeilijker, ik kan hem niet exact namaken met de SSL, de stand die het meeste in de buurt komt is
LF + 15 db
40 hz
En dan afhankelijk van wat voor klankleur je het beste vindt klinken de BELL aan of uit.
Aan is wat meer in het laag, waardoor hij piekt rond de 50hz en BELL uit dan heeft hij wat meer midlaag erbij.

Wil je exact dezelfde curve als de spectrum BASS AMOUNT dan kan je met 2 mclass eq's het volgende doen:

attachment.php

Dan ben je zo goed als exact hetzelfde als volledige bass amount op +63

Attachments

• bassamount.png
    bassamount.png
    316,3 KB · Bekeken: 120
In de theorie klopt het Niel.
In de praktijk wil je wanneer je een track overzet vanuit Reason 5 - naar Reason 7 of 8 (dus met de SSL mixer) dat de track niet een ander "beeld" krijgt.

In sommige gevallen zal je bepaalde "dingen" heel precies willen overzetten maar voor andere "dingen" maakt het soms niet echt uit. Een track die opnieuw wordt opgezet met de SSL mixer zal in het algemeen, als het goed is beter klinken.

Toch?;)

Back