Motu 828mk2 bussen

Niet helemaal hetzelfde, maar ik gebruik een Motu 1224 onder Windows 11 en dit staat er bij mij:

Bekijk bijlage 3868733
Ja dan ziet het er naar uit dat dat bij mij ook zo hoort. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Heb al diverse versies van de drivers en software geinstalleerd maar ze komen er niet bij.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    376 KB · Bekeken: 73
Ben alweer wat verder. Met eoa oudere driver kwamen ze er bij te staan. Kan echter nog steeds niets opnemen in audacity.

Attachments

• IMG_1603.jpeg
    IMG_1603.jpeg
    399,8 KB · Bekeken: 67
Wat heb je in Audacity staan bij de audio opties dan?

Schermafbeelding 2025-12-31 103057.png

Bij afspelen staat nog je onboard geluidskaart.

Ik neem aan dat je speakers en headphones aangesloten zitten op je motu.

Heb de oplossing. Bij de audio instellingen moet ik voor ASIO4All kiezen dan werkt het. Edit: werkt ook niet meer.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    240,7 KB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
Bij afspelen staat nog je onboard geluidskaart.

Ik neem aan dat je speakers en headphones aangesloten zitten op je motu.
Daar staat nu ASIO4ALL zonder verdere keuze dus ik hoor het geluid nu dubbel als ik opneem. En als ik hem afspeel hoor ik niets. Ben er nog niet helemaal.

Laatst gewijzigd:
ik heb het als volgt:

in je motu audio console app zet je op de 2e tab bij return assign: Main outs 1-2 (deze app is dus niet de cuemix app, maar je vindt deze in de motu sectie in je start menu.

vervolgens open je audacity en kies je Motu return als input voor je audio, dan werkt het.

Je kunt vanaf nu altijd alles wat er in windows gebeurd via channel 23-24 (dat zijn de return channels, altans in mijn motu) opnemen in je daw (dus ook makkelijik om snel samples te maken vanuit youtube rechtstreeks in je daw), maar audacity kan ook via motu return.

Je zou toch zeggen dat het zo moet kloppen. Host kies ik nu voor Windows wasapi. Alleen dan kan ik bij opnameapparaat kiezen voor motu main out. Maar hij neemt niets op.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    288,8 KB · Bekeken: 62
ik heb het als volgt:

in je motu audio console app zet je op de 2e tab bij return assign: Main outs 1-2 (deze app is dus niet de cuemix app, maar je vindt deze in de motu sectie in je start menu.

vervolgens open je audacity en kies je Motu return als input voor je audio, dan werkt het.

Je kunt vanaf nu altijd alles wat er in windows gebeurd via channel 23-24 (dat zijn de return channels, altans in mijn motu) opnemen in je daw (dus ook makkelijik om snel samples te maken vanuit youtube rechtstreeks in je daw), maar audacity kan ook via motu return.
Zo ziet mijn motu audio console eruit:
krijg niet die opties die jij hebt. Die zal wel verdwenen zijn doordat ik verschillende drivers en software versies heb geïnstalleerd. De snelkoppelingen staan er wel nog maar doen het niet.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    303,4 KB · Bekeken: 57
  • image.jpg
    image.jpg
    358,7 KB · Bekeken: 56
Laatst gewijzigd:
Zo ziet mijn motu audio console eruit:
krijg die die opties die jij hebt. Die zal wel verdwenen zijn doordat ik verschillende drivers en software versies heb geïnstalleerd. De snelkoppelingen staan er wel nog maar doen het niet.
ik gebruik driver 4.0.8.9606

je driver versie staat onderin dat scherm op de eerste tab

Of moet ik de motu FW audio console hebben? Die geeft een foutmelding:

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    363,7 KB · Bekeken: 64
waar heb je driver versie 4.0.8.9606 vandaan? Ik heb alle drivers van de website van motu voor de 828mk2 ge gedownload maar zag deze niet staan.

waar heb je driver versie 4.0.8.9606 vandaan? Ik heb alle drivers van de website van motu voor de 828mk2 ge gedownload maar zag deze niet staan.
ik ken jouw installatie niet, maar ik vermoed dat je geen firewire gebruikt.

De 828 mk2 is voor zover ik weet een vrij oude interface (ik heb hem vroeger ook gehad), dus daar hoort de volgende driver en software bij:

Download | MOTU.com

tenzij je de nieuwe 828 versie hebt, dat zou je aan het plaatje wel moeten kunnen zien, maar goed dat weet ik niet wat je gebruikt.

Nou zijn m’n audio invoer en uitvoer weer weg…

Attachments

• IMG_1605.jpeg
    IMG_1605.jpeg
    283 KB · Bekeken: 59
ik ken jouw installatie niet, maar ik vermoed dat je geen firewire gebruikt.

De 828 mk2 is voor zover ik weet een vrij oude interface (ik heb hem vroeger ook gehad), dus daar hoort de volgende driver en software bij:

Download | MOTU.com

tenzij je de nieuwe 828 versie hebt, dat zou je aan het plaatje wel moeten kunnen zien, maar goed dat weet ik niet wat je gebruikt.
Ik heb wel de FireWire en hij was tot net ook zichtbaar bij audio invoer en uitvoer. Ik begon met de meest recente driver maar daarmee lukte het niet. Toen ging ik oudere drivers proberen waarmee hij wel tussen audio invoer en uitvoer apparaten kwam maar ik nog niets kon opnemen. Nu ben ik weer terug bij af.

Jouw driver is voor de usb versie.

Dit is precies de reden waarom ik destijds naar Mac ben gegaan, gekloot met Motu drivers dat maar niet wilde werken. Al was dat toen met Ultralite, maar wel met Cuemix enzo. Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Ik heb wel de FireWire en hij was tot net ook zichtbaar bij audio invoer en uitvoer. Ik begon met de meest recente driver maar daarmee lukte het niet. Toen ging ik oudere drivers proberen waarmee hij wel tussen audio invoer en uitvoer apparaten kwam maar ik nog niets kon opnemen. Nu ben ik weer terug bij af.

Jouw driver is voor de usb versie.
dat zou kunnen, ik gebruik de 828 mk3 hybrid, die kan zowel firewire als usb, maar ik prefereer de usb versie.

Ik ben inmiddels zover dat ik 2 kanalen kan opnemen niet zijnde de main out.

Waar ik dat kan instellen moet ik nog uit zien te vogelen.

Ik mis in dit rijtje de main out of niet?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    333,3 KB · Bekeken: 66
Back