Roland D5 gaat niet meer aan

dextah

Ouwe rot
Ik heb ooit eens een Roland D5 gekregen van iemand.
Ging niet aan en daarna nooit naar omgekeken maar dacht laatst laat ik hem eens maken(laten)

Ik vond dit http://electro-music.com/forum/post-307020.htm
Een maat van me heeft een nieuwe diode erin gesoldeerd en hij doet nog steeds niks.

Nu vraag ik me af heeft iemand hier een D5 of D50 of een ander roland aparaat waar ze een niet standaard Roland adapter bij gebruiken?

Ik zag bij bax wel een adapter voor de D5 maar als net mischien met een standaard adapter kan...

Het lukt me iig niet met een standaard adapter en laten repareren wordt waarschijnlijk meer dan de D5 waard is.

Ik dacht dat ik deze vraag ooit al eens gepost had maar dat weet ik niet zeker meer. Dus sorry als ik iets dubbel post

De D50 heeft geen adapter, die heeft een netsnoer.

Voor apparaten met een adapter geldt:
-adapter moet het juiste voltage afgeven, bv 12V
-adapter moet correct DC of AC output hebben
-adapter moet de juiste connector hebben, en bij DC ook juist aangesloten (+ of - op center)
-adapter moet minstens evenveel ampere kunnen geven als de originele

Als hieraan voldaan is, werkt elke adapter ongeacht het merk. Het apparaat weet nie of dat een Boss/roland adapter is of eentje uit de Lidl, elektriciteit is elektriciteit.

De enige redenen waarom dat "wel aanbevolen" zou zijn, zijn commerciële belangen, het risico dat je een verkeerde adapter gebruikt beperken, het risico dat je een erg slechte adapter gebruikt beperken. Maar als je een goede adapter van de juiste specs gebruikt, WERKT HET GEWOON. Er zit echt geen code in de elektriciteit die het apparaat laat weten dat je braaf een Roland adaptertje gekocht hebt ofzo. :)

Ik heb nu volgens mij een juiste adapter maar niks :(
Ook niet na het vervangen van de diode.
Ik heb een maat die wel redelijk technisch is maar niks van synths weet.

Kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven waarnaar te kijken?

Back