Stevige house ofzo?

forcesupreme

links hangend lid
Het is een beetje een twijfelgeval qua genre... het is een beetje housey, maar toch met de sound die techno met zich mee brengt, maar techno is het niet...

Het is een stevig house trackje, het heeft wat weg van een oud nr. van Basement Jaxxx waar ik vroeger helemaal gek van was. Het heeft ook wat invloeden van de oudere house, lekker retro percussie ed.
Er zit een vocal in van "splinder in your mind" van iemand (ben zijn naam ff kwijt).

Er is een heel stuk uit geknipt ivm jatwerk en webspace.

doel opslaan als...

Gemaakt met renoise met de nodige vst's zoals 2 compressors een multiband compressor op de eindmix, PitchAccum van GRM tools voor de vocal, een compressor op die stabs en een hele dijk samples.

Klinkt goed. :okdan:

Doet me denken aan de betere tijden van de Danssalon in Eindhoven (96/97)
Die voice is lekker duister. Very good!!

fris ! Ik vind alleen de hats niet zo lekker.. te lief, hier hoor ik liever wat vieze rauwe hats in. Verders is ie helemaal goed van prima ! :okdan:

What the fuck is dit?

dat is het eerste wat door mijn hoofd schoot bij de beginnende beats die door mijn boxen knalden.
en het werd er alleen maar beter op. Man ik vind dit schitterend!
zo schitterend dat ik er helaas weinig kan op aanmerken.
voor mij is hij af en rijp voor de cd-pers...
Man dit is een track om voor door het lint te gaan en om op door het lint te gaan.
ik wou dat ik zoveel talent had (someday maybe)

anyway, keep up the good work!!! meer van dit!!! :okdan:

-greetz

cloudy

splinter in your mind...da's een bekende vocal uit " the matrix"

nu naar de track.....Yeah....you the man

het kopje gaat op en neer en dan is t goed

Die snare/clap klinkt koel, soort megazware compressie?
jammer van de gaarheid van de mp3...opeens houdt t op...gaat t weer door...en kort

als ik even niet let op het verschrikkelijk slechte geluid, dan vind ik dit een heel aardige track. Jij komt er wel.

deze track is zeer goed voor het genre hij is. Compositorisch kan hij op 12 Inch Vinyl, al had ik wel een goede geflipte break ergens verwacht, die stoom creeerd in het publiek, opzwepen!!yieeehaaa!! (persoonlijke smaak hè)

Probeer ook eens te letten dat je het leven niet uit je mix compressed, want nu klinkt hij alsof de track zijn keel dichtgeknepen word.
Dus; minder compressie om het geheel? ik denk het wel, zodat de dynamiek wat meer spel krijgt, meer kracht, a little overcompressed I think.

Maar buiten dit, persen die handel!

:okdan:

zo dit vinnik lekker.... wel hard maar met genoeg "gevoel" erin zeg maar...

alleen vinnik het compressor-gebruik hier niet geslaagd.....het intro is lekker dynamisch, maar als dan de boel losgaat rond de 1:21 wordt de hele mix platgedrukt en is alle dynamiek eruit...dit is voor de DJ's echt een probleem op de dansvloer, en het klinkt ook gewoon niet lekker..... probeer de boel gewoon minder te compressen zou ik zeggen...

Olaf

Dank u allen!

Dank u allen!

Thanks voor de reacties! Ik ga de compressie nog eens onder handen nemen. Is inderdaad ietsjes TE...

Vind de compressie wel meevallen, zolang de kick maar impact blijft houden, mag het van mij zo hard mogelijk zuigen, desnoods het laken in me reet.

Vind het alleen een beetje simpel blijven klinken, alsof alleen nog maar de basis af is. Wel een lekkere basis, maar ik mis zoals olaf dat dan zegt: EEN HOOK !

Back