MOTU MK3 & Cubase 5.0 (instellen monitoren)

Eurynom3

Ouwe rot
Ik heb de MOTU 2408 MK3 al een tijdje en het volgende gebeuren heb ik eigenlijk nooit uitgezocht.

In Cubase (5.0) kan je onder 'F4 -> Studio' je monitoren opgeven - dus waar het geluid naartoe moet. Ik kan eigenlijk alleen maar kiezen uit 1-2, 3-4, 5-6 of 7-8 (de audiopoorten van de geluidskaart). En niet uit de audiopoorten main out (right) of main out (left). Dit zorgt ervoor dat ik de audiopoorten 1-2 nooit heb kunnen gebruiken.

Is hier een oplossing voor?

Attachments

• Schermafbeelding 2015-01-13 om 12.53.38.jpg
    Schermafbeelding 2015-01-13 om 12.53.38.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 144
  • 42658-motu-2408mk3-desktop-audio-interface-large.jpg
    42658-motu-2408mk3-desktop-audio-interface-large.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 128
Ik vraag ma af waarom je het controlroom gedeelte gebruikt? Als je gewoon simpel 1 set monitoren wil toewijzen dat doe je dat beter onder het outputs tabblad. Dus als er geen noodzaak is voor controlroom; uitzetten (heb je nu aanstaan) en vervolgens bij outputs kijken of daar je main outputs wel verschijnen.

Kijk even onder Settings -> ASIO devices of je die poorten daar wel ziet staan en of ze enabled staan.

Ik vraag ma af waarom je het controlroom gedeelte gebruikt? Als je gewoon simpel 1 set monitoren wil toewijzen dat doe je dat beter onder het outputs tabblad. Dus als er geen noodzaak is voor controlroom; uitzetten (heb je nu aanstaan) en vervolgens bij outputs kijken of daar je main outputs wel verschijnen.

Ik heb alles verwijderd op tabblad Studio. En op tabblad Outputs heb ik hetzelfde probleem: geen main out.

Kijk even onder Settings -> ASIO devices of je die poorten daar wel ziet staan en of ze enabled staan.

Daar staan ze niet tussen. Ik weet ook niet of dit zo hoort te zijn, maar vreemd vind ik het wel.
Zie ook screenshot.

Attachments

• Schermafbeelding 2015-01-13 om 15.36.14.jpg
    Schermafbeelding 2015-01-13 om 15.36.14.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 118
Ik heb het antwoord op je vraag gevonden...

These two balanced, quarter-inch jacks serve as the 2408mk3’s main outputs.
They duplicate the material from channels 1 and 2 of the analog bank.
To hear material from them, choose “Analog” as the desired format for one of the 2408mk3’s three banks
(using the PCI-424 configuration window on your computer), and then assign any tracks you
want to hear to Analog channels 1-2. Use the front panel MAIN OUT volume knob to control the level from these outputs

Staat gewoon in de manual:
http://cdn-data.motu.com/manuals/pci-audio/PCI-424_User_Guide_Win.pdf

Dat is inderdaad precies wat er gebeurt. En daarom kan ik kanaal 1 en 2 niet gebruiken om een synthesizer aan te sluiten (audio in lukt wel, audio uit niet want die wordt gebruikt voor de output). De monitoren zijn btw aangesloten op de main outs.
Ik ga nog eens door de manual spitten. Weet alleen niet of het een Cubase of geluidskaart probleem is.

Bedankt voor het meedenken iig :okdan:

Laatst gewijzigd:
Nou is het me niet duidelijk waarom je een synth op een audio out zou willen aansluiten, behalve dan om een signaal door het filter te kunnen sturen.

Precies daarom ja! Bijvoorbeeld de filters van de virus c. Maar naast synths gebruik ik ook fx zoals de culture vulture. Daarbij heb je in en out nodig.

Het antwoord is hier boven al gegeven maar nog een keer, de Main outs en output 1 en 2 zijn kopieën! Met als verschil dat de mainouts een volumeknop hebben aan de voorkant. Hij heeft dus 8 analoge outputs en geen 10.

Je zou een spdif kunnen opofferen voor je monitoren output (masteroutput)dan heb je er wel een convertors voor nodig. Dan hou je de 8 analoge uitgangen over voor wat je er mee wilt doen.

Voor niet al teveel geld kan je ook je ADAT optical poort hiervoor aanwenden, krijg je 8 i/o erbij :) (zoals behringer ada8000/8200 bijv, maar je hebt er nog veel meer)

Back