Desktop synths racken - hoe moeilijk kan 't zijn?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik wil mijn virus B (desktop) en nord rack 2 in een 19 inch rack.
Ik heb geen rack oren bij deze synths. De prijzen van zulke oren zijn rondom belachelijk.
Maakt er iemand op vraag zulke oren? Of moet ik zelf een productie laten starten? Heb de indruk dat 't aanbod erg duur is, kan moeilijk geloven dat mensen fluitend 30 a 60 euro betalen voor één desktop te racken.

Valt metaal zelf te plooien? Ik dacht een beugel in de bankschroef op maat 'plooi' te meppen en te voorzien van gaten.

Heb ze ooit zelf gemaakt, niet voor virus maar voor polymorph en 309. Alu hoekprofielen en op de juiste plaatsen gaatjes boren. Eventueel in elke gewenste kleur te spuiten. Ben je voor paar euro klaar.

Hoekprofielen lijken me een prima optie (en de stevigste)
En als die niet op de juiste maat zijn aluminium plaat halen bij de bouwmarkt, met een metaal-decoupeerzaagje op het juiste formaat zagen, tussen workmate of bankschroef en dan met een houtje ertussen strak om meppen. (1mm plaat is vrij makkelijk te doen)
Gaatjes boren
Spuitbusjes van de action
Klaar

Absurde prijzen inderdaad

Die van BIAM zijn echt goed, Ik heb juist de Virus C voorzien,, Merci !!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=168067

Ik twijfel wel of ze ni omgekeerd moesten staan?? :D

IMG_0108.JPG

IMG_0110.JPG

Kijk aan, mooi. Iets meer dan 5 euro maar een heel stuk minder dan originele.
:okdan:

Ik denk ff hardop: als je nu lopende meter rackstrip koopt, dan heb je de unit gaten al, en je monteert die strip op de strip in t rack met de boutjes. Dan kan ipv de andere kant in de case, dat in je gear zijde.
Als de dikte ok is en de breedte van het profiel voldoende om gear op te monteren, super goedkoop.
Wie heeft een idee? Iemand die zelf een rackje heeft voorzien van strip?

Wie heeft een idee? Iemand die zelf een rackje heeft voorzien van strip?
Yep, ook dat heb ik gedaan. Van hetzelfde materiaal, 10x10x1 of zo L profiel en daar gaatjes in boren. Maar rackstrip is niet breed genoeg om als rackoor te dienen.

Als je een universele rackmount gaat kopen hou dan rekening met de afmetingen (breedte). Een paar mm kan al veel uitmaken.

Lui als ik ben heb ik de virus gewoon zo hard vastgezet dat de boutjes die ik had draad tapten in 't metaal vd casing. Heb niks afgemeten, alles afgetekend en de gebruikte truc was 'nat maken met spuug op de vijsjes in de nord, brace er tegen, nat plekje aftekenen, puntslag er in, boren, klaar.
Geen schoonheisdprijs, maar voor die 5 euro kan je niet sukkelen :)

Back