TB-303 met kenton 5socket kit aansturen met ableton

Epidemie

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb onlangs mijn 2 tb's laten ombouwen met een 5socket retrofit van kenton. Ik zou deze willen gebruiken met ableton 8/9.
Ik begrijp dat je cv voor de noten is, gate voor de nootlengte, accenten kun je doorsturen door je velocity enz... Nu was mijn vraag hoe bedien je via ableton de slides?? Is er een andere manier dan je noten te laten overlappen? Iemand ervaring hiermee?

btw: Ik ben nog niet in bezit van een kenton solo , dus heb nog niet alles kunnen testen...maar ben al wat vooruit aan't denken :)

Groeten Wietse

Door je note door te trekken dat hij de volgende note ook overlapt?

Edit: je gaf het zelf al aan :)

Ik denk dat het de enige manier is..

Ja, zo deed ik dat altijd met phoscyon vroeger, maar ik merkte toch wel dat die slides anders klonken, dan als je het met de internal sequencer deed van phoscyon zelf...Ik vroeg mij af of dat ook zo zou zijn bij een echte 303. :)

Dit toont niet hoe je dit doet met je DAW... Het kenton bakje op zich is makkelijk in te stellen. Genoeg info daarover. Maar hoe je juist de signalen vanuit je DAW doorstuurt is totaal niet duidelijk.
CV is voor de pitch. Als je toch met CV naar slide zou moete sturen hoe kun je dan zeggen dat een CV signaal slide en een ander CV signaal niet slide?

Back