mc 303

retketek

Ingeburgerd
hallo ik heb een mc 303 en ik gebruik die als slave en mijn korg emx is master en als ik mijn kick of eender welk part in mijn korg afspeel dan trigged die ook alles in mijn mc 303 kan iemand mij helpen om dit af te zetten ??? :walker:

Zorgen dat je via MIDI enkel clock divided. Geen program changes, cc, of sequences of dergelijke.. Moet in de manual staan.

De MC303 heeft geen midi input channel select,
De part die je geselecteerd hebt, speelt alles af wat over de 16 channels binnen komt;...

Je kan de MC303 in sound module mode gebruiiken, maar dan heb je niks aan de knoppen.
Ik zet bv voor de MC909 een Atari met cubase, en daar filter al de midi data mee..

nee want ik stuur mijn jomox mbase en korg ms2000 ook aan met mijn EMX

dus als ik het goed begrijp kan ik dit wel afzettn maar dan hebben de knoppen van de mc 303 geen nut ?

tja, idd, Da's de soundmodule mode..

Anders de Part Select button op een channel zetten waar geen sound op de MC303 staat of beter, bv Volume 0 ??

Bekend probleem.
Tegenwoordig hebben er soms andere bakjes ook nog last van..
Bv de Rhythm wolf, die heeft ook de neiging om met allee mee te ratelen wat binnekomt.. :D

Er is vast een oplossing, zoals een doosje dat alles filtert behalve de clock.. Of via een DAW.
Maar het haalt wel een beetje de "fun" uit het snel even wat bakjes aan elkaar koppelen idee.

Op je emx moet je in je midi settings alles behalve system exclusive data uitzetten (daarin zit de midi clock)

Dan stuurt hij alleen nog maar midi clock en geen note changed etc. Je mc303 zou dan netjes als slave moeten volgen zonder dat hij verder data binnenkrijgt en dus ook niet alles meeriedelt wat je emx eerder uitspuugde.

Beiden kan niet denk ik: dus zowel mc303 als slave en je Andere spullen wel als soundmodule gebruiken.

Waarom zou je dat ook willen?

Hey retketek,

Scoor je anders een Roland A880 (of mss ook een Roland UM 550/880)

Ik heb Eindelk door hoe de midi event filter van de A880 werkt.. Daar kun je midi data mee filteren..
Bv alles filteren behalve de realtime data, da's dus de Clock.

Check de A880 manual anders eens !??

http://www.rolandus.com/support/owners_manuals

Grtn,,

kan zo'n a-880 dat toch? Was net nav een ander draadje aan deze probleem aan het denke. Idd een a880 dan of een digital music corp mx-8, die kan ook van alles filteren.

Ik heb hiervoor een anatek pocket filer.
Deze zit achter mijn mc909.
Mike philco heeft deze voor een vriendelijk prijsje nog op voorraad.
Zelf maar zoeken.

pocket-filter.jpg

Das een zacht prijsje idd. maar goedkoopste is om gewoon op de electribes in te stellen, dat moet gewoon kunnen.

Ik heb hiervoor een anatek pocket filer.
Deze zit achter mijn mc909.
Mike philco heeft deze voor een vriendelijk prijsje nog op voorraad.
Zelf maar zoeken.

pocket-filter.jpg

Geeft zo een doosje nog een merkbare vertraging aan de clock? Ik kan er met google niets technisch over vinden.

Geeft zo een doosje nog een merkbare vertraging aan de clock? Ik kan er met google niets technisch over vinden.
goeie vraag. ik vroeg me dat ook af met die midi patchbays of en zoja hoeveel latency daar op zit. naja, uiteraard minder dan met een daisy chain maar zou weleens het verschil in latency tussen de diverse modellen willen weten. welke is het strakste :P

Back