Logic Audio 5.5 SysEx automation?

bikkel

Everything is on the One
Ik ben met LA5.5 en mijn MicroWave I en SoundDiver aan het proberen om de Track Automation te gebruiken om curves voor Cutoff en dergelijke te maken, ik kan wel aan een knopje draaien in SoundDiver, dat neemt hij op, dat speelt hij ook af, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te koppelen aan Track Automation.

Het is volgens mij ook SysEx en geen CC's waar hij op draait, als ik kijk in de Event List wat er opgenomen is van SoundDiver lijkt het er in ieder geval op.

Is het mogelijk om toch de handige Track Automation voor deze SysEx data te gebruiken of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Ik hoorde dat ik in het Environment met een soort Transformer naar mijn MIDI out de CC's in SysEx kon omzetten? Hoe gaat zoiets ongeveer in zijn werk?

Ik ken sounddiver niet echt goed dus ik kan er naast zitten, maar doe je niet een beetje te moeilijk? Als je je environement goed aanmaakt komen de track automations automatisch overeen met de juiste midi controllers van je synths en is het een kwestie van tekenen en gaan. Ik heb hier nooit moeite mee gehad, was wel verbaasd dat het in 1 keer zo werkte.
Ik lees je post nog ff een keer...
Ja, nee, ja, ik snap em niet helemaal door gebrek aan sounddiver kennis, maar de juiste track automator zit gewoon in dat menu waarin je kiest welke track automation je wilt gebruiken.

Suc6

Euhh SoundDiver genereert gewoon SysEx code om de synth te controllen, dat kan ook opgenomen worden, vandaar dat ik het over SoundDiver heb, is eigenlijk precies het zelfde als aan een knop draaien en dat opnemen.

Het werkt inderdaad in 1 keer als je een CC controlled synth hebt, maar SysEx wordt niet zomaar gekoppeld.

Back