Desktop synths racken - hoe moeilijk kan 't zijn?

hqdefault.jpg

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Lui als ik ben heb ik de virus gewoon zo hard vastgezet dat de boutjes die ik had draad tapten in 't metaal vd casing. :)

Hoe bedoel ne dat?

Nice rack btw, alle oren zelfgemaakt met die van bax?

Hier zie je de oortjes die ik van hoekprofielen heb gemaakt. Ik geloof zelfs dat ze van de gamma komen.

Flickr houdt niet zo van hotlinken, dus:

sKcyYxq.jpg

Netjes!

Hoe bedoel ne dat?

Nice rack btw, alle oren zelfgemaakt met die van bax?

De bovenste 2 VA's komen uit één setje van amper 5 euro van bax
De virus heeft normaal hout. Dat hout is langs binnen geschroefd. Je kan dat dus niet wegdoen en langs buiten er iets op schroeven, want er is geen binnendraad in de zijkant vd virus.
Ik heb koppig een paar oude fijne schroefjes gezocht en die zo hard toch ingeschroefd dat 't uit zichtzelf draad tapt :)
de nord is anders: die heeft 4 schroefjes en die los en beugetjes er op, schroefjes terug, klaar.
Met spuug de boutjes op de nord nat gemaakt, brace er tegen, spuug afgetekend met watervaste stift, en uitboren. Super lui maar helemaal gelukt.

Ik heb trouwens dit rack gebruikt, van Fame - kost geen drol, enkel moet je de dwarsverbinding even iets lossen want sommige toestellen zijn 'te breed' om in het rack te krijgen. Zeker de patchbay.
Heel tevreden: rack + beugels voor 2 synths: 54 euro alles samen :mega:

http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Fame-W-228-Studio-Rack/art-REC0006713-000

Dat trek lade tje voor mijn toetsenbord is trouwens ook nieuw, vloekt wel beetje - eik met lichter hout vd desktop :-D

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Ik leg het toetsenbord voor een deel op het keyboard, een K2661, en ja, Biam, had er 4 schroeven op maat bij gedaan,,

Het volgende plan is, behalve aansluiten natuurlijk, bij compu cap een gewoon +- recht stuk 'stofhoes' laten maken, en met velcro (klitteband, Nederland ;) ) dat vast en snel los te kunnen hebben zodat alles stofvrij blijft. Ik heb klitteband gekocht die zelfklevend is en die houdt momenteel al een stofhoes op de plaats voor mijn ms 20 mini met daarboven een FB2.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit idee nog mensen zal inspireren ;)

Ik had nog even gedacht om 3 treklades te voorzien, zodat de nord en virus onder de desktop kwamen piepen. Maar is te smal en het frame vd ikea desk moet ik telkens bijzagen want is metaal profiel dat de poten op hun plek houdt. Best dom ontwerp eigenlijk. Maar we zijn weer blij hier :)

Mijn vrouw ziet deze combi voor 't eerst als ze binnenkomt en zegt 'Heb je dat nu wéér allemaal gekocht?"
Ik zeg 'Nee schat, dat ligt al jaren in de kast'
Zegt ze "Dit was het LAATSTE he"
Ik zwijg… Ik veronderstel dat volgende week de MOOG Sub 37 geleverd wordt, als ze hun belofte aanhouden LOL

hehe, nee,,, ni meer,,
"Koop je swiffer XXL doekjes, en ga er 2x week met liefde overheen... Dat doet je goed !!" :D

De bovenste 2 VA's komen uit één setje van amper 5 euro van bax
De virus heeft normaal hout. Dat hout is langs binnen geschroefd. Je kan dat dus niet wegdoen en langs buiten er iets op schroeven, want er is geen binnendraad in de zijkant vd virus.
Ik heb koppig een paar oude fijne schroefjes gezocht en die zo hard toch ingeschroefd dat 't uit zichtzelf draad tapt :)0[/url]
Aahzo in het hout, ik dacht al in de bestaande schroefvaten vd virus. Maar dat hout kan dus niet los. Ok.

Hout kan wel los en is weg. Is blind geschroefd. Bodem open vd virus en dan langs binnen losmaken.
Maar je hebt dus normaal een moertje nodig want in de case zit enkel een gat zonder schroefdraad
Hou moet er af anders past ie nooit in een rack: is met hout stuk breder dan 44 cm

Al een halve dag midi aan 't voorzien rondom nu ik eindelijk een A880 heb. Wat een werk… Morgen verder!

Eigenlijk is 't kopen aansluiten modificeren en herstellen leuker dan muziek maken, spijtig dat 't weldra vermoedelijk 'klaar is' en ik dan muziek moet gaan maken :-D

Toch gek dat het 19-inch-formaat in onbruik is geraakt. Alles wordt maar in platte plastic kastjes gestopt, zonder de gedachte van het integreren in een setup. Waar kun je nog een 19-inch rackmodule kopen, van bijvoorbeeld een Korg M50? Nee, een Triton Rack is te oud en te duur. Dus kom je uit bij een Microstation, met toetsen waar je niets mee doet.
Je kunt ook alle plastic kastjes op een plank monteren, maar een 19-inch-rack is toch wat comfortabeler.

Of zo jaspers rek, daar hoop ik naast mijn keys alle losse kastes kwijt te kunnen. Of zal ik mijn 808 voorzien van rack oren. Shit had ik mijn polymorph nou maar zonder rackoren verkocht. Moet ik weer nieuwe gaan maken. Iemand ooit een 8o8 of 909 van rackoren voorzien?

Hmm. Volgens mij past dat nieteens.

Heb mijn NR2 nu ook van een paar voorzien... Het ziet er wel niet uit, maar het is stevig! :D Het moet wel op de bovenste 'verdieping' van m'n rack hangen, anders verlies ik 2 units aan kabelaansluitingen. Hoe jij dat hebt gedaan snap ik niet zo goed klinkske, zit die Virus niet in de weg?

8QaExEF.jpg

Back