Akai MPC1000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

nick nova

Resonator

Attachments

• mpc1000.jpg
    mpc1000.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 92
Vet!!!!!

Dat ziet er gaaf uit. 1147 euro.

mpc1000_2.jpg

genoeg in en uitgangen... dubbele midis..

mpc1000_5.jpg

Origineel geplaatst door C-Code
WHAT !!!!

Dit gaat de prijs van de MPC2000 drastisch laten zakken !!!!
YESSSSSS !!!!!
Waarom?

Ik heb een mailtje naar akai gestuurd.

Zwaar mpc verslaafde als ik ben heb ik hier nooit van gehoord... schaam schaam...

Of zou dit een grap zijn. Het lijkt haas onmogelijk om zoveel in zo'n kleine behuizing te proppen. Ik wacht af, maar als hij zou bestaan wordt het m'n vakantiespeeltje :D

Stel je eens voor dat ie een koptelefoon uitgang zou hebben en de mogelijkheid om op batterijen te werken... Dan zou alles veranderen!

Ik ga zeker de volgende keer als ik bij MH ben bij de A kijken

auto-accu en een omvormer erbij die je in een rugzakje meedraagt heheh... 8o)

hmz, toch maar weer snel aan het werk

Wat een grappig ding. Een "my first mpc"? ;)

Volgens mij zie ik rechtsachter zelfs en usb aansluiting. Ben zeer benieuwd naar de specs.
Jammer dat het scherm niet verstelbaar is als op de mpc2000xl.
Wel 2 sliders, zou het filter nu wel realtime zijn? 8D

3mb standaard, max 128 mb?
16 bit 32 stemmen,
24 db filters,
sliders sturen envlope, lfo of filter aan,
1x stereo 4x mono,
S/P dif,
64 tracks, 99 sequences en 100.000 noten,
32 midichannels,
usb voor aansluitn op bv zipdrive,
Compact flash card voor opslag?

Jummie

De specs staan toch op die site?
Kreeg net bevestiging dat het geen grap is.
Lijkt me niet echt een speelgoedje denk ik, heeft alles voor een superbak, behalve een groot scherm met muisbediening.
Ik weet eigenlijk ni goed wat er minder aan is dan een mpc2000.
Deze is kleiner, 33cm op 23cm.

Geinig!

Alleen 16Mb is niet bijzonder veel. Alleen als je bedenkt dat hij zoveel uitgangen heeft.

Origineel geplaatst door nick nova
De specs staan toch op die site?

Nick, mon ami. J'avais eu francais a l'ecole, mais j'ai oblier presque tout. Je ne suis pas belgique ou francais ;)

Maar hoeveel mb gaat er nu maximaal in, 16 of 128?
Ik vraag me ook af of deze MPC net zo ergonomisch is als de overigen? Ik denk het niet, sommige knopjes zitten behoorlijk op de rand (kun je niet lekker op het instrument steunen) en veel menu knoppen zijn verdwenen.

Origineel geplaatst door OnAcid
Nick, mon ami. J'avais eu francais a l'ecole, mais j'ai oblier presque tout. Je ne suis pas belgique ou francais ;)

Okok, 'k heb het begrepen.
Ik zal je alvast een paar woordjes Frans vertalen:

Les filtres résonnants 4 pôles = de 4-pools resonante filters
Les effets = de effecten
Le LFO = de LFO
Le séquencer midi intégré = de geïntegreerde midi-sequencer

Er zit dus 3 mB aan vaste romgeluiden in en het Ram-geheugen is uitbreidbaar tot 128 mB :W

Ik vertrouw het nog voor geen meter! Zolang ik op internet nog geen enkele andere link kan vinden, en we een mooi computer graphix plaatje te zien krijgen weet ik het nog niet... En dan moet ie volgende maand te koop zijn?? haha

Nick, van wie kreeg jij bevestiging dan??

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ik vertrouw het nog voor geen meter! Zolang ik op internet nog geen enkele andere link kan vinden, en we een mooi computer graphix plaatje te zien krijgen weet ik het nog niet... En dan moet ie volgende maand te koop zijn?? haha

Nick, van wie kreeg jij bevestiging dan??

Arv
Geloof jij de G2? Of Zeitmachine? Of Cwejman S1?

Volgens mij valt dit in de categorie, al ingevoerd in de database maar per ongeluk al vrijgegeven voor publicatie.
Ze kunnen hier zware problemen met Akai mee krijgen. Mja, als 'lek' komt dit soort reclame ook wel goed uit volgens mij.

Maar 128Mb geheugen? Jiehoe!

Alleen vraag ik me af hoe dat nou precies met die USB zit. Of je hem ook gewoon aan een computer kan knopen en kan sleuren/pleuren.

De filters zijn (als ik het goed heb) wel realtime. Alleen die 16 bit vinnik dan weer jammer.

FF voor de duidelijkheid: het plaatje is een graphic.
Als ie 1 october al uitkomt zou de marketing campagne allang begonnen zijn, aangezien ze een product zo snel mogelijk willen terugverdienen.
Dus lijkt mij niet echt (anders wil ik er wel een)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back