Yamaha SY22 of 35

Status
Please reply by conversation.
Jja TG33 heb ik ook al 2x gehad, ik weet dat die hetzelfde is als de 22 en 35 maar ik ben getraumatiseerd door die volumeknop

ff die 35 checken thanx luitjes!

Wat is de 55 eigenlijk iets heel anders meer richting SY77? Of een rompler ala SY85?

Volgens mij is de sy55 de tg55 met toetsenbord, een kleine broer van de sy85. Minder waveforms, dus minder spannend. Enkel AWM.

De SY55 is een SY77 zonder het fm gedeelte, met dezelfde AWM samples, dezelfde filters en effecten als de SY77. Eigenlijk is de SY55 niet te onderschatten en vaak voor een prikkie te koop.

er komt een mooie SY35 aan uit Emmeloord, het episch centrum van de "Flevoland orgel cultuur"
ow wacht dat is lelystad toch eigenlijk wel maar in Emmeloord zit ook iets met orgels toch vast...en is de noordoostpolder eigenlijk wel gedeelte van Flevoland

:okdan:

De SY55 is een SY77 zonder het fm gedeelte, met dezelfde AWM samples, dezelfde filters en effecten als de SY77. Eigenlijk is de SY55 niet te onderschatten en vaak voor een prikkie te koop.

De AWM in de 55 was idd helemaal identiek maar het waverom was 2mb tov de 4 mb die in de 77 zat. De 99 had 8mb.. :)

De FM in de 22, 33 en 35 is ook erg geinig.. 'k heb ergens ooit een editor gedownload.. je kon de operators ook samengestelde golven geven als in de 77 en 99 fm. Alleen was het 2op fm per 'element'.. beetje zoals in de Korg DS8 :)

er komt een mooie SY35 aan uit Emmeloord, het episch centrum van de "Flevoland orgel cultuur"
ow wacht dat is lelystad toch eigenlijk wel maar in Emmeloord zit ook iets met orgels toch vast...en is de noordoostpolder eigenlijk wel gedeelte van Flevoland

IDD geen muziekwinkels in Lelijkgat, eigenlik maar een alleen open op zaterdagmorgen...
Emmeloord is het incestdorp van Flevoland...

Je bent wss in de war met Eminent die zitten in Lelystad en waren boos toen JM Jarre hun orgel gebruikte voor 'wereldse' zaken (het maken van oersaaie synthalbums). Maar goed, zij die geloven zijn wel vaker boos.

Eh, Eminent (in hun goeie tijd) zaten in Bodegraven. Da's weer een heel ander boerengat.
Tegenwoordig komt er alleen nog maar kaas uit Bodegraven, en uit Lelystad slechts met eikenhout en kantklos omfloerste General Midi dozen.

Bodegraven heeft een van de beste brouwerijen van Nederland, en wellicht van de wereld. Vergis je niet!

Evengoed schijnt men bij de Gereformeerde Gemeente te Emmeloord een fraai orgel te hebben. Misschien een bezoekje waard!

emmeloord-1959-2c.jpg

Oh, niets mis met De Molen inderdaad - ook al heb ik niet altijd zin in gefermenteerd haring-bier (of dergelijk soort ludieke uitspattingen).
Ik ben zelf meer van de Jopen, of iets van Het Anker in Mechelen... 8~

Menno's Imperial stouts, liefst barrelaged, zijn van wereldformaat. De rest is inderdaad soms wat buitensporig, en gaat vaak wat aan me voorbij.

Er gaat echter niets boven een SY35 met een fraaie bokaal Rasputin er naast(op kamertemperatuur!)

Moet ik zeker eens proberen.
Afgelopen kerstvakantie was het behelpen met een Sub37 en Gulden Draak 9000 :D

Hm, mijn TG33 staat al jaren op z'n zijkantje. Moest 'm maar weer eens op z'n pootjes zetten. Met een Westmalle dubbel op kamertemperatuur ernaast uiteraard.
Wist niet dat er na Eminent ook nog es wat leuks gekomen is uit Borft.

Status
Please reply by conversation.
Back